Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi-huijausten tunnusmerkit?

Vierailija
09.03.2021 |

Mistä tunnusmerkeistä olette huomanneet tai olisitte voineet huomata tori.fi (tai vastaavissa) tapahtuneet huijaukset tai huijausyritykset? Miten olette suojautuneet huijauksilta? En itse osta ikinä mitään elektroniikkaa tms. arvokasta, mutta olen silti tullut huijatuksi lastentarvikaupoissa. Samoin mua on yritetty huijata. Näissä tunnuspiirteenä on ollut se, että olen itse laittanut ostoilmoituksen (ja siihen vielä numeroni...) ja sitten huijari on myynyt tuotetta kuvien kanssa. Yhden keissin sain estettyä pyytämällä kuvaa, jossa olisi myyjän nimi.

Nyt jäi kuitenkin mietityttämään tori-kaupat. Myyjän koko nimi ei tullut ilmi missään vaiheessa... Vaikutti ihan luotettavalta, lähetti lisäkuvia jne. Nytpä sitten voi vaan jännätä, kirjautuuko lähetys omapostiin vai tulinko taas kusetetuksi.

Vitsit kyllä harmittaa kun jotkut kehtaa huijata vielä pienten lasten vanhempia :/ Ostan kaiken mahdollisen käytettynä ja melkein aina kaikki toimii upeasti, myyjät ovat luotettavia, tavara todella hyvää, mutta kyllä harmittaa että sitten kun sinne mahtuu näitä taitaviakin huijareita mukaan.

Eli mitkä on teidän kokemukset, joista olisi pitänyt tajuta kyseessä olevan huijaus? Miten suojaudutte huijauksilta nettikirppiksillä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostellut Torin ja Huutiksen kautta tuotteita suunnilleen vuodesta 2005 alkaen. Vaatteita, kenkiä, laukkuja, kosmetiikkaa, tuoksuja, kodin tavaraa... Kertaakaan en ole joutunut huijarin uhriksi, lienee siis hyvää tuuriakin minulla matkassa. Huutiksessa minulla on liki 4000 palautetta, eli tuon verran kauppoja, joten olen aika paljon kauppaa tehnyt. Huutiksessa on se hyvä puoli, että kaupoista jätetään palaute ja tämä karsii ne mädät omenat pois. Ainakaan itse en osta kauppiaalta, jonka palautteissa negatiivisia kokemuksia. Aika pian tuollaiselta poistetaankin ylläpidon puolesta käyttäjätunnus. 

Torissa katson ensiksi sen, mistä vuodesta alkaen ollut käyttäjänä. Jos ihan uusi tulokas, herättää se epäilykseni ja jätän ostamatta. Googlaan myös aina myyjän nimellä ennen tilisiirtoa. Katson myös aina, mitä muuta myyjällä myynnissä. Jos esim. kymmenen matkapuhelinta, on se aika outoa. Nyt ostin juuri Torista tuoksun 40 € ja lähetystunnuksen mukaan paketti matkalla. Toivottavasti paketti pitää sisällään sen, mitä pitääkin. Tuon kalliimpia en ole varmaankaan koskaan nettikirppiksiltä uskaltanutkaan ostaa.

Vierailija
2/2 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ainoan kerran kun olen tullut huijatuksi se tapahtui juurikin niin että olin laittanut ostoilmoituksen ja siihen sain sitten tarjouksen kuvan kera ja lankaan menin. Onneksi menetys ei ollut kuin parikymppiä.

Sen opin että koskaan en enää ostoilmoitusta tee ja kyllä nykyään aina nettikirppareilta ostaessa on enemmän epäluuloinen tuon tapauksen jälkeen. Mutta silti en aio lasten vaatteiden ym. ostoa noista lopettaa, kauppoja olen tehnyt vuosien aikana satoja ja vain tämä yksi "mätä omena" kohdalle osunut, joten en sen perusteella vielä aio laittaa hanskoja tiskiin kirppariostoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi