Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi liikkumisrajoitus: saa tavata vain samassa taloudessa asuvia

Vierailija
09.03.2021 |

Eli yksin asuvat ei voi tavata ketään.

Kommentit (202)

Vierailija
41/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaasamaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan noudata. Ei asuta seurustelukumppanin kanssa yhdessä.

Ja tällä tyylillä virus ei lopu koskaan .... Eli ensimmäinen ajatus on että en noudata. Mutta kyllä täytyy sanoa että tuntuu kurjalta koittaa estää virusta leviämistä omilla toimilla kun rajan yli saa tulla uutta väkeä lisää ja osa jo porukasta vastustaa rajotuksia vastustamisen halusta . Oma elämä kurjaa jo yli vuoden ja loppua ei näy . Milloin tää loppuu?

Minä en levitä virusta nytkään (teen etätöitä ja tilaan kaikki ostokseni kotiinkuljetuksella), mutta tuleepa tuollainen rajoitus tai ei, mulle on aivan sama. Olen tähänkin asti käynyt huolehtimassa vanhemmistani ja aion tehdä niin jatkossakin. Samoin aion tavata tytärtäni, joka myös tekee etätöitä ja tilaa kaikki ostoksensa kotiinkuljetuksella.  Ihan riippumatta siitä, kuinka paljon sinua pelottaa astua kotiovestasi ulos. Maksan sitten sakooja, jos jään kiinni, mutta ihan mihin tahansa älyttömyyteen en lähde mukaan. 

Vierailija
42/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä esimerkiksi tuon ruokaa pari kertaa viikossa äidilleni 85 v. Mistä äiti sen jälkeen hankkii ruokaa? Hänellä ei ole edes tietokonetta. 

Luulisin, että tuollaisen saa kyllä tehdä. Ja  jos ei niin ellei paikkakunnalla ole tilauspalvelua ja kotiinkuljetusta, niin kunnan tulee huolehtia ( itse tilaan läheiselleni, koska hän itse ei kehitysvammansa vuoksi osaa).

Luulisi silti olevan järkevämpää, että saat viedä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nyt ole kysymys onko luuseri.Vuosi sitten alkoi rajoitukset.Lapset pois koulusta ja oletettiin,että kaikki lapset pärjää etäopiskelussa.Eivät pärjänneet.Nyt ollaan siinä pisteessä ei saisi ulkoilla kun tietyn ihmisten kanssa.Ihmettelen suuresti miten suomessa tiettyjä asioita ei saatu kuntoon ja ja juuri tuo matkustelu.Nyt kun tuli joulukuussa se uusi brittimuunnos niin sitä ei olisi tullut jos suomessa oltaisiin toimittu oikein.Kävelkää vaikka naapuriden kanssa ja nauttikaa vielä kun voi.

Vierailija
44/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä esimerkiksi tuon ruokaa pari kertaa viikossa äidilleni 85 v. Mistä äiti sen jälkeen hankkii ruokaa? Hänellä ei ole edes tietokonetta. 

Viranomaiset hoitaa kun ovat tällaisen suunnitelleet.

Vierailija
45/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää tämä touhu. Alan rikolliseksi, jos tuo tulee eli en tule välittämään tuosta rajoituksesta. Sen lisäksi lopetan maskin käytön, muiden rajoitusten noudattamisen sekä poista koronavilkun puhelimestani. Jos tuon umpihullun ulkonaliikkumiskiellon toteuttavat niin siinä menee raja jonka jälkeen yhteistyöni loppuu. 

Vierailija
46/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona aikaan suurperhe on kyllä osoittautunu oivaksi valinnaksi, ei tule tylsää kellään kun seuraa riittää omasta takaa😊Meitä asuu 9 saman katon alla.

Vierailija
47/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapasin viime vuonna vain äitiäni ja siskoani muutaman kerran, tänä vuonna olen nähnyt siskoa pari kertaa. En aio todellakaan totella tätä, mielentervèys ei kestä tätä yksinäisyyttä. Minulla on myös muutto kuun lopussa, johon tarvitsen apua. Sosialisten lampaiden syytä, kun ette ole riittävästi eristäytyneet. T. Yksinasuva

Ei tässä nyt pidä alkaa muita syyttelemään, kun pääsyy on hallituksen kyvyttömyys toimia rajojen ja niillä testauksen suhteen. Nyt ei tarvita enempää kahtiajakoa kansan kesken!

Vierailija
48/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitenköhän tätä pystytään valvoa? Mä ainakin aion jatkossakin käydä "koronakävelyillä" ystävien kanssa.

Vierailija
49/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöisten rajoitusten sijaan pitäisi pistää kunnolla kuriin ne kaiken maailman pähkinä-miikat, anonit ja vastuuttomat vähä-älyiset, joitten syytä tämä leviäminen on.

Ne, jotka öyhöttää toisaalla lampaista ja toisaalla naureskelee ”hamehallitukselle” tai ”kassaneidille”, ovat itse niitä, joiden syytä tää tilanne on.

Se kaupassa ja julkisessa liikenteessä ilman maskia vastaan tuleva, iltaisin baareissa kiertelevä, muuten vain ulkomailla matkusteleva, ulkomaista työvoimaa Suomeen tuova. Nämä on ne, joitten syytä tämä on. Pitäkää tämä mielessä.

Vierailija
50/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona aikaan suurperhe on kyllä osoittautunu oivaksi valinnaksi, ei tule tylsää kellään kun seuraa riittää omasta takaa😊Meitä asuu 9 saman katon alla.

