Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maajussille morsian 2021 OFFICIAL

Vierailija
08.03.2021 |

Onko tästä vielä avausta?

Kommentit (4403)

Vierailija
401/4403 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole maksullista palvelua, joten huomenna vasta pääsen katsomaan pikatreffi-jakson. Mielenkiinnolla odotan, miten Matti suhtautuu livenä tapaamiinsa naisiin. Aikooko antaa omanikäisille naisille aidon tilaisuuden ja tutustua ennakkoluulottomasti, vai jääkö mielessään harmittelemaan kolmekymppisten poissaoloa ja nihkeilee ikäistensä kanssa? Kuten tänään aiemmin kirjoitin, ainakin kirjeitä lukiessa Matti kommentoi ihan kivasti ja asiallisesti.

Toki esittelyjaksossa Matti mokasi mielestäni urakalla: olisi voinut laittaa ikähaarukan myös oman ikäisten tai jopa vanhempien suuntaan, jättää väliin kaikki "en halua jos nainen on ollut kylän yhteinen", ja samoin jättää kaikki "pitää olla työteliäs kun täällä töitä riittää"-kommentit. Olisi mieluummin antanut itsestään vaikutelman leppoisana maalaismiehenä, hyväntuulisena "nallekarhuna", joka kertoilisi mitä hänellä on tarjottavaa naisille, ei esittäisi vaatimuksia naisille työnteosta, lastenhankinnasta jne. Muutenkin samat vihjeet annan vaikka Tinder-profiilia tehdessä: ei kannata kirjoittaa mitä EI halua, ei myöskään vaatimuslistaa, koska silloin tulee antaneeksi tylyn vaikutelman. Parempi kertoa millainen itse on ja mitä itse pystyisi tarjoamaan suhteessa (koskee niin miehiä kuin naisia). Logiikka piilee siinä, että myönteiset ihmiset vetävät puoleensa toisia myönteisiä ihmisiä. 

Lisäksi en myöskään ymmärrä Matin ja sen naispuolisen maajussin korostamaa työteliästä asennetta. Esim. Matti monta kertaa tuo esiin, että täällä on kovasti töitä, toivottavasti naiset ymmärtää sen. Siis tarkoittaako sitä, että kai nainen ymmärtää jos Matti paiskoo 14 h työpäiviä? VAI tarkoittaako sitä, että sen naisenkin pitäisi painaa pitkää päivää? Tuota jälkimmäistä vaihtoehtoa en vaan ymmärrä. Onhan se Matti pärjännyt perunapellollaan vuosikaudet ihan yksinkin, miksi ihmeessä nyt sitten tarvitsisi  työvoimaa kumppanista kun aiemminkin on yksin pärjännyt? Maatalous on Matilta ihan oma valinta. Jos itse pariutuisin vastaavan farmarin kanssa, jatkaisin kyllä ihan omaa 8 h työpäiviäni ja jos iltaisin mies joutuisi työhommiin, saisi mennä ihan itseksensä koska se on hänen työnsä, ei minun. Tai jos itse jättäisin oman hyvinpalkatun työni ollakseni pienviljelijän farmilla työtätekevä puoliso, saisi tämä maksaa minulle riittävää palkkaa ja varmistaa eläkekertymäni. 

Samaa siis myös ihmettelen naismaajussista. Hänkin ilmeisesti pärjää siellä farmillaan suht koht hyvin itsekseen, joten jos mies olisi vaikka DI joka tekisi tietokoneella etätöitä, niin miksi ihmeessä oletusarvoisesti miehen pitäisi illat ja viikonloput tehdä palkatonta työtä naisen hevosyrityksessä? En vaan pysty käsittämään.  

Tähän kommenttiin vähän liittyen: nyt korona-aikana viimeistään etätyöt ovat tulleet monille aloille ja työpaikoille jäädäkseen. Nykyään luulisi olevan helpompaa kuin koskaan aiemmin yhdistää toimistotyö ja maaseudulla asuminen. Monet naiset lähteneet maaseudulta töiden perässä kaupunkeihin, mutta etätyöbuumi ehkä ainakin jossain määrin mahdollistanee paluumuuttoa maaseudulle. Siihen nähden olisi hauska jos maajusseissa olisi joku pariskunta, jossa tilalle muuttaisi tietokoneelta töitä tekevä etätyöläinen. Tulisi esiin se mahdollisuus, että maajussin kanssa voi pariutua myös ilman että täytyy osallistua tilan töihin. Edellyttäisi toki myös sitä, ettei maajussi näe potentiaalista kumppania lisäapuvoimana. Esim. en pitänyt siitä, miten naismaajussi (en muista nimeä) kommentoi rakennussuunnittelija DI-miestä lähinnä, että tämä voisi sitten suunnitella tilan rakennukset. Toki osin vitsiä, mutta silti tylsää miettiä miten jostain ihmisestä voisi ammattinsa puolesta hyötyä, vaikka on etsimässä kumppania. 

Vierailija
402/4403 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei itse omaan paljon suhteita menneisyydestä,erilaisia ja eripituisia erilaisten miesten kanssa.  Nyt kun ikää yli 50 ei edes kiinnosta enää.  Tiedän myös tasoni, ylipainoa ja työtön. Sellaista ei moni halua.  Onneksi ei tarvitsekaan haluta.   Iän myötä kyllä kaikki tulee  kronkeleiksi ja on se ihan tavistenkin oikeus olla kronkeli, on mahaa tai ei tai huonommat hampaat yms... Eihän ulkonäön puutteet tarkoita ettai saisi haaveilla ... Tuskin Mattikaan mitään missiä haluaa. Mahasta tuli mieleen, erän ex oli mahakas , muut asiat vaikutti ja maha ei ollut häiritsevä , eräs oli päälaelta kalju, muut seikat taas kompensoi sitä "puutetta" Harva meistä on täydellinen.

Se on varmaan totuus että haetaan sitä työmiestä tai naista. Mattikin kun ikää tulee niin tarvitsee apua ja tämä nuori nainen varmaan on tosissaan mutta tosiaan, ei siitä kerry eläkettä kun toiselle ilmaistyötä tekee .... Saa vielä lähtöpassit eron tullen tilalta. Harva varmaan myy puolta toisellekaan... Ei kannata ainakaan kokonaan antaa itseään maajussille tai jussittarelle.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/4403 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetytti miten Stiina ja kaverisa kommentoivat, että Stiina tarvitsee jonkun "rauhoittavan tyypin". Siis sellaisen joka mm. valvoo sitä että Stiina syö ruokaa säännöllisesti!? HÄH mitä ihmettä? Toivottavasti oli vain vitsi mutta onhan vitseissäkin yleensä tietty osuus totuutta. En mä ainakaan katselisi ketään miestä, jonka säännöllisistä syömisistä mun pitäisi pitää huolta. Tässä tulee hyvin näkyviin se, että parhaat edellytykset parisuhteelle on silloin, kun kumpikaan osapuoli ei varsinaisesti tarvitse toista ja ennen suhdetta ovat olleet elämäänsä jo riittävän tyytyväisiä. Musta olisi ihan riippakivi sellainen mies, joka haluaisi suhteen minun kanssani mm sen vuoksi, että rauhoitan hänen muuten levotonta elämäänsä ja olettaisi minun huolehtivan hänen arkirytmistään. 

Vierailija
404/4403 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei itse omaan paljon suhteita menneisyydestä,erilaisia ja eripituisia erilaisten miesten kanssa.  Nyt kun ikää yli 50 ei edes kiinnosta enää.  Tiedän myös tasoni, ylipainoa ja työtön. Sellaista ei moni halua.  Onneksi ei tarvitsekaan haluta.   Iän myötä kyllä kaikki tulee  kronkeleiksi ja on se ihan tavistenkin oikeus olla kronkeli, on mahaa tai ei tai huonommat hampaat yms... Eihän ulkonäön puutteet tarkoita ettai saisi haaveilla ... Tuskin Mattikaan mitään missiä haluaa. Mahasta tuli mieleen, erän ex oli mahakas , muut asiat vaikutti ja maha ei ollut häiritsevä , eräs oli päälaelta kalju, muut seikat taas kompensoi sitä "puutetta" Harva meistä on täydellinen.

Se on varmaan totuus että haetaan sitä työmiestä tai naista. Mattikin kun ikää tulee niin tarvitsee apua ja tämä nuori nainen varmaan on tosissaan mutta tosiaan, ei siitä kerry eläkettä kun toiselle ilmaistyötä tekee .... Saa vielä lähtöpassit eron tullen tilalta. Harva varmaan myy puolta toisellekaan... Ei kannata ainakaan kokonaan antaa itseään maajussille tai jussittarelle.  

No toki saahan sitä taviskin olla valikoiva, ei tarvitse tyytyä ensimmäiseen vastaantulijaan tai ottaa sikaa säkissä. Toisaalta siinä vaiheessa kun alkaa latomaan vaatimuksia (tai toiveita?) kumppaniehdokkaille niin on kyllä syytä katsoa sekä henkiseen että fyysiseen peiliin ja miettiä, mitä tarjottavaa itsellä on tälle toiselle osapuolelle. Esim. itse aikanaan Tinderissä ja e-kontaktissa huomasin miesten puolelta sen, että toiveena oli fyysisesti vetoava ja itseä nuorempi nainen, eivätkä miehet yhtään pystyneet näkemään asiaa siten, että ovatko he möhömahoineen, vinoinen hampaineen, päälaki vilkkuen jne. naisille fyysisesti vetoavia. 

Vierailija
405/4403 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kun sanovat mitä itse haluavat,näinhän ihmisen luonne tulee esiin.

Onkohan Matti ajatellut maaseudulla on hyvin pieniä 4 hengen kyliäkin.Joten ei siinä kauheasti tarvitse jakaa,kun on koko kylän käytössä ollut…

Vierailija
406/4403 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta Matin sisko vaikutti sympaattiselta kirjeitä lukiessa. Hänellä tuntui olevan vilpitön toive, että kirjeiden joukosta löytyisi se oikea Matille. Ehkä sisko puhunut järkeä Matin päähän siitä, että alkaa nyt vaan katsoa ihan omanikäisiään naisia. 

Vierailija
407/4403 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytettiinkö kuinka monta kirjettä Matti oikein sai? Ilmeisesti kuitenkin enemmän kuin Juuso ja Pasi, jotka saivat kai ihan muutaman kirjeen? Mun mielestä Matti saisi olla varsin tyytyväinen ja otetttu, että sai niinkin paljon (?) kirjeitä ja moni nainen oli kirjeiden perusteella aidon kiinnostunut Matista. Mielenkiinnolla odotan, jääkö Matti itkemään nuorempien naisten perään vai osaako arvostaa sitä että sai noinkin monelta naiselta alustavaa vihreää valoa. Toisaalta kyllä ihmettelen vilpittömästi Matille kirjoittaneita naisia. Juuri selvemmäksi Matti ei olisi voinut tehdä toivettaan nuoremmasta naisesta ja lasten hankinnasta, joten noiden naisten asemassa olisin kokenut tuollaisista haaveilevan 50 vuotiaan miehen aikamoisena turn offina. 

Matin täytyy miettiä, kumpi on hänelle tärkeämpää: pitää yllä toivetta omista lapsista ja mahdollisesti elää sinkkuna loppuikänsä (en usko, että kukaan nuorempi nainen lähtee Matin kelkkaan, ellei sitten joku tuontivaimo) vai löytää rakkaus ja oman ikäinen tai vähän vähän vanhempi elämänkumppani, mahdollisesti vaimo ja jakaa arkea yhdessä. Matin olisi muuten hyvä muistaa myös, että vaikka hän itse on perunanviljelija 3:ssa polvessa, ei lasten saanti takaa mitenkään sitä, että joku potentiaalisesta jälkikasvusta olisi valmis jatkamaan perunatilaa. 

Vierailija
408/4403 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on jälkikasvulle iso taakka jos on pakko ryhtyä perunanviljelijäksi koska isä on sitä kolmannessa polvessa. En kadehdi. Voihan olla että Matti siittäisi pikku Matin joka vaan odottaa että yhdeksäs luokka loppuu ja pääsee viljelemään perunaa. Mutta what are the chances...

Vierailija
409/4403 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on jälkikasvulle iso taakka jos on pakko ryhtyä perunanviljelijäksi koska isä on sitä kolmannessa polvessa. En kadehdi. Voihan olla että Matti siittäisi pikku Matin joka vaan odottaa että yhdeksäs luokka loppuu ja pääsee viljelemään perunaa. Mutta what are the chances...

Hyvinkin mahdollista, että jos Matti jälkikasvua saisi, ei heitä kiinnostaisi jatkaa suvun perinteitä perunapellolla. Voi toki olla, että Matilta on ollut ihan läppää vain "pikku isäntä"-jutut, eikä käytännössä painostaisi lastaan millään tavalla jatkamaan tilaa jos ei lapsella omaa kiinnostusta siihen ole. Mielestäni vanhat sukutilat ovat tavallaan hieno juttu mutta kyllä niihin kokemukseni mukaan liittyy myös turhaa painetta ja painostusta jälkikasvua kohtaan. Etenkin jos lapsia hankitaan siinä toivossa, että saadaan tilalle jatkaja. Ammattihan se maanviljelijä on vain muiden ammattien joukossa. Ei mulle tulisi mieleenkään alkaa painostaa lapsiani valitsemaan samaa uraa mitä mulla. 

