Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö sinä töihin siivoamaan rappukäytäviä 9,12 bruttotuntipalkalla?

Vierailija
09.03.2021 |

Tuollainen työtarjous tuli työkkäristä.

Mitä sinä tekisit?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en tosiaankaan...Asun pk-seudulla, ja jo tuilla tienaa paremmin

Vierailija
2/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni minimipalkka on jo yli 10e/h.

Itse aloitin pari vuotta sitten 10,50e/h, nyt palkka on 11,60e/h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kyllä mennä. Mukavan itsenäistä hommaa.

Vierailija
4/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Itse olen laitossiivoojana ja saan 18e tunti plus vuorolisät.

Vierailija
5/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko kertoa että miten tällaisella palkalla voi saada asuntolainan pk-seudulla? Jos tarkoitus on ostaa joku muu kuin kuppaisimman ja kaukaisimman nurkan homeisin 19 neliön yksiö?

Töissä käymisessä ei ole mitään järkeä jos joutuu maksamaan vuokraa

Vierailija
6/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan pakottaa elämään pk-seudulla jossa hintataso on aivan utopistisista sfääreistä.Eihän siellä ole kuin ekopiipertäjiä ja mutiksia.

Vierailija
7/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niinkuin minä.Kela maksanut jo 8 vuotta vuokrani keskustassa ja itse tehnyt koko ikäni pimeitä hommia. 2 tonnia kuussa käteen riittää kyllä ainakin itselle ihan mukavasti.

Vierailija
8/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muuta työtä löytyisi.

Vierailija
9/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

guuva kirjoitti:

Kukahan pakottaa elämään pk-seudulla jossa hintataso on aivan utopistisista sfääreistä.Eihän siellä ole kuin ekopiipertäjiä ja mutiksia.

Eli sillä ei ole mitään vaikutusta että koko sosaalinen ympäristöni jonka olen 35 vuoden aikana pk-seudulle rakentanut, käytännössä lakkaisi olemasta jos muuttaisin jonnekin vaikka 300km päähän?

Täällä asuvat lähisukulaiseni, sukulaiseni, ystäväni, kaverini, harrastusporukat...Aivan kaikki.

Ja tällä iällähän uusien ympyröiden muodostaminen uudessa paikassa on tunnetusti todella helppoa?

Vierailija
10/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja ei maksa tes:n mukaista palkkaa. Tarkasta itse netistä kipa tes.

Siitä työkkäri tosin viis veisaa, joten haettava on, muuten karenssi napsahtaa. Koita junailla jotenkin niin, ettet tule valituksi. Et varmaan ole ainoa työtön, jolle paikka on lähetetty.

Vierailija
11/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko kyseessä olla harjoittelijan palkka? Itse tein ensimmäisen vuoden kaupan alalla harjoittelijapalkalla, pk-seudulla siis jotain 9,76. Nyt ollut 2 vuotta samassa paikassa ja palkka on 11,71.

Vierailija
12/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä. Ei ole omaa alaa, mutta olen ollut vuoden työttömänä joten kyllä tuota nyt ainakin jonkin aikaa tekisi. Helppoa ja itsenäistä hommaa. Samalla voi kuunnella vaikka musiikkia tai podcastia.

Vierailija
13/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

guuva kirjoitti:

Eli sillä ei ole mitään vaikutusta että koko sosaalinen ympäristöni jonka olen 35 vuoden aikana pk-seudulle rakentanut, käytännössä lakkaisi olemasta jos muuttaisin jonnekin vaikka 300km päähän?

Täällä asuvat lähisukulaiseni, sukulaiseni, ystäväni, kaverini, harrastusporukat...Aivan kaikki.

Ja tällä iällähän uusien ympyröiden muodostaminen uudessa paikassa on tunnetusti todella helppoa?

Ei tuo käy perusteeksi maaseudulla asumiseenkaan vaan isompii keskuksiin painostetaan jos omalta kylältä ei löydy töitä. Empatia loistaa poissaolollaan.

Vierailija
14/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin jos pääsisin.

t. Epätoivoinen työtön

Vierailija
15/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanna33 kirjoitti:

No en. Itse olen laitossiivoojana ja saan 18e tunti plus vuorolisät.

Oho :O Olen luullut, että siivoaminen on huonopalkkaista hommaa.

Vierailija
16/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi, enkä jaksaisi selkävaivaisena tehdä sitä edes yhtä päivää. 

Vierailija
17/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä, kun nyt saisi hyvällä syyllä pitää maskia, eikä tutut tunnistaisi.

M35

Vierailija
18/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin ilman muuta.

Vierailija
19/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennäkin muuten. Puoli vuotta tekisin ja ansiosidonnaisen laskuri nollaantuisi. Saisin kuitenkin ansiosidonnaista ihan kohtuullisesti koska ansiopäivärahaa koskee tällainen sääntö, jota moni ei varmaan tiedäkään:

80 prosentin sääntö suojaa päivärahan tasoa

Tämä tarkoittaa sitä, että uusi täysimääräinen ansiopäiväraha on vähintään 80 prosenttia edellisestä maksetusta täysimääräisestä ansiopäivärahasta. Suojausta voidaan käyttää, jos täytät 26 viikon työssäoloehdon ennen päivärahakauden enimmäisajan täyttymistä.

Eli rautalangasta väännettynä:

Jos saa hyvää ansiosidonnaista ja menee vähintään puoleksi vuodeksi tekemään ihan matalapalkkatyötä, niin senkin jälkeen voi saada vielä ihan hyvää ansiosidonnaista.

Vierailija
20/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea siihen paikkaan sillä te-toimistolla on joidenkin työpaikkojen kanssa sopimus että työpaikka ilmoittaa te-toimistolle ketkä ovat hakeneet ja jos sinun nimi ei ole listalla niin se on 2kk karenssi, tiedän muutamia tapauksia jossa näin on käynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi