Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä ei enää pukeuduta opiskelijahaalareihin?

Vierailija
06.08.2008 |

.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku ei vain halua niitä haalareita käyttää. Syitä voi olla monia, alkaen siitä, että aika voi kulua ihan muualla kuin ns. opiskelijariennoissa (töissä, perheen parissa, muissa harrastuksissa). Tai sitten ei vain pidä haalarien ulkonäöstä, räikeästä väristä tai niiden epäkäytännöllisyydestä esim. vessassa käydessä.

Oman koulutusohjelmani/ pääaineeni opiskelijoista vain pieni osa hankki haalarit, ja kyllä ihan niitä ilman haalareitakin saattoin "opiskelijarientoihin" osallistua. Miksi siihen tarvittaisiin välttämättä epäkäytännölliset haalarit?

"Mä aloitin opiskelut 25-vuotiaana. En käyttänyt haalaria kertaakaan, mun mielestä se oli muksujen hommaa."

Itse käytän vieläkin (32-v.) mutta alkaa olla viimoiset hetket, koska 6.ja viimeinen opiskeluvuosi alkoi. Kuten jotkut totesi niin enemmän liittyy elämänvaiheeseen. Olen saanut ihania ystäviä opiskelukavereista vaikka ovat melkein 10 vuotta nuorempia. Haalareissa on hauskaa - ei aina tarvitse ottaa itseään niin vakavasti. Eikä haittaisi vaikka pomo näkisi kaupungilla, kun olen opiskelijariennoissa. Asiantuntijatyössä työskentelen "nuttura kireällä" päivisin. Jonkun mielestä noloa. ;) Itsestäni taas tiukkapipoisuus ja nipottaminen on tylsää.

Vierailija
22/32 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin aika kauan sitten Tampereen yliopistossa tiedotusoppia ja katsoimme silloin nenänvartta pitkin "haalaripellejä", eli se oli silloin teekkarien ja ekonomiopiskelijoiden bilemuotia.

Muutaman vuoden päästä uudet opiskelijat halusivat haalarit myös meidän laitokselle.

Edelleen en kyllä kiskoisi edes nostalgiamielessä moisia ikinä päälle. Naurettavia vaatteita. Miksi pitäisi vaatetuksella korostaa omaa akateemisuuttaan ja opiskelijuuttaan ja yhteenkuuluvuutta?

Mutta tämä siis on vain tällaisen kalkkiksen mielipide.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi vaatetuksella korostaa omaa akateemisuuttaan ja opiskelijuuttaan ja yhteenkuuluvuutta?

Mutta mitä ihmeen akateemisuutta HAALARI korostaa? Asu on käytännöllinen köyhälle opiskelijalle, kun sitä ei helposti tuhoa ja pieni vahinko ei näy luennolla käytettävissä vaatteissa.

Yhteenkuuluvuus on monelle etenkin juuri kotoaan muuttaneelle tärkeä. Sillä samaistutaan porukkaan ja saadaan ME-henki. Mitä vikaa yhteenkuuluvuudessa on?

Vierailija
24/32 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin kauppatieteilijöissä näkee näitä entisiä junnukiekkoilijoita tms. joiden pitää päästä luennollakin istumaan 5-10 hengen lössinsä kanssa vierekkäin "hei, varaa toi rivi meille"

Opiskelin aika kauan sitten Tampereen yliopistossa tiedotusoppia ja katsoimme silloin nenänvartta pitkin "haalaripellejä", eli se oli silloin teekkarien ja ekonomiopiskelijoiden bilemuotia.

Muutaman vuoden päästä uudet opiskelijat halusivat haalarit myös meidän laitokselle.

Edelleen en kyllä kiskoisi edes nostalgiamielessä moisia ikinä päälle. Naurettavia vaatteita. Miksi pitäisi vaatetuksella korostaa omaa akateemisuuttaan ja opiskelijuuttaan ja yhteenkuuluvuutta?

Mutta tämä siis on vain tällaisen kalkkiksen mielipide.

Vierailija
25/32 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi vaatetuksella korostaa omaa akateemisuuttaan ja opiskelijuuttaan ja yhteenkuuluvuutta?

Mutta mitä ihmeen akateemisuutta HAALARI korostaa? Asu on käytännöllinen köyhälle opiskelijalle, kun sitä ei helposti tuhoa ja pieni vahinko ei näy luennolla käytettävissä vaatteissa. Yhteenkuuluvuus on monelle etenkin juuri kotoaan muuttaneelle tärkeä. Sillä samaistutaan porukkaan ja saadaan ME-henki. Mitä vikaa yhteenkuuluvuudessa on?

Me ollaan Me ja ollaan Yliopistossa Opiskelijoita.

Eli samalla kun siinä on yhteenkuuluvuuden hakemista, siinä on myös statuksen luomista. Ja se ainakin minua aikoinaan tökki koko haalarissa. En välitä julistaa koko olemuksellani olevani Yliopisto-opiskelija, koin sen moukkamaiseksi.

Yhteenkuuluvuuden luomiseen ei todellakaan tarvita mitään haalaria. Se on onnistunut aivan mainiosti ilmankin.

(tuo, jota lainasit, entinen aktiivinen ainejärjestöläinen)

Vierailija
26/32 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vappuisin. Valmistuin yli nelikymppisenä.

Kätevä: ei haittaa lika, jota vappuna lentelee.

Vierailija
27/32 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla itse tiukkapipo, kun et tajua,

että joku ei vain halua niitä haalareita käyttää. Syitä voi olla monia, alkaen siitä, että aika voi kulua ihan muualla kuin ns. opiskelijariennoissa (töissä, perheen parissa, muissa harrastuksissa). Tai sitten ei vain pidä haalarien ulkonäöstä, räikeästä väristä tai niiden epäkäytännöllisyydestä esim. vessassa käydessä.

Oman koulutusohjelmani/ pääaineeni opiskelijoista vain pieni osa hankki haalarit, ja kyllä ihan niitä ilman haalareitakin saattoin "opiskelijarientoihin" osallistua. Miksi siihen tarvittaisiin välttämättä epäkäytännölliset haalarit?

"Mä aloitin opiskelut 25-vuotiaana. En käyttänyt haalaria kertaakaan, mun mielestä se oli muksujen hommaa."

Itse käytän vieläkin (32-v.) mutta alkaa olla viimoiset hetket, koska 6.ja viimeinen opiskeluvuosi alkoi. Kuten jotkut totesi niin enemmän liittyy elämänvaiheeseen. Olen saanut ihania ystäviä opiskelukavereista vaikka ovat melkein 10 vuotta nuorempia. Haalareissa on hauskaa - ei aina tarvitse ottaa itseään niin vakavasti. Eikä haittaisi vaikka pomo näkisi kaupungilla, kun olen opiskelijariennoissa. Asiantuntijatyössä työskentelen "nuttura kireällä" päivisin. Jonkun mielestä noloa. ;) Itsestäni taas tiukkapipoisuus ja nipottaminen on tylsää.

Ei minua haittaa jos joku ei halua käyttää. Kommenttini koski vain tuota asennetta, että "olen 25 ja siis niiiin aikuinen että"

Ei jotkut kaveritkaan halua käyttää haalareita. Jokainen tyylillään.

Ja töissäkäynnistä niin olen koko opiskeluajan käynyt myös töissä eikä se ole estänyt itseäni osallistumasta. Tai huolestuttavaa on jos on 24/7 töissä. :D

No joo, taisin kommentoida tähän ketjuun, kun vähän haikea olo ja voi olla, että ei tule enää haalareita puettua montaa kertaa. :'/

Vierailija
28/32 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihi, joo, eikös ne hankkineet sellaiset oranssinpunaiset haalarit? Oli ne pellen näköisiä!

terveisin toinen kalkkis samalta laitokselta

Vierailija
29/32 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen on jo vähän noloa. Itse en ole koskaan käyttänyt haalaria enkä edes teekkarilakkia.

Itse aloitin opinnot 20-vuotiaana, valmistuin 28-vuotiaana (olin työelämässä suurimman osan ajasta) ja pidin haalareita vielä neljäntenä opintovuonna. Sen jälkeen en enää kehdannut:)

Vierailija
30/32 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin harjoittelija, kun täytin reilut 62 vuotta!!

Vierailija
31/32 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä ihmeen akateemisuutta HAALARI korostaa? Asu on käytännöllinen köyhälle opiskelijalle, kun sitä ei helposti tuhoa ja pieni vahinko ei näy luennolla käytettävissä vaatteissa.

Yhteenkuuluvuus on monelle etenkin juuri kotoaan muuttaneelle tärkeä. Sillä samaistutaan porukkaan ja saadaan ME-henki. Mitä vikaa yhteenkuuluvuudessa on?

Kuinka usein oot nähnyt jonkun sellaisen duunarin, joka työssään joutuu käyttämään haalaria, kulkevan siinä myös vapaa-aikanaan? Et kovin monen. Vain akateemiselle sistien sisätöitten ihmiselle haalarista voi tulla juhla-asu.

Terveisin akateeminen duunarin vaimo.

Vierailija
32/32 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluta näyttävän työhaalareita, vaan niitä koristellaan ompelukuvilla ja logoilla jotta ne ilmaisisivat käyttäjänsä kuuluvan akateemiseen sisäjengiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme