Lidl uskoo kivijalkaan, verkkokauppaa ei ole luvassa. Eli pudottautuu kelkasta.
Kaipaan nettisivuja joiden avulla voin valita ostokseni kotona. Eli näen ainesosat ja ravintosisällöt.
Siis voisin kyllä sitten vaikka hakeakin, mutta uskoisin että meitä ravintotietoisia/tiedostavia on aina vain enemmän.
Foodiella on aika hyvät tiedot, vielä kun laittaisivat tiedeot taulukkolaskentamuotoon.
Kommentit (64)
Odotan joka päivä, että pääsisin tilaamaan Lidl:stä kaiken mitä tarvitsen. Eli n. 500-700e/kk. Tuskin olisin ainoa.
Miettikääs hieman Lidlin toimintaperiaatetta. Siellä on erikoiskampanjoita, joita ihmiset lähtevät hakemaan ja ostavat samalla kaikenlaista muuta. Se ei toimisi juurikaan verkkokaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei ole tullut mieleenkään tilata ostoksia kotiin ja jos vain jaksan käyn kyllä mielelläni Lidlissä joka on vain hieman pitemmän kävelymatkan päässä kuin K-Market. K-Marketissamme on äärettömän kalliit hinnat ja huono valikoima. Lidlistä löydän kaiken haluamani yleensä ja halvemmalla. Ehkä asia olisi toisin jos minulla olisi lapsia. Minusta Lidl on paras ruokakauppa joka Suomessa on.
Ja lisäyksenä tähän että kyllä minä ne ainesosaluettelot nään siellä kaupassakin ja usein ostan aika pitkälti samoja tuotteita joiden sisällön tiedän jo. Tosin minulla ei ole mitään allergioita joten pystyn syömään kaikkea. Luulisi että allergisetkin ovat tottuneet käymään tuoteselosteet läpi kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Nojoo lasken kyllä kalorit eli olen ravintotietoinen, mutta muistan ne ulkoa.
Oikean energiamäärän näkee vaaasta ja peilistä. Ravintotietoisuus on ihan muuta. Energian yksikkö on joule.
Ihanan 90-lukuisista fantasiaa verkko-ostamisen autuudesta. :D
En tilaa ruokia verkosta, mutta tykkään kotona katsoa kauppojen valikoimaa ja hintoja ja tehdä ostoslistan valmiiksi. Usein myös valitsen kumpaan kauppaan lähden sen perusteella että kummalla on valikoimassa joku tietty tuote jota ehdottomasti haluan juuri nyt. Lidl jää tämän takia ulkopuolelle kun netistä ei löydy kunnon sivustoa tämän hetkisestä valikoimasta ja hinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei ole tullut mieleenkään tilata ostoksia kotiin ja jos vain jaksan käyn kyllä mielelläni Lidlissä joka on vain hieman pitemmän kävelymatkan päässä kuin K-Market. K-Marketissamme on äärettömän kalliit hinnat ja huono valikoima. Lidlistä löydän kaiken haluamani yleensä ja halvemmalla. Ehkä asia olisi toisin jos minulla olisi lapsia. Minusta Lidl on paras ruokakauppa joka Suomessa on.
Ja lisäyksenä tähän että kyllä minä ne ainesosaluettelot nään siellä kaupassakin ja usein ostan aika pitkälti samoja tuotteita joiden sisällön tiedän jo. Tosin minulla ei ole mitään allergioita joten pystyn syömään kaikkea. Luulisi että allergisetkin ovat tottuneet käymään tuoteselosteet läpi kaupassa.
Oot se tosinuija!
Terveellisesti kannattaa kaikkien ja haluaa moni syödä. Asialla ei ole mitään tekemistä luulotautien kanssa.
Käyn ostamassa ko. kaupasta aina ne samat tuotteet koska saan ne sieltä halvimmalla. Sisällöt on tutkittu ja hyväksi koettu. Verkkokaupan pyörittämisen liikkeelle aiheuttamia kustannuksia en ole halukas maksamaan ja vaihdan liikettä aina halvimpaan.
Onko Lidlin asiakkailla varaa kotiin kuljetukseen?
Ohhoh. Itse olen tilannut ruokaostokset kotiin jo ennen koronaakin Cittarista. Jos vaihtoehtona olisi Lidl, niin todennäköisesti tilaisin sieltä. Harmi, jatkan sitten Cittarista tilaamista.
Ja kaikki yhtä sisältä outoa sipulia lukuun ottamatta on ollut ihan syömäkelpoista, ei ole tarvinnut lähteä itse pyörittelemään mitään hedelmiä tai muita tuoreita asioita kauppaan. Ihmisillä on kummallisisia pelkotiloja verkkokaupasta ostamisen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
En tilaa ruokia verkosta, mutta tykkään kotona katsoa kauppojen valikoimaa ja hintoja ja tehdä ostoslistan valmiiksi. Usein myös valitsen kumpaan kauppaan lähden sen perusteella että kummalla on valikoimassa joku tietty tuote jota ehdottomasti haluan juuri nyt. Lidl jää tämän takia ulkopuolelle kun netistä ei löydy kunnon sivustoa tämän hetkisestä valikoimasta ja hinnoista.
Asiaa!
Ja nimenomaan lidl hyötyisi nettisivuista rajoitetun valikoimansa takia. Nyt moni jättää tulematta kun ei ole varma löytyykö vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot se tosinuija!
Terveellisesti kannattaa kaikkien ja haluaa moni syödä. Asialla ei ole mitään tekemistä luulotautien kanssa.
Allergiat eivät monestikaan ole luulotauteja vaikka luulotautiset antavat allergikoille huonon maineen. Monelle esimerkiksi kala on tappava. Taidat itse olla tosinuija? Osaan syödä terveellisesti vaikken ainesosaluetteloa plärää kuin viimeistä päivää.
T. Sama.
Vierailija kirjoitti:
Käyn ostamassa ko. kaupasta aina ne samat tuotteet koska saan ne sieltä halvimmalla. Sisällöt on tutkittu ja hyväksi koettu. Verkkokaupan pyörittämisen liikkeelle aiheuttamia kustannuksia en ole halukas maksamaan ja vaihdan liikettä aina halvimpaan.
Ei mee kaaliin?
Verkkokauppa ilman kivijalkaa olisi tehokkuutensa takia HALVEMPI.
Olisi kyllä hyvä, jos lidlissäkin olisi kotiinkuljetus tai edes keräily. Meillä on lidl aika pieni ja täynnä väkeä. Siellä on kuitenkin edullista ja kivoja erilaisia tuotteita. Minulla on ikävä lidlin soijapyöryköitä ja hummusta.
Ihme käsitys ihmisillä, että tilaamalla tulee paskoja vihanneksia tai vääriä tuotteita. Meillä olen riskiryhmää ja aiemmin koronan alussa, mies kävi kaupassa, niin silloin meni paljon huonommin. Prismasta sentään soittavat välillä, jos jotain ei löydy ja tulee ne tuotteet joita olen tilannut.
12€ lisämaksu on aika kallis, jos ostaa vain vähän, eli yksin asuville ei varmaan sovi. Perheessä ollaan säästetty, kun heräteostokset ja aika paljon hävikkiä jää pois. Eikä käy sitä, että ostaa kolme kertaa saman tuotteen, kun muistaa sen olevan loppu, kun voi kaapista tilatessa tarkistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ikänäkö alkaa vaivata, niiden purkkien kyljistä on mahdotonta lukea mitään.
Olin vuosi sitten monta kuukautta kotiinkuljetusten varassa ja oli juhlallinen hetki, kun pääsi vihdoin ostamaan ruokaa jostain muualtakin kuin K-ketjusta. Lidlin kotiinkuljetuspalvelu toisi vaihtelua, S-ryhmäkin on sentään jo parantanut palvelua siltä osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuuden voittaja on nettiruokkakauppa kokonaan ilman sikakallista kivijalkaparatiisia, josta ostokset nykyään kerätään kotiinkuljetukseen. Tårta på tårta.
Ruokakauppa ei tule koskaan siirtymään kokonaan nettiin. Nytkin kaupat pitävät sitä kannattamattomana, entäs yhtään harvemmin asutuilla alueilla?
Sitäpaitsi tuo nettikauppa toimii vaan valmiiksi pakatuilla tuotteilla. Jos mitään irtohedelmiä ym. tilaa, ne on saatava valita itse. Muuten voi tulla nyrkin kokoisia tomaatteja ja sipuleita -tietysti, kun kauppa ei muuten niistä pääse eroon. Pienet kun on maukkaampia ja esim. tomaatissa iso on pelkkiä siemeniä ja sisätilaa.
Puhumattakaan siitä, että kun tilaat netistä tai muuten vaan jonkun muun pakkaamana, on suruttomasti pantu pakasteet ja kurkut samaan täyteen ahdettuun muovikassiin. Hävikki lisääntyy, kun ruokia ei kuljetusta varten pakata asianmukaisesti kylmäketju huomioiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuuden voittaja on nettiruokkakauppa kokonaan ilman sikakallista kivijalkaparatiisia, josta ostokset nykyään kerätään kotiinkuljetukseen. Tårta på tårta.
Ruokakauppa ei tule koskaan siirtymään kokonaan nettiin. Nytkin kaupat pitävät sitä kannattamattomana, entäs yhtään harvemmin asutuilla alueilla?
Sitäpaitsi tuo nettikauppa toimii vaan valmiiksi pakatuilla tuotteilla. Jos mitään irtohedelmiä ym. tilaa, ne on saatava valita itse. Muuten voi tulla nyrkin kokoisia tomaatteja ja sipuleita -tietysti, kun kauppa ei muuten niistä pääse eroon. Pienet kun on maukkaampia ja esim. tomaatissa iso on pelkkiä siemeniä ja sisätilaa.
Puhumattakaan siitä, että kun tilaat netistä tai muuten vaan jonkun muun pakkaamana, on suruttomasti pantu pakasteet ja kurkut samaan täyteen ahdettuun muovikassiin. Hävikki lisääntyy, kun ruokia ei kuljetusta varten pakata asianmukaisesti kylmäketju huomioiden.
Sekä S- että K-marketien tilausten yhteyteen voi kirjoittaa erityistoiveita tuotteista. Lisäksi palautetta voi antaa jälkikäteen ja saada rahatkin takaisin, jos kerääjä on mokaillut huolella (esim. jos tilaa MSC-tonnikalaa ei muuhun tuotteeseen vaihdettavana ja se on vaihdettu tavalliseen). Ainakin K-marketin tilauksessa pakasteet on kerätty ja säilytetty erikseen kotiinkuljetukseen asti ja ne toimitetaan perille erillisessä muovikassissa.
Onko sinulla oikeasti kokemusta jostain sekalaismuovikassista? Palautetta vaan heti kaupalle sellaisesta.
Vierailija kirjoitti:
No tuohan on melkein kuin 50-luvulla.
Tätini soitti tilauksensa kauppaan ja puotipuksu polki sen kotiin sovituksi ajaksi.
60-luvulla myös, ilmaistakin oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Cittarista pakata muovikassiin, vaan pahvilaatikoihin. Pakasteet kulkee erikseen, ei samassa laatikossa. Vasta kuski pistää ne laatikkoon alaovella. Kylmäketju hoituu hyvin kylmän varaston ja kylmäauton kanssa. Näitä just tarkoitin sillä, että ihmisillä on outoja ennakkoluuloja tilaamista kohtaan. En ole koskaan saanut pilaantunutta, lukuun ottamatta sitä päältäpäin hyvää ja sisältä outoa sipulia. 1,5v tilattu ruuat kotiin...
On pelkkää nirsoilua, jos tomaatti on väärän kokoinen. Sieltä voi valita erilaisia pakattuja tai pakkaamattomia, ehkä olet valinnut väärät lajikkeet tilatessa? Olen aina saanut ihan perustomaatteja keräilijän pakkaamana irtomyynnistä. Samaa tavaraa sieltä itsekin poimisin.
Ehkä joillain on mahdottoman korkeat standardit ruuan suhteen...