Uusi liikkumisrajoitus: saa tavata vain samassa taloudessa asuvia
Kommentit (202)
Tuohan ei tule toimimaan, koska sitä ei voi valvoa, ja tuo katkaisee kamelin selän monelta rajoituksia noudattaneelta yksinasuvalta. Helppo se on perheellisen huudella joka ei ole viettänyt jo vuotta lähes kokonaan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko siitä rikesakko vai päiväsakko, jos tapaa?
Tarvitsee varmaan jäädä siitä ensin kiinni ja poliiseillahan on tunnetusti resursseja vahtia näitä mahdollisia rajoituksia - no ei.
Joo eiköhän tuokin ole vain yksi uusi suositus, mikäli edes toteutuu.
No sitten sovit treffit kauppaan tai apteekkiin... Tai lähdet yksin kävelylle ja päädyt kaverille. Jos matka on pidempi, niin kai sitä saa autolla ajaa esimerkiksi ulkoilualueelle ulkoilemaan. Kyllä niitä keinoja on... Pahimmillaan salamatkustaja voi piiloitua "töihin menevän" kaverin kyytiin salamatkustajaksi, sillä noita yksityisyrittäjiä tai kauppamatkustajia yms. varmaan löytyy, jotka saavat liikkua vapaasti mihin suuntaan vain töihin...
Olen tavannut pientä ja rajallista joukkoa läheisiä kesästä lähtien ja aion jatkaa samaan malliin. Jokainen kyseisistä ihmisistä on yksineläjä ilman ulkopuolisia kontakteja. Kaikki etätöissä, työttömänä tai eläkkeellä. Näin olemme kaikki minimoineet kontaktit koska osa ei käy edes kaupassa itse.
Tervetuloa valvomaan. Ei taida poliisila resurssit riittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi mennä töihin, jos ei ole omaa autoa ja työpaikalla on enemmän kuin yksi työntekijä? Mahdollisesti vielä joku asiakaskin?
Lue Ylen juttu. Ei koske töissä käyntiä.
No töissä voi käydä julkisilla, jossa tapaa paljon muita ja joissa ei ole edes maskipakkoa. Mikä ihmeen järki tässä on?
Julkisissa saa sitten olla vain yksi kerrallaan. Eli kuljettaja. :-) Paitsi metrossa kuljettaja ja yksi matkustaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko siitä rikesakko vai päiväsakko, jos tapaa?
Tarvitsee varmaan jäädä siitä ensin kiinni ja poliiseillahan on tunnetusti resursseja vahtia näitä mahdollisia rajoituksia - no ei.
Totta juu. Mietin vaan, että jos joka kerta kärähtäisin kävellessäni naapuritaloon vanhempieni luokse, niin montako kertaa voisin tavata heitä pelkästään sillä rahalla, mikä on vuoden aikana säästynyt, kun kulutus on ollut aika nollilla. Eli montako kertaa voisi esimerkiksi 15 000 eurolla käydä. Päiväsakko riippuu tietysti tuloista, mutta jos on rikesakko, niin aika monta kertaahan tuolla rahalla kävisi, vaikka polisisetä istuisi vanhempieni pihassa vahtimassa.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi valittaa. Etäyhteydet on keksitty. Mikä hinku juuri nyt olla tekemisissä muiden ihmisten kanssa? Tuleehan niitä nähtyä kun töissä käy.
Missäs minä, yli vuoden etäopiskellut, niitä muita näen? Toisessa osoitteessa asuvan miesystävän seura on ollut ainoa mikä on pitänyt minua järjissäni koko tämän menneen vuoden.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan noudata. Ei asuta seurustelukumppanin kanssa yhdessä.
Ja tällä tyylillä virus ei lopu koskaan .... Eli ensimmäinen ajatus on että en noudata. Mutta kyllä täytyy sanoa että tuntuu kurjalta koittaa estää virusta leviämistä omilla toimilla kun rajan yli saa tulla uutta väkeä lisää ja osa jo porukasta vastustaa rajotuksia vastustamisen halusta . Oma elämä kurjaa jo yli vuoden ja loppua ei näy . Milloin tää loppuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen olisi kyllä todella eriarvoistavaa... yksin asuvat on unohdettu tässä koronassa muutenkin aika täysin. Ottaa kyllä koville pikkuhiljaa olla aina vain yksin kotona (etätyöt ja pk-seutu) muutenkin mutta että ei voisi tavata edes kerran viikossa ystävää..
Jos ihminen kerta haluaa asua yksin niin miksi sitten juuri korona-aikana pitäisi ruveta joka paikassa hillumaan?