Niin, yksinäisyys ei aina ole valinta. Esim juuri jo aiemmin mainitut lesket eivät varmasti yksinäisyyttään ole valinnett. 

Vierailija
51/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen olisi kyllä todella eriarvoistavaa... yksin asuvat on unohdettu tässä koronassa muutenkin aika täysin. Ottaa kyllä koville pikkuhiljaa olla aina vain yksin kotona (etätyöt ja pk-seutu) muutenkin mutta että ei voisi tavata edes kerran viikossa ystävää..

Ala ajaa vaatimusta korinan tukahduttamisesta, niin kesällä pääset tapaamaan ihmisiä vapaasti.

Vierailija
52/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle riittää tämä touhu. Alan rikolliseksi, jos tuo tulee eli en tule välittämään tuosta rajoituksesta. Sen lisäksi lopetan maskin käytön, muiden rajoitusten noudattamisen sekä poista koronavilkun puhelimestani. Jos tuon umpihullun ulkonaliikkumiskiellon toteuttavat niin siinä menee raja jonka jälkeen yhteistyöni loppuu. 

Ulkonaliikkumiskiellossa minunkin rajani menee. Maskia voin käyttää edelleen, samoin liikkua rajoitetusti julkisilla paikoilla, koronavilkkua ei ole koskaan ollutkaan. Mutta lenkkeilystä ja vanhempieni tapaamisesta en luovu.

Vierailija
53/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen olisi kyllä todella eriarvoistavaa... yksin asuvat on unohdettu tässä koronassa muutenkin aika täysin. Ottaa kyllä koville pikkuhiljaa olla aina vain yksin kotona (etätyöt ja pk-seutu) muutenkin mutta että ei voisi tavata edes kerran viikossa ystävää..

Ala ajaa vaatimusta korinan tukahduttamisesta, niin kesällä pääset tapaamaan ihmisiä vapaasti.

*koronan, ei sentään tukahduteta korisevia ihmisparkoja

Vierailija
54/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on luonnos, jota vasta valmistellaan. Ei ole mikään voimassaoleva laki. Näistä ei pitäisi uutisoida ollenkaan, koska toiset ottaa nämä heti tosissaan ja alkaa raivoamaan. Eiköhän nyt vain keskitytä noudattamaan nykyisiä suosituksia, siltä osin kuin kullekin on mahdollista, eikä murehdita siitä mitä ehkä mahdollisesti jossain skenaariossa voisi tulevaisuudessa tapahtua.

Vierailija
55/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonaliikkumiskiellossa minunkin rajani menee. Maskia voin käyttää edelleen, samoin liikkua rajoitetusti julkisilla paikoilla, koronavilkkua ei ole koskaan ollutkaan. Mutta lenkkeilystä ja vanhempieni tapaamisesta en luovu.

Tukahduttamista vaatisin. Se ratkaisee sen, että tälle on olemassa päätepiste jossain. Mielellään tässä keväässä.

Vierailija
56/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan, kuin tuollainen järjettömyys on vain suositus, mulle se on ihan fine Mutta jos siitä tulee tosiaan rajoitus eli aletaan sakottamaankin ihmisiä, mun huumorintajuni ja yhteistyöhalukkuuteni loppuu siihen paikkaan. Lopetan etätyön tekemisen ja alan taas käydä toimistolla. Enkä omalla autolla vaan julkisilla. Ja alan taas käydä kaupoissa.  Enkä noudata enää mitään muutakaan suositusta. En turvavälejä, en maskia, en käsidesiä enkä edes hihaan yskimistä. Siitepölykausikin on jo alkanut, joten niiskuttamista ja köhimistä riittää. 

Vierailija
57/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on tiukempi kuin suurimmassa osassa Keski-Euroopan maita, joissa on näin tiukka rajoitus vain yöaikaan ja muulloin saa tavata ainakin yhtä toisessa taloudessa asuvaa. Aivan sairasta. Ja samalla rajat vuotavat.

Vierailija
58/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteutuessaan töissä kävisin kuten ennenkin ja vapaa-ajan muka nököttäisin yksin. Ei tule tapahtumaan.

Vierailija
59/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän eristymisillä ole mitään merkitystä kun ulkomailta tulee koko ajan lisää saastaisia maahamme.

Vierailija
60/202 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes asu pk-seudulla enkä yksin mutta tämä touhu alkaa mennä naurettavaksi. Paljos tuolta lentokentältä tai satamasta ramppaa väkeä muuntovirusten kanssa samaan aikaan, kun suomalaiset pakotetaan olemaan yksin tai saman katon alla asuvien kesken? Minä olin tyytyväinen maamme koronatilanteen hoitoon vielä vuoden loppuun asti mutta nyt tämä sekoilu on alkanut ärsyttää ihan kunnolla. Lisää mielenterveysongelmia ja ahdistusta, hoidetaan oiretta mutta ei varsinaista syytä eli vuotavia rajoja.

TÄMÄ. Maassa on satoja tuhansia työntekijöitä yhdestä Euroopan pahimmassa tilanteessa olevasta maasta, he saavat liikkua vapaasti rajojen yli vaikka monta kertaan viikossa,  ja suomalaisille määrätään ulkonaliikkumiskielto? Eihän tässä ole MITÄÄN järkeä, en tajua, miten tämä voi olla mahdollista! Selittäkää joku, jos ymmärrätte mihin tämä liittyy, miksi rajoja ei saada kiinni?

Se, että nimenomaisesti määrätään että ulkona saa tavata vain oman perheen jäseniä, on myös jo oikeasti aika  sadistista yksineläviä kohtaan, ihan kuin tavoitteena olisi ajaa ihmiset itsemurhiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi