Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valmet Automotive tarvitsee nopeasti tuhat työntekijää – tällaista palkkaa työstä maksetaan

Vierailija
09.03.2021 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007849522.html

Siis kuka hullu haluaa lähteä kokoamaan autoja pää märkänä jollain 10,27e tuntipalkalla. En menis tolla palkalla edes koenukkujaksi Ikean vuodeosastolle. :D

Kommentit (231)

Vierailija
41/231 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuolla kovin pää märkänä tarvitse olla kun kuvia katsoo. Siistiä sisätyötä. Kuka moraaliton paskiainen on työttömänä jos on töitäkin tarjolla eikä sairaus ole esteenä.

Olen kai sitten moraaliton paskiainen, kun en ole valmis muuttamaan mihinkään hevonkuuseen jonkun surkeasti palkatun paskaduunin perässä, jonka jatkuvuudesta ei ole mitään takeita. 

Vierailija
42/231 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos valmiiksi asuu lähietäisyydellä, niin varmaan voi olla ihan kokeilemisen arvoinen työ. Mutta jos asuu satojen kilometrien päässä tuolta, niin ei mitään järkeä.

Esim. Länsi-Uudellamaalta ajelee nopeasti Saloon. Espoosta länteen päin riittää työttömiä.

Suora hyvä baana mennä autolla ja vielä suorempi junalla. Mikäli asuu satojen kilometrien päässä niin voi muuttaa lähemmäs. Ei asuntojen hinnatkaan huimaa.

Junassa voi työmatkalla sitten opiskella vaikka uutta kieltä tai mitä vaan, lukea sijoittamisoppaita yms. kehittävää mistä on hyötyä.

Matkapahoinvointi tekee junamatkojen hyödyntämisestä mahdotonta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/231 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeee runsaat 80e/päivä ja asutaan jossain työmaakopissa jeeee.

Vierailija
44/231 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkästään se vaatimaton peruspalkka, vaan myös tehtaan sijainti ja se, että ylityöt annetaan vapaina, ei rahana. Ei voi siis edes ahkeroimalla juuri tienestejään kohottaa. Saat käytännössä käteen sen verran, että selviät seuraavaan kuukauteen. 

Kyllä siellä pääsääntöisesti saa ylityöt rahana, ainoastaan jos koko tehdas ylitöissä olikohan joskus kiky juttu tai paikallisesti sovittu muuten .

Vierailija
45/231 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaat suostuu tuolla palkalla töihin, aivan surkea palkka. Kokenutkin työntekijä saa vain 11 euroa tunnilta.

Vierailija
46/231 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudessakaupungissa on hyvin asuntoja tarjolla ja todella edullista ostaa vaikka perheasunto. Hyvin pärjää jos molemmat puolisot ovat Valmetilla työssä. Kaupunki on kaunis pikkukaupunki ja harrastaa voi myös herraskaisesti, esim. ratsastusta, golfia tai purjehdusta. Venepaikkoja on vapaana eri puolilla kaupunkia. Myös vaatimattomammalla veneellä pääsee veneilemään lähisaaristoon.

Ihanko Atso Vainio itse tääĺlä mummopalstalla?

Kaunis pikkukaupunki täysin pilattu 1970-80 -luvuilla. Nykyisin ei asuntoja riittävästi (huonopalkkaisille ja epävarman tulevaisuuden omaaville "kertakäyttötyölaisille").

Golfaaminen? Ratsastus? Purjehtiminen?

Älä naurata; nälkäpalkka!

Asunnoiksi tarjota niitä uusia "minkkitarhoja" hurjilla vuokrilla - palkkaan nähden - tulevaisuutta ja perhettä turhaan odottaville poikamiehille...

Surullista. Älkää vaan menkö halpaan!

Vierailija
47/231 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan ansiosidonnaista reilu 82e päivä. Ihan en tuolla palkalla tuonne lähde. Asun ihan toisella puolella maata, pitäisi myydä asunto. Ja viedä lapset kauas isästään tai jättää ne isälle. Jolloin eivät näkisi minua ja minä en heitä. No, kohta lähden takaisin töihin, en ihan niin hyvin tienaa kuin edellisessä työssä, mutta kyllä sillä parilla tonnilla sentään pärjää, mikä käteen jää. Eikä vaadi juuri mitään koulutusta kyseinen työ.

Vierailija
48/231 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lähteä tuolla palkalla. Ilmeisesti kehitysmaalaisia houkuttelevat tuolla palkalla.

Bantustaniassahan tuo on ihan kelpo palkka.

Jaksat kuitenkin olla sossun tuella vaikka koville sekin ottaa

Vierailija
49/231 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan ansiosidonnaista reilu 82e päivä. Ihan en tuolla palkalla tuonne lähde. Asun ihan toisella puolella maata, pitäisi myydä asunto. Ja viedä lapset kauas isästään tai jättää ne isälle. Jolloin eivät näkisi minua ja minä en heitä. No, kohta lähden takaisin töihin, en ihan niin hyvin tienaa kuin edellisessä työssä, mutta kyllä sillä parilla tonnilla sentään pärjää, mikä käteen jää. Eikä vaadi juuri mitään koulutusta kyseinen työ.

