Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi valitti toissailtana kurkkukipua, nyt oma kurkkuni tuntuu karhealta - koronatestiin vai ei?

Vierailija
08.03.2021 |

Ei oikeasti enää huvittaisi ottaa puikkoa aivoon ihan turhan takia.

Lapsi valitteli lauantai-iltana lievää kurkkukipua, joka kuitenkin meni yön aikana ohitse. Tänään sitten oma kurkkuni on tuntunut vähän erikoiselta, mutta vain lievästi. Mitään muita oireita ei ole.

Varaanko testin vai en?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurkku tekee voileivistä raikkaita.

Kurkkulimaa on hauska kurlata kroolin aikana klooriveteen.

Vierailija
22/27 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kari kroolasi kloorissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurkku tekee voileivistä raikkaita.

Kurkkulimaa on hauska kurlata kroolin aikana klooriveteen.

Pienenä tyttönä kävin uimassa hallissa.

Sielä keski-ikäinen setä kroolasi kloorivedessä ja ryki kurkkuaan ja keuhkojaan tyhjäksi limasta.

Räkäisi menemään ja jatkoi uintia.

Äitiä tilanne oksetti ja tokaisi että uimahallit on oikeita pasillin pesiä.

Minä sainkin sillä reissulla kovan flunssan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä en menisi. Lapsi saisi kyllä olla pois koulusta päivän tai pari, mutta en minä häntä testiin veisi enkä menisi itsekään, ellei kuume nouse. Pari päivää lepoa ja etätyötä, jos mahdollista, ja sitten taas normiarkeen.

juu ja katsoa ettei uuvatti hengaa kaverilla iltaisin.... tälläsen tollon takia karanteeniissa

Lapseni on ekaluokalla. Hän viettää kaiket vapaa-ajat parhaan kaverinsa kanssa joko meillä tai heillä, joskus luistelemassa tai läheisessä leikkipuistossa. Samat taudit tässä podetaan kummassakin perheessä milloin mitenkin päin.

Emme asu Helsingissä vaan 3000 asukkaan kunnassa kaukana leviämis- ja kiihtymisalueilta. Ekaluokan porukka on tullut samasta päiväkotiryhmästä.

Viimeisen vuoden aikana minulla ja lapsella on ollut kolmisen kertaa päänsärkyä ja kurkkukipua, mutta ei ole noussut kuume. Täysin normaali vuosi siis. Lapsen kaverilla on ollut kertaalleen kuumetta, mutta testissä ei näkynyt koronaa vaan muu tauti.

En pelkää tartuntaa enkä usko, että edes sitä mistään saan.

Vierailija
24/27 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En menis. Ne saattaa antaa laskun käynnistä ja kiva sellaista on maksella.

Onko porukka näin kuutamolla. Koronatesti ei maksa mitään.

T. Testissä 5 kertaa käynyt

Ei ole ilmaisia lounaita.

Hyvä että käyt usein. Olet käynyt minunkin edestä. Viisi kertaa on paljon. Minä voin jättää nyt väliin.

Ei testitulos muuta mitään. Kukaan ei auta minua ja arki on hoidettava samoin, oli flunssaa tai ei.

Vierailija
25/27 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhaa mennä testeihin. Joutuu karanteeniin on on sairastunut nuhaan.

Vierailija
26/27 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se auttaisi, ei kukaan auta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En menis. Ne saattaa antaa laskun käynnistä ja kiva sellaista on maksella.

Onko porukka näin kuutamolla. Koronatesti ei maksa mitään.

T. Testissä 5 kertaa käynyt

Ei ole ilmaisia lounaita.

Hyvä että käyt usein. Olet käynyt minunkin edestä. Viisi kertaa on paljon. Minä voin jättää nyt väliin.

Ei testitulos muuta mitään. Kukaan ei auta minua ja arki on hoidettava samoin, oli flunssaa tai ei.

Ostoksilla on käytävä kuitenkin ja ei kukaan käy puolestasi.

Sitä samaa olen miettinyt että mitä se auttaa kun testituloksen päätteeksi ei saa mitään lisäapua. Tulee vain syyllinen mieli jos pitää lähteä levittelemään tautia ostoksille.

Vierailija
27/27 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronatesti on täysin ilmainen julkisella. Fakta. Muista syistä käynnistä terveyskeskuksessa maksetaan omavastuuosuus mutta siis koronatestistä ei tarvitse itse maksaa mitään. Harvemmin testipaikka edes on siellä terveyskeskuksen puolella vaan jossain pihalla teltassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi