Minkä ikäisenä ei enää pukeuduta opiskelijahaalareihin?
Kommentit (32)
sehän voi olla vaikka 70-vuotiaana..
muutaman jotka on aloittaneet opiskelut lähes nelikymppisenä. Ja toisen ainakin olen todistettavasti nähnyt bilettävän haalarit päällä. Ei siihen mitään ikärajaa ole. Se liittyy enemmän elämänvaiheeseen, joka voi olla myös muulloin kuin kaksikymppisenä.
(Vähän niin kuin armeijavaatteisiinkin pukeudutaan, kun ollaan armeijassa. Riippumatta paljonko sattuu silloin olemaan vuosia täynnä.)
Silloin biletin haalareissa jokaisessa kissanristiäisessä, nyt ei tulisi mieleenkään.
Opiskelijahaalarit ovat lähtökohtaisesti hölmöt. Jos haluaa olla hölmö opiskelijabilettäjä, kannattaa laittaa haalarit. Kysehän on vain siitä, haluaako olla hölmönä muiden hölmöjen joukossa.
sen jälkeen on jo vähän noloa. Itse en ole koskaan käyttänyt haalaria enkä edes teekkarilakkia.
aikarientoihin. Haalarit kuuluvat tiettyihin tilanteisiin opiskelijaelämässä. Jos ei näihin osallistu, ei varmaan tarvitse haalariakaan.
mitään haalaripakkoa ole. Tai ainakaan sellaisissa, joihin ylipäätään kannattaa mennä.
innokkaimmat ovat niitä joita ei teininä kutsuttu mihinkään. "nyt vihdoin!"
itse en 25-v jälkeen kehdannut muutenkaan käydä noissa jutuissa. joskus oli pakko ettei olis ihan yksin ollut.
sanon että ekat kaksi vuotta noita käytetään tosissaan ja sen jälkeen enää nostalgisen ironisesti. ne jotka koskaan pukeutuu.
ei se vieraassa kaupungissa haittaa.
menin yliopistoon 18-vuotiaana, enkä hankkinut haalareita.
Nyt nelikymppisenä opiskelen toista tutkintoa, enkä todellakaan nytkään hankkinut haalareita.
Eli ihan oman halun ja fiiliksen mukaan mennään - minua ei mitenkään haittaa, vaikka joku ikäisenikin opiskelija tykkäisi heilua haalareissa.
ellei kuulu ainejärjestön tai osakunnan hallitukseen jonka takia joutu "edustamaan" haalari päällä
Typerän näköistä kaiken ikäisillä.
"Mä aloitin opiskelut 25-vuotiaana. En käyttänyt haalaria kertaakaan, mun mielestä se oli muksujen hommaa."
Itse käytän vieläkin (32-v.) mutta alkaa olla viimoiset hetket, koska 6.ja viimeinen opiskeluvuosi alkoi. Kuten jotkut totesi niin enemmän liittyy elämänvaiheeseen. Olen saanut ihania ystäviä opiskelukavereista vaikka ovat melkein 10 vuotta nuorempia. Haalareissa on hauskaa - ei aina tarvitse ottaa itseään niin vakavasti. Eikä haittaisi vaikka pomo näkisi kaupungilla, kun olen opiskelijariennoissa. Asiantuntijatyössä työskentelen "nuttura kireällä" päivisin. Jonkun mielestä noloa. ;) Itsestäni taas tiukkapipoisuus ja nipottaminen on tylsää.
Itse en ole koskaan käyttänyt haalaria enkä edes teekkarilakkia.
ellei kuulu ainejärjestön tai osakunnan hallitukseen jonka takia joutu "edustamaan" haalari päällä
Opiskelijariennoissa haalaria saa pitää, mutta ei ketään velvoiteta. Sillä ollaan osana porukasta. Jos opiskelee jossain muualla kuin yliopistokaupungissa, silloin itsekin saattaisin jättää käyttämättä. Yliopistokaupungissa kukaan ei ihmettele, kun näkyyn on totuttu.
"Mä aloitin opiskelut 25-vuotiaana. En käyttänyt haalaria kertaakaan, mun mielestä se oli muksujen hommaa."
Itse käytän vieläkin (32-v.) mutta alkaa olla viimoiset hetket, koska 6.ja viimeinen opiskeluvuosi alkoi. Kuten jotkut totesi niin enemmän liittyy elämänvaiheeseen. Olen saanut ihania ystäviä opiskelukavereista vaikka ovat melkein 10 vuotta nuorempia. Haalareissa on hauskaa - ei aina tarvitse ottaa itseään niin vakavasti. Eikä haittaisi vaikka pomo näkisi kaupungilla, kun olen opiskelijariennoissa. Asiantuntijatyössä työskentelen "nuttura kireällä" päivisin. Jonkun mielestä noloa. ;) Itsestäni taas tiukkapipoisuus ja nipottaminen on tylsää.
kurssikavereiden kanssa?