Loppuu se ansiosidonnainen joskus

Vierailija
50/231 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista palkkaa saa siivoojat, henkilökohtaiset avustajat, lähihoitajat jne. Eikä tässä työssä sentään tarvitse siivota kenenkään ihmisen eritteitä eikä joutua päivittäisen väkivallan kohteeksi. Kyllä tuet pitäisi ottaa pois tai vähentää radikaalisti..

Vierailija
51/231 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos valmiiksi asuu lähietäisyydellä, niin varmaan voi olla ihan kokeilemisen arvoinen työ. Mutta jos asuu satojen kilometrien päässä tuolta, niin ei mitään järkeä.

Esim. Länsi-Uudellamaalta ajelee nopeasti Saloon. Espoosta länteen päin riittää työttömiä.

Suora hyvä baana mennä autolla ja vielä suorempi junalla. Mikäli asuu satojen kilometrien päässä niin voi muuttaa lähemmäs. Ei asuntojen hinnatkaan huimaa.

Junassa voi työmatkalla sitten opiskella vaikka uutta kieltä tai mitä vaan, lukea sijoittamisoppaita yms. kehittävää mistä on hyötyä.

Matkapahoinvointi tekee junamatkojen hyödyntämisestä mahdotonta. 

Sulla varmaan on pahoinvointia ajatuksesta tehdä töitä

Vierailija
52/231 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkästään se vaatimaton peruspalkka, vaan myös tehtaan sijainti ja se, että ylityöt annetaan vapaina, ei rahana. Ei voi siis edes ahkeroimalla juuri tienestejään kohottaa. Saat käytännössä käteen sen verran, että selviät seuraavaan kuukauteen. 

Kyllä siellä pääsääntöisesti saa ylityöt rahana, ainoastaan jos koko tehdas ylitöissä olikohan joskus kiky juttu tai paikallisesti sovittu muuten .

No kun ei saa. Mulla on ystäviä siellä töissä. Mikä motiivi sulla on valehdella tästä asiasta?

Vierailija
53/231 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolen vuoden päästä kyllä. Paitsi kun nyt menen töihin, kertyy taas riittävästi päiviä, että nollautuu. On taas 400 päivää, jos ei heti uudestaan työllisty. Ei mun alalla kauaa työtön tarvii olla. Nyt koronan aikana tilanne toki eri.

Vierailija
54/231 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kiiros, ansiosidonnainenkin on enemmän eikä tarvitse kuin syljeskellä kattoon.

Vierailija
55/231 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 euroa per tunti? Siis oikeasti? Suomessa? Vuonna 2020? Huutonaurua.

Minä sain tuollaista palkkaa jo 20 vuotta sitten, kun olin heti valmistumisen jälkeen ensimmäisessä työpaikassani. Siisti sisätyö, oma toimistohuone, joustavat työajat, 5 kahvitaukoa per päivä, esimies hyvin harvoin paikalla, työntekijät saavat itse aikatauluttaa jokaisen duunipäivänsä. 

Ei tulisi mieleenikään lähteä TEHDASTÖIHIN (pakkotahtinen työ, ennalta määrätyt työajat, ennalta määrätyt työtehtävät) kun samanlaista palkkaa voi repiä paljon mukavammasta työstä. 

Vierailija
56/231 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti. Kuin kehtaat olla noin kade ja negatiivinen?

Vierailija
57/231 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolen vuoden päästä kyllä. Paitsi kun nyt menen töihin, kertyy taas riittävästi päiviä, että nollautuu. On taas 400 päivää, jos ei heti uudestaan työllisty. Ei mun alalla kauaa työtön tarvii olla. Nyt koronan aikana tilanne toki eri.

Minulla vielä vuodeksi päiviä.jäljellä, hommia toki olisi muttei niitä nyt vielä jaksa lähteä tekemään. Satunnaisia pimeitä hommia lukuunottamatta kun saa tuplatulot.

Vierailija
58/231 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on hyvä palkka! Elää ihan hyvin.

Vierailija
59/231 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 13€ en nykyään lähtisi mihinkään ja silläkin vain todella rentoihin hommiin. Joku 10€ olisi ollut vielä 15v sitte välttävä palkka, mutta ei nyt sentään enään.

Vierailija
60/231 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun pääsis tonne, mutta ei ni ei.

Mikset pääsisi?

No olisko hän mahdollisesti jo hakenut? Onhan tuonne ennenkin ollut isoja hakuja, tullut tuhansia hakemuksia ja sitten rekrytoitu muutama sata, joista puolet ulkomailta. Turha kuvitella, että tuonne kaikki hakijat pääsevät.