Lumenen seerumit ja voiteet murustuu iholla kun alkaa levittää meikkivoidetta kasvoille
Aina tämä sama ilmiö, ei sovi minun iholle Lumenet. Ostin Nordic bloom sereumin ja siihen saman sarjan päivävoiteen, päivävoidekin alkoi rullautumaan iholla hetken päästää vaikka ei ehtinyt meikkivoidetta levittää.
Kommentit (26)
Täällä sama, siksi en voi käyttää lumenea jos meikkaan.
Ainoa voide mikä ei rullaudu tippaakaan ja imeytyy hyvin on kevyt bellavita. Mummojen voide ehkä, mutta toimii meikin kanssa.
Silikoni- ja vesipohjaiset eivät sovi yhteen
Jos tuotteessa mainitaan lainkaan vesi, se on vesipohjainen vaikka siinä olisi myös silikonia ja/tai öljyäkin.
Jos vettä ei mainita tuotteessa, mutta silikoni mainitaan on tuote silikonipohjainen.
Jos vettä ei mainita tuotteessa, mutta öljy mainitaan, on tuote öljypohjainen.
Jos tuote on vesipohjainen, sen kanssa ei sovi silikoni- tai öljypohjainen, vaan ne rullautuvat (pilling). Valitse vesipohjaiselle seerumille/voiteelle vesipohjainen meikkivoide. Ja silikonisille silikoninen.
Myös montaa paksua silikonista kerrosta ei kannata kerrostaa päällekkäin, siitäkin voi seurata pilling.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuotteessa mainitaan lainkaan vesi, se on vesipohjainen vaikka siinä olisi myös silikonia ja/tai öljyäkin.
Jos vettä ei mainita tuotteessa, mutta silikoni mainitaan on tuote silikonipohjainen.
Jos vettä ei mainita tuotteessa, mutta öljy mainitaan, on tuote öljypohjainen.Jos tuote on vesipohjainen, sen kanssa ei sovi silikoni- tai öljypohjainen, vaan ne rullautuvat (pilling). Valitse vesipohjaiselle seerumille/voiteelle vesipohjainen meikkivoide. Ja silikonisille silikoninen.
Myös montaa paksua silikonista kerrosta ei kannata kerrostaa päällekkäin, siitäkin voi seurata pilling.
Nordic Bloom seerumi ja päivävoide luulisi sopivan yhteen näin ainakin kuluttajana ajattelen. Ja ostinkin molemmat. Pitää vielä tukia nuo pakkaukset, että mitä ne on niellyt. Ehkä meikittömänä päivä voi käyttää. -ap
Iho ei kestä, ensin rullautuu, sitten tulehtuu ja lopulta tukkeutuu.
Mulla rullautuu Cliniquen voiteet, Lumenesta ei ole kokemusta. Yleensä laitan meikin alle ihan Essexin lotionia.
Silikonia? Not for me. En ole kyllä Lumenea ostanutkaan, kun eivät ole koskaan luomua.
Luonnontuotteet eivät merkitse periaatteessa mitään, ihan samaa tavaraa kaikki. Eikä kyllä Luomukaan ole mikään laadun tae, mutta ainakin vähemmän haitallisia kemikaaleja. Minä en ole aidoille, luonnosta otetuille raaka-aineille allerginen. Sekin on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Jos vettä ei mainita tuotteessa, mutta öljy mainitaan, on tuote öljypohjainen.Jos tuote on vesipohjainen, sen kanssa ei sovi silikoni- tai öljypohjainen, vaan ne rullautuvat (pilling). Valitse vesipohjaiselle seerumille/voiteelle vesipohjainen meikkivoide. Ja silikonisille silikoninen.
No nyt kuulostaa hankalalle! 😳 Huh huh. Kyllä meikittömänä eläminen on helppoa.
Itsellä ei ole tätä ongelmaa. Olenkin ihmetellyt asiaa kun olen kuullut että monella tuotteet rullautuu.
Itse käytän myös Lumenen meikkivoiteita ja kaikki voiteet ja seerumit sopineet yhteen. Nyt käytössä Max Factoryn meikkivoide ja eikä senkään kanssa mitään ongelmaa.
Noita rullaavia seerumeita yhdistää tunne iholla, tulee sellainen kireä kalvo ja tunne että seerumi jää siihen ihon pinnalle kalvoksi, jotekin Lumene ei onnistu tuossa kehitelyssä, kun lähes jokainen heidän seerumi lähtenyt rullaamaan iholla. Joillekin muiden merkkien aurinkovoiteille on käynyt myös noin.
Lumenen Lähde-seerumi on kyllä ihan huipputuote! Imeytyy heti ja täydellisesti. Ainakin itselleni oli todellinen löytö ja jo kolmas seerumi käytössä!
No nyt selvisi tuokin ongelma. Ihmettelin, miksi jotkut voiteet ja meikit käyttäytyvät huonosti, kun yhtenä päivänä niin ja toisena sitten menee hyvin. Sehän on sitten se lumene. Hyvä kun selvisi.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä! Ainakin mulle tämä oli uutta. Menee rahaa hukkaan kun tulee ostettua yhteensopimattomia tuotteita. Olen ihmetellyt kun ihan laadukkaidenkin merkkien voiteet, seerumit ja meikit murenevat, liuskottuvat eivätkä levity iholle tasaisesti kuten olisi tarkoitus. Varmaan ollut siis tästä ilmiöstä kyse.
Sama ilmiö, joka ikinen kerta ja pelkästään Lumenen kanssa, ei millään muulla merkillä. Muutenkin Lumenen pitkäkestoisessa käytössä ihoni reagoi aina negatiivisesti. Tätäkään ei tapahdu muiden merkkien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt kuulostaa hankalalle! 😳 Huh huh. Kyllä meikittömänä eläminen on helppoa.
Olipa joo hankalaa, oikein ydinfysiikkaa 🙄
Mä oon huomannu tuon ongelman monen eri tuoteyhdistelmän kohdalla. Esimerkiksi lorealin voiteet/ seerumit ei vaikuta kovin hyvin sopivan yhteen cliniquen meikkivoiteen kanssa. Murusia tuppaa tulemaan levitysvaiheessa. Harjaan ne pois pehmeällä isolla siveltimellä.
Oletteko kuorineet ihoanne säännöllisesti?
Lumenen tuotteet ei ole kehumisen arvoisia.
Lumenea en ole pitkään aikaan käyttänyt, koska hinta ja laatu eivät ole vuosiin kohdanneet. L300-merkiltä olen käyttänyt seerumeita ja voiteita, toimivat hyvin meikin alla ja ovat myös hajusteettomia.
Mulla nyt käytössä Lumenen Valo-sarjan seerumi ja pikakaunistaja (daily fluid). Jälkimmäinen sopii meikin alle täydellisesti, pohjustaa sopivasti eikä kiillä tai mössöydy.
Ne ovat tarkoitettu afrikkalaiselle iholle, ainakin mainosten mukaan. Onko sulla afrikkalainen iho? Se voi olla sun ongelma.