Mietin tytön nimeksi Annikaa. Mitä teille tulee Annikasta mieleen? (muuta kuin Peppi Pitkätossu)
Tykkään nimestä tosi paljon, mutta mietityttää, että onko se liian "tyttömäinen" siinä vaiheessa, kun on aikuinen. Miltä teistä tuntuu?
Kommentit (87)
Ruotsinsuomalainen vaalea tyttö :)
Meillä on ainakin täällä kotikunnassa tosi kiva ja järkevä neuvolan lastenlääkäri, jonka nimi on Annika. Hyvä nimi siis!
Ihana nimi, jonka oli aikakin tulla takaisin! Oikeasti tosi mahtavaa, että olet miettinyt tämän nimen elvyttämistä. Kiva vanha pohjoismainen nimi.
PS Joo, mulla on yliannostus kaikkia uusvanhoja ja muka-hienon-keskieurooppalaisia nimiä kohtaan, kun omien lasten kaveripiirissä on esim. yli 10 kpl Ainoja ja Olivioita ja Leevejä ja Alvareita jne. jne. jne. jne. jne. jne. Annika ihana suomi- ja skandinimi!
Tulee mieleen useampikin noin 50-vuotias nainen.
Keskusta alamäki, valtionvelan kasvu ja ylipaino.
Ihana nimi ja ihana ihminen, jonka tunnen. :)
Annika Lapintie, entinen vasemmistoliiton kansanedustaja ja eduskunnan perustuslakivaliokunnan puheenjohtaja Sipilän hallituksen aikana, koulutukseltaan juristi.
Älä älä anna lapselle sellaista nimeä. Annika Saarikko, voi yök.
Annika Saarkko ja se laulu Täti Annika.
Kun täti menee torille on näky tod. komea.
Minusta Annika ei ole tyttömäinen nimi vaan vahvasti keski-ikää tavoitteleva. Enemmän siis tätinimi kuin tyttömäinen.
Vierailija kirjoitti:
Annika Saarkko ja se laulu Täti Annika.
Kun täti menee torille on näky tod. komea.
Se laulu on täti Monika :D
Oikein nätti nimi. Olen tuntenut kaksi Annikaa, molemmat tosi mukavia.
Rillipäinen, tiukkapipoinen vähän homssahtanut opettajani oli Annika.
Paljon parempi nimi kuin kaikenlaiset Jadeanat ja Edinat.
Annika, Erika, Janika, Jennika, Jessika, Marika..... jotenkin yksinkertaisen oloisia nimiä. :)
Voi tosin olla että kaikki tuon nimiset joihin olen jotain kautta tutustunut, eli koulu, työpaikat, jopa omat sukulaiset, on olleet sellaisia yksinkertaisia, paapottavia, huomionhakuisia, kiukuttelevia.
Sori, toivottavasti kukaan ei ottanut itseensä, mutta tämä on minun kokemus.
Naiivi höpsö nimi. Sellainen, että haluaisi jotain erikoista, mutta ei pysty keksimään.