Maajussille morsian 2021 OFFICIAL
Kommentit (4403)
Ei kai kukaan tuollaiselle matille muijaksi mene. Tai työmyyrää ja lapsentekijäähän se hakee. Uusia pottumyyjiä pitäisi saada uusi sukupolvi. Tsiisus mikä kääkkä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni täällä kirjoitetaan Matista rumasta. Hän toki käyttää hieman ilkeitä lauseita, kuten "koko kylän käytössä" tms. Mutta tuntuu jotenkin kurjalta tuo, että naureskellaan "myy perunoita, ei sillä voi mitään merkkivaatteita ostaa". Me ei täällä voida tietää kenenkään varallisuudesta ja toisekseen, en osaisi nähdä hänen vierellään muotitietoista ihmistä. Ainakaan ensimmäisenä.
Matti saa haluta lapsia ja ehkä on alkanut harmittamaan, ettei jälkikasvua vielä ole siunaantunut. Mutta annetaan Matin unelmoida eikä naureskella "ton ikäsillä naisilla ei enää raskaus onnistu". Isoisomummuni sai nuorimmaisen lapsensa 54 vuotiaana. Me ei voida tietää, miten elämä menee eteenpäin. Onhan meidän presidenttikin tehnyt myöhemmällä iällä kuopuksensa ;)
Summa summarun. Ei tarvitse niin ilkeästi kirjoittaa.
Ihmiset reagoi vahvasti, koska Matin mielipiteet/ajatukset ovat myös vahvoja. Vertaan tätä Aira Samulinin sanomisiin, kun puolusteli Peter Nygårdia. Elävät aivan toisessa ajassa mitä suurin osa ohjelman katsojista.
Johan siellä yksi leidi kysyi minkälaista orjatarta Matti etsii, eli ehkä hänelle on joku varttuneempi sielunystävä jossain.
Itse katson tätä Matin tarjoaman viihdearvon vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
äijät voi saada mutta naiset harvemmin
Kyllä se ainakin käytetty pitää olla Matin muijan ei tuoretta ole saatavilla enää hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Hän on perunanviljelijä;) Ehkä tullut petetyksi joskus ja haluaisi maksaa potut pottuina mistä sen tietää... Vaikea uskoa lapsihaaveisiin kun on tottunut elämään itsellistä elämää luulen ainakin
Matilla onkin millä maksaa :D
Siis onko Patrikin äiti se olympia-ampuja? Satu jotain..
Vierailija kirjoitti:
Siis onko Patrikin äiti se olympia-ampuja? Satu jotain..
Satu Mäkelä-Nummela
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En myöskään ymmärrä tuota ilkeyttä Matista. Lupsakan oloinen mies. Tässä taas tulee ilmi vanhempien naisten katkeruus, kun hän etsii ilmeisesti nuorempaa naista, koska haluaa lapsen. Ette oikeasti anna tuollakaan hyvää kuvaa itsestänne, vaan katkeran kalkin. Muutenkin osa teistä vanhemmista naisista ilkeilee nuoremmille naisille työelämässä.. minusta ei tule samanlaista!
Naiset ilkeilee iästä riippumatta toisilleen. Nuoremmat osaavat myös ilkeillä vanhemmille naisille. Samaan aikaan keikistelevät vanhemmille miehille, mitä on oksettavaa katsoa.
- M49
Miehet osaa olla ihan yhtä ilkeitä toisilleen. Kun kuuntelen miehen kertomuksia työpaikaltaan en voi kuin ihmetellä miesten kateellisuutta/käytöstä toisiaan kohtaan. Välillä tuntuu, että oikein kilpaillaan siitä, kuka törkeimmin pystyy toiselle sanomaan.
Ja kaikki tämän työkaverit ovat miehiä.
Ja mitä tuohon "katkeruuteen" siitä, että Matti etsii nuorempaa, niin mitä ihmettä? Miksi joku siitä olsi katkera, että joku Matti kuolaa nuoren naisen perään??
Noita Mattejahan on kylät pullollaan, kyllä sieltä löytyy ihan joka naiselle, joka vaan haluaa, ihan oma Matti.483
Olen 40 v nainen eli Matin alkuperäisiin kriteereihin ilmeisesti liian vanha, jos Matti kerran haaveili useammasta lapsesta. Mutta en siis IKINÄ ottaisi tuollaista 50 v vatsakasta ja huonohampaista papparaista, en ikinä! Muutenkin koen, että itseäni 10 vuotta vanhempi mies olisi minulle liikaa, ellei mies olisi sitten jotenkin poikkeuksellisen terveelliset ja liikunnalliset elämäntavat omaava timmi, treenattu, lihaksikas, itsestään huolta pitävä ja ikäistään nuoremman näköinen (mutta siltikin pitäisin 10 v ikäeroa liian isona itselleni). Hirveän vaikea kuvitella, että joku 30 vuotias tai nuorempi nainen voisi kiinnostua Matista! Eikä ihme, eihän Matti saanut kirjeitä kuin omalta ikäluokaltaan ja vähän vanhemmilta.
Siitä Matille annan kyllä pisteet, että suhtautui kuitenkin ihan myönteisen oloisesti hänelle kirjoittaneisiin naisiin, eikä alkanut dissaamaan heitä kommentoimalla "voi ei miten vanha"-tyyppisesti. Taisipa jopa sanoa tyyliin, ettei ikä ole niin olennainen jos muuten tulee juttuun. Ellei sitten kirjeitä lukeneet kaverit ja tuotantoyhtiön väki ole tässä opastanut Mattia. Mene ja tiedä, ehkä totuus selviää myöhemmissä jaksoissa. Olihan Maailmalla-versiossakin Mustafa kohtelias hänelle kirjoittaneille naisille, mutta ohjelman jälkeen avautui siitä miten liian vanhoja naisia jne.
Edellisen kommentin kirjoittaja jatkaa. Matista vielä haluan kommentoida sen, että myös ymmärrän kun hän kertoo iän myötä tulleensa valikoivemmaksi naisten suhteen, "ronkelimmaksi", kuten itse sanoo. Minusta se on ihan ok, itsekin olen omalta kohdalta huomannut saman ilmiön. Toisaalta silloin pitäisi myös muistaa, että mitä valikoivampi itse on toisten suhteen, sitä enemmän pitää vaatia myös itseltään. Hyvä vinkki on kuvitella mielessään oikein tarkasti oma ihannekumppani; miltä tämä näyttäisi, miten pukeutuisi, millainen vartalo, mitä tekisi työkseen, mitä tekisi vapaa-ajalla, millaista liikuntaa harrastaisi, miten pitäisi huolta itsestään, miten älykäs/fiksu/sivistynyt yms olisi, millainen arvomaailma jne? Kun on oikein tarkasti kuvitellut tuon ihannekumppanin, niin sitten pitää alkaa miettiä sitä, millainen olisi ihannekumppanin ihannepuoliso? Kysyä rehellisesti mielessään, kelpuuttaisiko tuo ihannekumppani todellakin minut tällaisena kuin olen vai olisiko hän ansaitusti "ronkelimpi"? Sitten voi yrittää muuttaa itseään siihen suuntaan, että vetäisi aktiivisesti puoleensa oman ihanteen mukaisen ihmisen.
Miksi tällä Matilla ei sitten jo ole sitä nuorempaa naista puolisona? Koska jos Matti menee vaikkapa tinderiin tai mihin tahansa treffisivustolle, hän ei saisi ainoatakaan tykkäystä nuoremmilta naisilta. Koska deittimarkkinoilla nainen saa mitä haluaa. Deittipaikoissa on 35 % naisia ja 75 % miehiä. Elikä nuoret, kauniit naiset saavat valita juuri sen miehen, jonka haluavat.
Matin tapauksessa; Matilla on kovat vaatimukset naisille, mutta mitä hänellä itsellään on antaa vastineeksi? Kai ne naisetkin haluavat muuta kuin tehdä ympärivuorokautisia työpäiviä pottujen parissa?
Mitä Matilla siis on? Ei mitään.
Ei ole ilmeisestikään edes merkittävää omaisuutta, ei ulkonäköä, ei muita harrastuksia kuin käydä metsällä äijäporukassa, mihin hän haluaa tulevan puolisonsakin siinä lasten teon lomassa.
Miksi ihmeessä joku tuollaista äijää hakisi telkun kautta, kun näitä yksinäisiä, ennen aikojaan rupsahtaneita ukkoja on peräkamarit täynnä Suomessa?
Kyllä ihmisen pitäisi jotenkin osata määritellä se oma paikkansa ja omat mahdollisuutensa.
Tosin onhan se sanonta; Luoja ei ole kieltänyt suuria haaveilemasta. Mutta pitääkö silloinkin nolata itsensä koko kansan edessä?
Vierailija kirjoitti:
No, mikä sitten on syynä että haukutte Mattia? Joku siinä nyt ärsyttää ja ihan varmasti se että etsii nuorempaa naista. Olette te naiset niin KATEELLISIA. Ja tuo vanhempien naisten harrastama kiusaaminen työpaikoilla on ihan tutkittua faktaa.
Miksi se on aina kateellisuutta, jos joku aiheuttaa vahvaa vastustusta käytöksellään?
Ei, en ole kateellinen, että en ole 25v Matin himoitsema sarjasynnyttäjä, jota odottaa maaseudulla metsästys-/koiranulkoilutusretket sekä lavatanssit maajussin kanssa, joka ei pidä huolta itsestään ja asennoituu naisia kohtaan käyttötavarana, ei tasavertaisena puolisona. Tähän lisäten, että Matin toiveiden mukaan mieluiten kokematon neitsyt ja varmasti vielä hyvännäköinen.
T. Ikäänsä ja elämäänsä tyytyväinen 36v nainen
Ei se ole mitään kateellisuutta, jos ei pidä sovinismista. Kauheaa puhua naisista noin, että ei saa olla ollut koko kylän käytössä ja naisen pitää olla nuori, vaikka itse on vanha. Ruoka pitää olla valmiina, kun mies tulee kotiin.
Arvot ja asenne 50-luvulta ja niistä kuultaa epäkunnioitus naisia kohtaan. Se on se syy, miksi aiheuttaa tuohtumusta. Ei ole mitään kadehdittavaa hänellä.
Tuliko toi alapeukku siitä, kun kerroin näyttäväni paljon nuoremmalta kuin olen? ☺️
No, voin sanoa että etpä ole nähnyt mua etkä voi kuvitella myöskään olemustani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mikä sitten on syynä että haukutte Mattia? Joku siinä nyt ärsyttää ja ihan varmasti se että etsii nuorempaa naista. Olette te naiset niin KATEELLISIA. Ja tuo vanhempien naisten harrastama kiusaaminen työpaikoilla on ihan tutkittua faktaa.
Minä en hauku Mattia enkä ole myöskään kateellinen, että hän etsii nuorempaa naista itselleen. Toivon hänen sellaisen vielä joskus löytävän, jotta voi haaveilemansa perheen perustaa. Sen sijaan kerron, että itse olen jo lähempänä 60-vuoden ikää, tosin minua luullaan aina 10-15 vuotta nuoremmaksi. Ja aina olen pitänyt itseäni nuoremmista miehistä, mutta Mattia en kyllä itselleni huolisi, en mistään hinnasta, anteeksi nyt vaan...
Vierailija kirjoitti:
MISTÄ me olemme kateellisia? Siitä että emme itse saa Mattia? Ihan oikeasti: mitä ihmettä esimerkiksi minä tekisin lemiläisellä metsästävällä perunanviljelijällä? Olen akateemisesti koulutettu, asun Uudellamaalla enkä täältä muuta kuin korkeintaan eläkkeellä etelään, syön vegaanisesti, en voisi kuvitellakaan tapailevani miestä joka metsästää, harrastan kulttuuria ja matkustamista, olen avoliitossa korkeasti koulutetun miehen kanssa, jolla on samat harrastukset. Lapseni olen tehnyt 20+ vuotiaana enkä enempää ole missään elämäni vaiheessa halunnut.
Mistä ihmeestä minä siis olen kateellinen? Yritä nyt ymmärtää, että nyt puhutaan lemiläisestä perunakauppiaasta, ei tasavallan presidentistä tai jostain huippufirman CEO:sta (tai formulakuskista tai NHL-pelaajasta, jotka ovat palstan miesten mielestä miesten huippua).
Mulla ei ole maksullista palvelua, joten huomenna vasta pääsen katsomaan pikatreffi-jakson. Mielenkiinnolla odotan, miten Matti suhtautuu livenä tapaamiinsa naisiin. Aikooko antaa omanikäisille naisille aidon tilaisuuden ja tutustua ennakkoluulottomasti, vai jääkö mielessään harmittelemaan kolmekymppisten poissaoloa ja nihkeilee ikäistensä kanssa? Kuten tänään aiemmin kirjoitin, ainakin kirjeitä lukiessa Matti kommentoi ihan kivasti ja asiallisesti.
Toki esittelyjaksossa Matti mokasi mielestäni urakalla: olisi voinut laittaa ikähaarukan myös oman ikäisten tai jopa vanhempien suuntaan, jättää väliin kaikki "en halua jos nainen on ollut kylän yhteinen", ja samoin jättää kaikki "pitää olla työteliäs kun täällä töitä riittää"-kommentit. Olisi mieluummin antanut itsestään vaikutelman leppoisana maalaismiehenä, hyväntuulisena "nallekarhuna", joka kertoilisi mitä hänellä on tarjottavaa naisille, ei esittäisi vaatimuksia naisille työnteosta, lastenhankinnasta jne. Muutenkin samat vihjeet annan vaikka Tinder-profiilia tehdessä: ei kannata kirjoittaa mitä EI halua, ei myöskään vaatimuslistaa, koska silloin tulee antaneeksi tylyn vaikutelman. Parempi kertoa millainen itse on ja mitä itse pystyisi tarjoamaan suhteessa (koskee niin miehiä kuin naisia). Logiikka piilee siinä, että myönteiset ihmiset vetävät puoleensa toisia myönteisiä ihmisiä.
Lisäksi en myöskään ymmärrä Matin ja sen naispuolisen maajussin korostamaa työteliästä asennetta. Esim. Matti monta kertaa tuo esiin, että täällä on kovasti töitä, toivottavasti naiset ymmärtää sen. Siis tarkoittaako sitä, että kai nainen ymmärtää jos Matti paiskoo 14 h työpäiviä? VAI tarkoittaako sitä, että sen naisenkin pitäisi painaa pitkää päivää? Tuota jälkimmäistä vaihtoehtoa en vaan ymmärrä. Onhan se Matti pärjännyt perunapellollaan vuosikaudet ihan yksinkin, miksi ihmeessä nyt sitten tarvitsisi työvoimaa kumppanista kun aiemminkin on yksin pärjännyt? Maatalous on Matilta ihan oma valinta. Jos itse pariutuisin vastaavan farmarin kanssa, jatkaisin kyllä ihan omaa 8 h työpäiviäni ja jos iltaisin mies joutuisi työhommiin, saisi mennä ihan itseksensä koska se on hänen työnsä, ei minun. Tai jos itse jättäisin oman hyvinpalkatun työni ollakseni pienviljelijän farmilla työtätekevä puoliso, saisi tämä maksaa minulle riittävää palkkaa ja varmistaa eläkekertymäni.
Samaa siis myös ihmettelen naismaajussista. Hänkin ilmeisesti pärjää siellä farmillaan suht koht hyvin itsekseen, joten jos mies olisi vaikka DI joka tekisi tietokoneella etätöitä, niin miksi ihmeessä oletusarvoisesti miehen pitäisi illat ja viikonloput tehdä palkatonta työtä naisen hevosyrityksessä? En vaan pysty käsittämään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole maksullista palvelua, joten huomenna vasta pääsen katsomaan pikatreffi-jakson.
Ei niitä pikatreffejä vielä Cmorestakaan näe, vasta huomisen puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni täällä kirjoitetaan Matista rumasta. Hän toki käyttää hieman ilkeitä lauseita, kuten "koko kylän käytössä" tms. Mutta tuntuu jotenkin kurjalta tuo, että naureskellaan "myy perunoita, ei sillä voi mitään merkkivaatteita ostaa". Me ei täällä voida tietää kenenkään varallisuudesta ja toisekseen, en osaisi nähdä hänen vierellään muotitietoista ihmistä. Ainakaan ensimmäisenä.
Matti saa haluta lapsia ja ehkä on alkanut harmittamaan, ettei jälkikasvua vielä ole siunaantunut. Mutta annetaan Matin unelmoida eikä naureskella "ton ikäsillä naisilla ei enää raskaus onnistu". Isoisomummuni sai nuorimmaisen lapsensa 54 vuotiaana. Me ei voida tietää, miten elämä menee eteenpäin. Onhan meidän presidenttikin tehnyt myöhemmällä iällä kuopuksensa ;)
Summa summarun. Ei tarvitse niin ilkeästi kirjoittaa.
Vaikka sinun suvussasi olisi tuollainen tapaus, niin ääriharvinaista se silti on. Ja presidentin lapsi on tehty lääketieteen avustuksella ;)
Mistä sä tän tiedät?
Eikö mistään näe tänään pikatreffejä :D :D :D En malttais odottaa maanantaihin!
Nyt kyllä herää kysymys, mihin se sinun maajussisi Justiinaa tarvitsee? Ilmeisesti et asu tilalla, koska puhut vain miehen kodista. Mutta siis - maajussi tekee 18 tuntista työpäivää. Vuorokaudessa on 24 tuntia. Muuhun toimintaan jää peräti 6 tuntia. Mahtaako tämä jussi nukkua koskaan, jos hän ehtii vielä Justiinoiden kanssakin sählätä?
Joku puolusteli Mattia, että kun hän on nuoruuttaan elänyt 90-luvulla ja ei ole mistään Olavi Virta -ajalta peräisin. Kyse ei ollut siitä. Matti itse haikaili saavansa pienokaisia taloon ja antoi ymmärtää, että ihan omia siittämiään, ei muiden tekemiä. Jos hän aikoo saada naisen, joka ensisynnyttää hänelle lapsen, on naisen pakostakin oltava nuori. Matin ikäiset eivät enää toimi ensisynnyttäjinä.
Eli sinä kirjoitat asian vierestä.