Vierailija
410/4403 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mikä sitten on syynä että haukutte Mattia? Joku siinä nyt ärsyttää ja ihan varmasti se että etsii nuorempaa naista. Olette te naiset niin KATEELLISIA. Ja tuo vanhempien naisten harrastama kiusaaminen työpaikoilla on ihan tutkittua faktaa.

Lähinnä kai säälisi sitä nuorta naista, joka tuohon kelkkaan lähtisi. Miksi /mistä sitä voisi olla kateellinen jos Matti  50v etsii synnytysikäistä naista???

Siitä, että matti on 50v vai siitä, että se tekee itsensä vähän naurettavaksi etsimällä naista, joka on 35v?

Kerro miksi Matti herättäisi KATEELLISUUTTA?

Kateus on yleensä sitä, että jollakin on jotakin, mitä sinä haluaisit, mutta et saa. Vanhemmat naiset saisi noita Matteja vaikka tusinan jos haluaisivat, niitä kun on maaseutu täynnä. Ja varmaan kaupungitkin, mutta ilman perunapeltoja.

Miestenhän sitä pitäisi olla kateellisia matille, joka uskaltaa hakea nuorta naista, että tuolla sinun kateellisuus jankutuksella olisi mitään pohjaa. Naisilla ei ole syytä olla Matille KATEELLINEN.

Vierailija
411/4403 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että kun Matti pääsi tähän ohjelmaan niin innostui latomaan tiskiin turhan lennokkaat vaatimukset/toiveet kumppaniehdokkaalle. Ajatuksella, että kun kerran tv:ssä ollaan niin tokihan naisten kiinnostus herää ja sillä perusteella voi vaatia enemmän mitä ehkä muutoin kehtaisi sanoa. Ehkä tuotantoyhtiö on oikein houkutellut Matin esittelyvideossaan sanomaan tietyt triggersanat, joilla tuotanto tietää saavan hyvin klikkiotsikoita ja katsojia. Jos Matti tuumaa, että mieluummin yksin jos ei kerran kolmekymppistä naista saa, ja jää sitten yksin, niin onhan hänellä siihen oikeus. 

Veikkaan, että kyllä Matti on jo nyt hyötynyt Maajusseista. Jos hän olisi laittanut itsestään ilmoituksen tinderiin, e-kontaktiin tms. alustalle, ei varmasti olisi saanut noin paljon kiinnostuneita viestejä ikäisiltään naisilta. Pidetään peukkuja, että jonkun kanssa kolahtaa puolin ja toisin! Pienenä pelkona mulla on, että osa Matille kirjottaneista naisista ei ole niinkään kiinnostuneita juuri Matista, vaan ehkä heitä elämäänsä tylsistyneinä kaupunkilaisnaisina enemmän houkuttelee Matin tarjoama mahdollisuus maaseutu-eskapismiin, romantisoitu epärealistisen ihana mielikuva kesäisestä perunapellosta ja leppoisasta torimyynnistä. Mutta kuten sanoin, pidän peukkuja! 

Vierailija
412/4403 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mikä sitten on syynä että haukutte Mattia? Joku siinä nyt ärsyttää ja ihan varmasti se että etsii nuorempaa naista. Olette te naiset niin KATEELLISIA. Ja tuo vanhempien naisten harrastama kiusaaminen työpaikoilla on ihan tutkittua faktaa.

MISTÄ me olemme kateellisia? Siitä että emme itse saa Mattia? Ihan oikeasti: mitä ihmettä esimerkiksi minä tekisin lemiläisellä metsästävällä perunanviljelijällä? Olen akateemisesti koulutettu, asun Uudellamaalla enkä täältä muuta kuin korkeintaan eläkkeellä etelään, syön vegaanisesti, en voisi kuvitellakaan tapailevani miestä joka metsästää, harrastan kulttuuria ja matkustamista, olen avoliitossa korkeasti koulutetun miehen kanssa, jolla on samat harrastukset. Lapseni olen tehnyt 20+ vuotiaana enkä enempää ole missään elämäni vaiheessa halunnut.

Mistä ihmeestä minä siis olen kateellinen? Yritä nyt ymmärtää, että nyt puhutaan lemiläisestä perunakauppiaasta, ei tasavallan presidentistä tai jostain huippufirman CEO:sta (tai formulakuskista tai NHL-pelaajasta, jotka ovat palstan miesten mielestä miesten huippua).

Miksi oletat että meitä kiinnostaisi oletko akateeminen vai et, syötkö lihaa vai et tai ylipäätään elämäsi. Täällä keskustellaan maajusseista, ei sinun elämästäsi ja valinnoista.

Vierailija
413/4403 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä noin väitetään, että Matin mahd. jälkipolven tulisi jatkaa isänsä viljelyä? Tunnen useita tilallisia ja suurin osa näiden tilallisten lapsista on kouluttautunut ja kukin omilla aloillaan töissä kuka missäkin.

Vierailija
414/4403 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa, että naiset (etenkin vanhemmat naiset?) sähähtää joka kerta jos mies etsii itselleen nuorempaa naista. Joka kerta alkaa miehen haukkuminen ja sitten oman elämänsä valintojen esille nostaminen. Etsiihän osa naisistakin huomattavasti nuorempia miehiä itselleen. Mutta ei siinä, jatkakaa, hyvää viihdettä tämä teidän vaahtoaminen. 😃

T. n35

No jaa, kyllä mä vähän nelikymppisenä naisena ehkä sähähdän, vaikka ei ehkä pitäisi. Mutta kun on omalta sinkkuajalta kokemusta ikävuosilta 30-37. Silloin olin siis eri nettipalstoilla, E-kontaktissa, Happy pancakessa, Tinderissä ja vaikka olin selvästi ilmoittanut ikähaarukaksi 30-40 vuotiaat, niin AINA tuli tosi paljon viestejä myös miehiltä, jotka oli 60+ v. Osa valehteli ikänsä ihan pokkana ja osalla oli 20 vuotta vanhat kuvat. Ja nuo miehet eivät siis olleet mitään rikkaita komeita yritysjohtajia tms., vaan ihan tavallisia löllöjä papparaisia, jotka yksinkertaisesti luulivat itsestään liikoja. Yllättävän moni noista vielä haukkui omanikäisiään naisia tyyliin "ovat sairastuneet mummutautiin"-tyyppisesti, vaikka kokemukseni mukaan moni 60-vuotias nainen (esim työkavereistani kaikki) on fyysisesti terveempiä, aktiivisempia, itsestään huolta pitävämpiä jne verrattuna  miespuolisiin vastineisiin eli mihinkään mummutteluun ei todellakaan aihetta. Ehkä juuri tuon kokemuksen (=miehet haukkuneet omanikäisiä naisia) perusteella triggeröidyn jossain määrin, kun 50 v mies etsii itselleen 30 v naista. 

Vierailija
415/4403 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa, että naiset (etenkin vanhemmat naiset?) sähähtää joka kerta jos mies etsii itselleen nuorempaa naista. Joka kerta alkaa miehen haukkuminen ja sitten oman elämänsä valintojen esille nostaminen. Etsiihän osa naisistakin huomattavasti nuorempia miehiä itselleen. Mutta ei siinä, jatkakaa, hyvää viihdettä tämä teidän vaahtoaminen. 😃

T. n35

Joo ja me kaikki uskotaan, että tämän kirjoitti 35v nainen. Terve vaan mies.

Vierailija
416/4403 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. n35

Ihan nainen olen 😊 t. 35v.

Vierailija
417/4403 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. n35

No kirjoititkos Matille kirjeen? :) Et tainnut muistaa, kun ei Matti saanut alta 5-kymppisiltä kirjeitä. Tosin 35-vuotiaana taidat olla Matille jo ainakin 5 vuotta liian vanha, höh. :( 

Kommenttisi todistaa, että osuin täysin oikeaan. Ota välillä happea ja käy kävelyllä raikkaassa syyssäässä! t. 35v

Vierailija
418/4403 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. n35

No kirjoititkos Matille kirjeen? :) Et tainnut muistaa, kun ei Matti saanut alta 5-kymppisiltä kirjeitä. Tosin 35-vuotiaana taidat olla Matille jo ainakin 5 vuotta liian vanha, höh. :( 

Kommenttisi todistaa, että osuin täysin oikeaan. Ota välillä happea ja käy kävelyllä raikkaassa syyssäässä! t. 35v

No, miksei Matti kiinnostanut sinua? Vai harmittaako, että olisit liian vanha Matille pyöräyttämään pellon pieleen mukulakatraan?

Vierailija
419/4403 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna se taas jatkuuu!

Vierailija
420/4403 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. n35

Joo ja mä kakskymppinen adonis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä