Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö 38 neliön kaksio ole liian pieni saunalle?

Vierailija
08.03.2021 |

Eikö se ole aika ahdasta, kun 38 neliön kaksiossa on sauna? Ei jää paljoakaan saunan ulkopuolisia neliöitä.

Eikö 38 neliön kaksio ole liian pieni saunalle?

Vaihtoehdot

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oma sauna tuon kokoisessa yksiössä. En luopuisi siitä. Oma sauna on ihan ehdoton. Kotiini mahtuu kaikki tarvittava.

Vierailija
22/61 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti siitä miten kova on saunomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 45 neliön kaksiossa sauna, jossa en edes käy juuri koskaan. Asunnossa on kuitenkin sen verran hyvä pohjaratkaisu, että ei vie liikaa neliöitä muualta.

Sehän voisi olla vaikka vaatehuone ja saisit lisää neliöitä? 

Vierailija
24/61 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 38,5 neliöinen kaksio, jossa on sauna.

Vaatehuonetta ei ole, kuten esimerkissä.

Eipä ole ennen tätä tullut mieleenkään, että olisko tää nyt liian pieni saunalle.

Vierailija
25/61 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taivas! 700,- vuokra, jossain Oulussa... Kas kun ei 1700,-. Maksimivuokra Oulussa voisi olla 3-400,- riippumatta asunnon koosta.

Oulu on iso kaupunki ja yrityksiä on paljon.

Lisäksi se on yliopistokaupunki ja siellä on  asunnoilla kysyntää.

Helposti voi vuokra-asunnoista pyytää korkeita vuokria.  Samoin omistusasunnoista.

Ja asujia löytyy.

Vierailija
26/61 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kerrostalokolmiossani on 40 neliön kokoinen alue jossa on makuuhuone, vaatekomero, keittiö, kylppäri ja olohuone. Kerrostalon pienemmissä asunnoissa (kaksioissa) sama pläntti on siis koko asuinpinta-ala. Jos tuohon tunkisi vielä saunan, niin olisi pakko olla avokeittiö. Ja komerokaan ei enää mahtuisi. Tulisi aika klaustrofobinen olo tuollaisessa kämpässä.

Vierailija
27/61 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 45 neliön asunnossa KAKSI makuuhuonetta, iso tupakeittiö ja kylpyhuone. Jos kylpyhuoneesta otettaisiin hukkatila pois, sinne mahtuisi sauna.

Nykyajan arkkitehdit (joista suurin osa on putkiaivoisia miehiä) eivät osaa suunnitella järkeviä asuntoja. Kylpyhuoneet ovat helvetin isoja, niin että sinne mahtuu pysäköimään kolmet lastenvaunut. Makuuhuoneet taas ovat liian pieniä, joten sinne ei mahdu kunnolla parisänkyä tai edes kahta erillistä lastensänkyä. 

Vierailija
28/61 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 45 neliön kaksiossa sauna, jossa en edes käy juuri koskaan. Asunnossa on kuitenkin sen verran hyvä pohjaratkaisu, että ei vie liikaa neliöitä muualta.

Sehän voisi olla vaikka vaatehuone ja saisit lisää neliöitä? 

Voisi, mutta kun ei ole. :D En tarvitse vaatehuonetta, kaappitilaa on runsaasti.

Vierailija
29/61 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on jo pitkään ihmetyttänyt uudempien kaksioiden pohjaratkaisut. Varsinkin pienissä alle 45 neliön kaksioissa on sulaa hulluutta varata hirveästi neliöitä kylpyhuoneeseen ja saunaan, kun tuloksena on postimerkin kokoinen olohuone & keittiötila, johon ei saa mitenkään järkevästi laitettua huonekaluja. Alla pari esimerkkiä (eikä sitten puututa noihin sistustuksiin...)

https://www.etuovi.com/kohde/698392

https://www.etuovi.com/kohde/9476152

https://www.etuovi.com/kohde/1293979

Rakennus määräyksissä vaaditaan nykyisin, että kylpyhuoneen ja wc:n tulee olla niin kookas, että henkilö pystyy asioimaan siellä pyörätuolilla.

Vierailija
30/61 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kysymystä.

Jos asunnossa on sauna, niin silloin se ilmeisesti mahtuu sinne.

Vierailija
31/61 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 32,5-neliöinen yksiö saunalla :) Olisin kyllä mieluummin käyttänyt ne neliöt muuhun.

Vierailija
32/61 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on jo pitkään ihmetyttänyt uudempien kaksioiden pohjaratkaisut. Varsinkin pienissä alle 45 neliön kaksioissa on sulaa hulluutta varata hirveästi neliöitä kylpyhuoneeseen ja saunaan, kun tuloksena on postimerkin kokoinen olohuone & keittiötila, johon ei saa mitenkään järkevästi laitettua huonekaluja. Alla pari esimerkkiä (eikä sitten puututa noihin sistustuksiin...)

https://www.etuovi.com/kohde/698392

https://www.etuovi.com/kohde/9476152

https://www.etuovi.com/kohde/1293979

Rakennus määräyksissä vaaditaan nykyisin, että kylpyhuoneen ja wc:n tulee olla niin kookas, että henkilö pystyy asioimaan siellä pyörätuolilla.

Tavallaan tietysti ihan hyväkin, että tuommoisiin asioihin kiinnitetään huomioita. Tuntuu silti neliöiden haaskaukselta noin pienissä asunnoissa.