Minä asun yksin koska tuet eivät mahdollista kahden köyhän asumista yhdessä. Kiitos tämän paskamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen olisi kyllä todella eriarvoistavaa... yksin asuvat on unohdettu tässä koronassa muutenkin aika täysin. Ottaa kyllä koville pikkuhiljaa olla aina vain yksin kotona (etätyöt ja pk-seutu) muutenkin mutta että ei voisi tavata edes kerran viikossa ystävää..
Jos ihminen kerta haluaa asua yksin niin miksi sitten juuri korona-aikana pitäisi ruveta joka paikassa hillumaan?
Asun yksin. Normaalisti olen kotona vain yöt. Juon aamukahvit, käyn suihkussa ja menoksi. Illalla takas nukkumaan. Käyn töissä, opiskelen, harrastan, tapaan seurustelukumppania, ystäviä, omaisia ja muitakin. Vietätkö 24h vain samassa taloudessa asuvien kanssa? Sääliksi käy, eihän tuo ole elämää.
Vierailija kirjoitti:
En edes asu pk-seudulla enkä yksin mutta tämä touhu alkaa mennä naurettavaksi. Paljos tuolta lentokentältä tai satamasta ramppaa väkeä muuntovirusten kanssa samaan aikaan, kun suomalaiset pakotetaan olemaan yksin tai saman katon alla asuvien kesken? Minä olin tyytyväinen maamme koronatilanteen hoitoon vielä vuoden loppuun asti mutta nyt tämä sekoilu on alkanut ärsyttää ihan kunnolla. Lisää mielenterveysongelmia ja ahdistusta, hoidetaan oiretta mutta ei varsinaista syytä eli vuotavia rajoja.
Tämähän on suoraan että nämä kimppakämpissä asuvat saavat sitten jatkossakin liikkua isona lössinä, kun asuvat yhdessä. Mutta ne yksinäiset eivät saa enää edes ulkoilla kaverin kanssa. Siis haloo!
Yksin asuminenhan on ihanaa. Saa tehdä mitä haluaa; matkustella, nauttia hiljaisuudesta, harrastaa, tavata ystäviä. Ihan itse valittu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Luuserit itkee! Lol!
Sinustakin voi joskus tulla leski, jonka lapset ovat muuttaneet pois kotoa. Muista sitten nämä sanasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun yksin. Normaalisti olen kotona vain yöt. Juon aamukahvit, käyn suihkussa ja menoksi. Illalla takas nukkumaan. Käyn töissä, opiskelen, harrastan, tapaan seurustelukumppania, ystäviä, omaisia ja muitakin. Vietätkö 24h vain samassa taloudessa asuvien kanssa? Sääliksi käy, eihän tuo ole elämää.
Kotona voi (nyt etätyöaikana) tehdä työtä, opiskella, harrastaa. Ei ole oikeastaan tarvetta poistua minnekään. Kaupassa pitää joskus käydä ja liikunnan vuoksi täytyy käydä kävelyllä (senkin voi yhdistää kauppareissuun).
Kovasti olen ihmetellyt sitä että kun jokin aika sitten tuli kännykät ja somet niin vanhempi polvi paheksui sitä että nuoriso ei ollenkaan tapaa toisiaan fyysisesti vaan pelkästään kommunikoi somessa. Nyt kun kommunikointi somessa olisi kerrassaan avainasia niin ei sitten monelle kelpaakaan, outoa???
Tapasin viime vuonna vain äitiäni ja siskoani muutaman kerran, tänä vuonna olen nähnyt siskoa pari kertaa. En aio todellakaan totella tätä, mielentervèys ei kestä tätä yksinäisyyttä. Minulla on myös muutto kuun lopussa, johon tarvitsen apua. Sosialisten lampaiden syytä, kun ette ole riittävästi eristäytyneet. T. Yksinasuva
samaasamaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan noudata. Ei asuta seurustelukumppanin kanssa yhdessä.
Ja tällä tyylillä virus ei lopu koskaan .... Eli ensimmäinen ajatus on että en noudata. Mutta kyllä täytyy sanoa että tuntuu kurjalta koittaa estää virusta leviämistä omilla toimilla kun rajan yli saa tulla uutta väkeä lisää ja osa jo porukasta vastustaa rajotuksia vastustamisen halusta . Oma elämä kurjaa jo yli vuoden ja loppua ei näy . Milloin tää loppuu?
Miksi osan pitäisi kiristää elämäänsä vielä entisestään, kun he elävät jo nyt tarkemmin kuin esim. lapsiperheet tulevat tiukempienkaan rajoitusten kanssa elämään?
Mä esimerkiksi tuon ruokaa pari kertaa viikossa äidilleni 85 v. Mistä äiti sen jälkeen hankkii ruokaa? Hänellä ei ole edes tietokonetta.