Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkonaliikkumiskielto

Vierailija
09.03.2021 |

Hallitus kaavailee 3 viikon ulkonaliikkumiskieltoa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/stt-n-tiedot-mahdollisista-liikkumi…

Itse yksinasuvana ja etätyölaisenä tässä on mielenterveys kortilla. Olen nähnyt kavereita tässä kerran viikkoon ja nyt sekin kielletään ja pitäisi homehtua yksin neljän seinän sisällä kuukausi.
Jos kaikki päiväkodit ja koulut saavat olla auki, ei nämä lisärajoitukset tuo mitään parannusta tilanteeseen.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tätä käytännössä valvottaisiin? Poliisit kaduille kuulustelemaan mihin ihmiset matkalla? :D

On onnistunut monessa maassa ihan sakon uhalla - oletko vähän tyhmä?

Jospa menet muutamaan Helsingin pahimpaan koronarysään niin niitä ihmisiä ei sakot pidättele. Ei ole meinaan mitään mistä ulosmitata. Niitä ei kiinnosta.

Vierailija
62/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tätä voisi kohdentaa Itä-Helsinkiin?

Se olisi rasismia ja ihmisoikeusjärjestöt puuttuisivat oitis asiaan ja Suomi saisi sanktioita. Kuten sen erään kohdalla joka palautettiin kotimaansa ja tapettiin siellä. Se joka sittemmin heräsi henkiin.

uusi uskonto on syntynyt!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ohje on kyllä naurettavin kaikista. Voimme miesystäväni kanssa käydä toistemme luona harrastamassa seksuaalista toimintaa, mutta emme saa kävellä yhdessä ulkona? Voisi luulla että tämä sääntö on nyt tavoittanut typeryyden lakipisteen, mutta pelkäänpä että jotain vielä hölmömpää saadaan kuulla.

Ei onnistu. Et saa poistua kodistasi kuin pakottavalle kauppareissulle tai kävelylle. Kyläilemään toisen luokse et saa mennä.

Vierailija
64/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tätä käytännössä valvottaisiin? Poliisit kaduille kuulustelemaan mihin ihmiset matkalla? :D

Jospa menet muutamaan Helsingin pahimpaan koronarysään niin niitä ihmisiä ei sakot pidättele. Ei ole meinaan mitään mistä ulosmitata. Niitä ei kiinnosta.

minä hoitelen änkyrät rynkylläni!

nimim. reserviläinen -56

Vierailija
65/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://koronarealistit.com/suluista-ja-maskipakoista-ei-mitaan-apua/

Tsekatkaa linkit. Muualla maailmassa on alettu havahtua siihen, että lähes kaikki koronanvastaiset toimenpiteet on tehty turhaan. Poislukien ne harvat maat, jotka pani rajat kiinni HETI.

Vanhan kansan sanoin, on turha rypistää kun on löysät housuissa.

Korona ei myöskään näkynyt Ruotsin viime vuoden kokonaiskuolleisuudessa mitenkään -paitsi että oli jopa melkein alhaisin kuluneella vuosikymmenellä. Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää.

Vierailija
66/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo on onnistunut jo monessa muussa maassa?

Mikä tästä hölmölästä tekee poikkeuksen? nyt kun tartuntaluvut on ensi kuussa THL:n mukaan yli 10k, niin jopa luulisi hallituksen jo asiaa alkavan pikemmiten alkavan valmistelemaan.

Jos kuukauden päästä on 10k tartuntaa, miksei jo kiireesti rakenneta kenttäsairaaloita? Olen aika huolissani tästä, eikö kukaan nyt tajua tätä asiaa hoitaa, ei tässä kauheasti ole enää aikaa.

Vierailija
67/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat itse olla tyhmä kun aidosti luulet, että Suomen poliisilla riittäisi resursseja moiseen. 

me reserviläiset tullaan mielellään avuksi!

on hienoa että rynkylle on taas käyttöä!

Rynkytä vaan itseäsi siellä

Vierailija
68/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin, kyllä tuo onnistuu. Onnnistuihan kaikkien Uudenmaan rajojen yli kulkevien teiden ja polkujen vartiointikin ongelmitta. Tämäkään kielto ei koskisi koko maata, vaan luuultavasti ainoastaan pääkaupunkiseutua, ehkä vain pahimpia kriisipesiä, Vantaata ja Helsinkiä.

Vierailija
69/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ei lopu ikinä.

Jokaisesta rajoitustoimesta ja suosituksesta valitetaan. Heti aletaan ensimmäiseksi miettiä, että miten jotain rajoitusta voisi kiertää. Tällaisen valvonta ei onnistu mitenkään, vaikka ympäri maailmaa eri maissa on kyllä onnistunut. Minä en ainakaan ota rokotusta ja minä en käytä maskia. Minä haluan mennä baariin. Minä olen itse ammattikoulutasoisella koulutuksellani tutkinut tartuntatilastoja ja päädyin siihen, että tämä on ihan tavallinen flunssa.

Jos muualla ravintolat on saatu kiinni, ihmiset eivät saa arkisin liikkua klo 18 jälkeen missään ja viikonloppuisin vielä vähemmän, on maskipakko ja etäkoulu, niin miksi se ei onnistu täällä? Suomessa me ollaan päästy ihan tosi helpolla, juuri mistään ei ole määräyksiä, vain suosituksia.

Jos jotain rajoitetaan, nostetaan meteli, hallituksen eroa vaaditaan ja huudetaan, että minä en ainakaan. Jos rajoituksia ei ole, niin taas syytetään hallitusta, mutta silti ei itse tehdä mitään.

Mikä sitten ois hyvä? Annetaan olla vaan, jatketaan normaalia elämää ja katellaan, kun ihmisiä kuolee?

Olisi hyvä, jos ensin rajoitettaisiin koronaviruksen ja sen eri variaatioiden tuomista Suomeen. Jokainen, joka on vaivautunut lukemaan asetuksen 212/2020 ensimmäisen pykälän, ymmärtää, miksi Suomen kansalaisia ei oikein nappaa istua neljän seinän sisällä. Me suomalaiset voidaan istua vielä ensi vuonnakin kaikki vapa-aikamme neljän seinän sisällä kotona, mutta virus ei täältä häviä yhtään minnekään ennenkuin se on hävinnyt koko maailmasta. Linkki tuohon asetukseen ja listaan (lista on niin pitkä, ettei se mahdu yhteen kommenttiin...olen kokeillut), ketkä saavat poikkeusoloissakin ylittää rajan ilman mitään testejä ja karanteeneja: 

https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2020/20200212

Olkoi puistattaa jo ensimmäisen pykälän kohdalla. Juu onhan se niin että huoltovarmuus on sitä että gastarbeiterit rakentaa hotelleja ja toimistotaloja johon lampaat usutetaan sit kun päätetään, että tilanne ohi. Sen takia en voisi vähempää kunnioittaa tätä touhua.

Niinpä. Eihän tuolta listalta puutu juuri muita kuin kampaajat ja kynsistudioiden työntekijät. 

Vierailija
70/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo on onnistunut jo monessa muussa maassa?

Mikä tästä hölmölästä tekee poikkeuksen? nyt kun tartuntaluvut on ensi kuussa THL:n mukaan yli 10k, niin jopa luulisi hallituksen jo asiaa alkavan pikemmiten alkavan valmistelemaan.

Jos kuukauden päästä on 10k tartuntaa, miksei jo kiireesti rakenneta kenttäsairaaloita? Olen aika huolissani tästä, eikö kukaan nyt tajua tätä asiaa hoitaa, ei tässä kauheasti ole enää aikaa.

Sama ihmetyttää. Todetaan vaan, että joo ensi kuussa 11k tartuntaa jotta saadaan vaalit siirrettyä, sitten ei tehdä mitään. Jokin ei oikein täsmää tässä kuviossa.

Vierailija
71/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kuitenkin sallitaan liikunta ulkona, ruokakauppa ja apteekkimatkat (ja mitä niitä muita nyt oli), niin mitä ulkonaliikkumista se käytännössä edes rajoittaa??? Ei tuolla tasolla vaikuta ainakaan meikeläiseen mitenkään.

Hölmöläisten peitonjatkamispuuhastelua.

Jaha sinä käyt apteekissa aivankuten enemmistö hölmölän kansasta

Sinulle voisi olla joku mt-lääkitys hyvinkin tarpeen.

Mites ne jotka oikeasti tarvitsevat lääkkeitä? Loukkaava kommenttisi pahentaa heidän tilannettaan huomattavasti. Olisiko sinun aika jättää joku nappi syömättä? Tuntuisi olevan haittoja.

Joo mutta ei pahenneta kenenkään asemaa näillä hetkillä. Jooko.

En myöskään halua että lapsia liitetään vertauksina mihinkään rikolliseen tai kyseenalaisen. Ei siirretä omia eikä mitään muitakaan vikoja heihin koska eivät ole niitä itse hankkineet.

Vierailija
72/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon nuoria lapsia testataan koronan varalta? 

Nämä saavat kokoontua aivan entiseen tapaan, ja kuten on käynyt ilmi niin tämä brittimuunnos tarttuu yhtä lailla pieniin lapsiin. Toimivat siis kantajina ja levittävät virusta perheen sisällä. Sitten nämä kirennetyt rajoitustoimet pääasiassa kohdennetaan yksinasuviin, joiden ihmiskontaktit jo ennestään melko olemattomat harrastustoiminnan lopettamisen ja etätöiden takia. Onko tämä viisasta tai reilua? 

Lapset testataan vasta sitten kun ovat tartuttaneet vanhempansa. 

Ei vaan lapsia testataan ihan kuten aikuisiakin, eli jos on oireita.

Toimivatkin oireettomina kantajina.

Sitten luullaan että tartunta tullut jostain muualta aikuisille, eikä rajoitustoimia osata tämän takia kohdentaa oikein.

Vierailija
73/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin, kyllä tuo onnistuu. Onnnistuihan kaikkien Uudenmaan rajojen yli kulkevien teiden ja polkujen vartiointikin ongelmitta. Tämäkään kielto ei koskisi koko maata, vaan luuultavasti ainoastaan pääkaupunkiseutua, ehkä vain pahimpia kriisipesiä, Vantaata ja Helsinkiä.

Ja juuri siellä olleet poliisit ovat miettineet miten heidän resurssit riittäisivät ulkonaliikkumiskiellon valvomiseen.

Uudenmaan rajavartioissakin taisi olla niin, että mukana olleet puolustusvoimien väet eivät saaneet toimia yksin vaan pelkästään poliisin valvonnassa. 

Vierailija
74/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kieltää laulaminen busseissa.

Vierailija
75/75 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkalla kauppaan tarvittaisiin siis parikymmentä poliisia tsekkaaman mihin ja miksi mennään, tulee olemaan roistojen juhlaa ja se taitaa olla tarkoituskin.

Voi niitä kaasuttaa tai ampua kumiluodeilla.