Vierailija
33/61 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin joskus aikoinaan 37 neliöisessä kaksiossa, jossa oli valtava kylppäri ja sen jatkeena sauna. Kukaan asunnossa vieraillut ei ollut uskoa miten vähän siinä oli neliöitä koska se tuntui huomattavasti isommalta. Loistavasti suunniteltu tilaihme.

Eli otsikkoon vastauksena, on ihan mahdollista. Toki pieni asunto on aina pieni asunto. Myös sellainen, joka vaikuttaa kokoaan isommalta. 

Vierailija
34/61 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://lumo.fi/vuokra-asunnot/Oulu/Myllytulli/Puusepankuja-1/A17

Tuossa tuo asunto. Varmaan kannattaa jättää pois harkintalistalta, jos ei ole intohimoinen saunoja?

Kuulosti aluksi pieneltä saunalle, mutta kun katsoin kuvat, niin hyvin mahtuu mun mielestä.

Itse asun n.30 neliöisessä yksiössä, ja tommonen kelpaisi pirun hyvin. Aiemmin asuin 38,5 neliöisessä kaksiossa, ja mahduin hyvin.

Nykyinen yksiö tuntuu koirankopilta siihen verrattuna. Tässä on kyllä erillinen keittiö, mikä vie tilaa.

Vierailija
35/61 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvännäköinen kämppä. Kelpais mulle, jos olisi täälläpäin.

Vierailija
36/61 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä oli tuollanen asunto pohjaratkaisulta ja hyvin se sauna sinne mahtui. Hyvin oli neliöihin nähden muutenkin tilaa.

Vierailija
37/61 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakennusmääräykset eivät koske VANHOJA asuntoja. Kun ostat vanhan asunnon ja remontoit sen, voit muuttaa huonejärjestystä. Myös uuden asunnon huonejärjestystä voi muuttaa, jos asunnon ostaja älyää ilmoittaa muutostoiveensa riittävän ajoissa (siinä vaiheessa, kun asunnon rakentaminen on vielä kesken).

Naapuri kyllästyi katselemaan liian suurta kylpyhuonetta ja eteisen turhia väliseiniä. Hän kaatoi asunnosta kaikki väliseinät ja rakensi uudet. Lopputuloksena syntyi jäätävän kokoinen makuuhuone (20 neliömetriä) ja äärimmilleen optimoitu kylpyhuone (4 neliömetrin tila johon mahtuu suihkukaappi, wc-istuin, lavuaari, täyskorkea kaapisto lavuaarin molemmilla puolilla, pyykinpesukone, kuivausrumpu ja 15 metriä kuivatustilaa pyykeille).

Jos remontissa olisi kuunneltu putkiaivoisen setämiehen (40-vuotias insinööri) tekemiä ehdotuksia, niin lopputuloksena olisi ollut 10 neliön makuuhuone ja 15 neliömetrin kylpyhuone. Insinööri on nimittäin pakkomielteinen hygieniafriikki: hän pyyhkii takapuolensa kymmenen kertaa jokaisella vessakäynnillä. 

Vierailija
38/61 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakennusmääräykset eivät koske VANHOJA asuntoja. Kun ostat vanhan asunnon ja remontoit sen, voit muuttaa huonejärjestystä. Myös uuden asunnon huonejärjestystä voi muuttaa, jos asunnon ostaja älyää ilmoittaa muutostoiveensa riittävän ajoissa (siinä vaiheessa, kun asunnon rakentaminen on vielä kesken).

Naapuri kyllästyi katselemaan liian suurta kylpyhuonetta ja eteisen turhia väliseiniä. Hän kaatoi asunnosta kaikki väliseinät ja rakensi uudet. Lopputuloksena syntyi jäätävän kokoinen makuuhuone (20 neliömetriä) ja äärimmilleen optimoitu kylpyhuone (4 neliömetrin tila johon mahtuu suihkukaappi, wc-istuin, lavuaari, täyskorkea kaapisto lavuaarin molemmilla puolilla, pyykinpesukone, kuivausrumpu ja 15 metriä kuivatustilaa pyykeille).

Jos remontissa olisi kuunneltu putkiaivoisen setämiehen (40-vuotias insinööri) tekemiä ehdotuksia, niin lopputuloksena olisi ollut 10 neliön makuuhuone ja 15 neliömetrin kylpyhuone. Insinööri on nimittäin pakkomielteinen hygieniafriikki: hän pyyhkii takapuolensa kymmenen kertaa jokaisella vessakäynnillä. 

Mulle ei tähän 45 vuoden ikään ole auennut, mihin sitä tilaa siellä makuuhuoneessa tarvitaan?

Se jos mikä on MUN mielestä hukkaneliöitä, jotka voisi sijoittaa muualle asuntoon.

Kertokaa te, joiden mielestä neliöt pitää sijoittaa makuuhuoneeseen.

Vierailija
39/61 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://lumo.fi/vuokra-asunnot/Oulu/Myllytulli/Puusepankuja-1/A17

Tuossa tuo asunto. Varmaan kannattaa jättää pois harkintalistalta, jos ei ole intohimoinen saunoja?

Minun asunto on saman kokoinen ja saman mallinen ja ihan hyvin täällä mahtuu asumaan koiran ja kissan kanssa.

Vierailija
40/61 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sauna 30-neliöisessä yksiössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi