Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mietin tytön nimeksi Annikaa. Mitä teille tulee Annikasta mieleen? (muuta kuin Peppi Pitkätossu)

Vierailija
08.03.2021 |

Tykkään nimestä tosi paljon, mutta mietityttää, että onko se liian "tyttömäinen" siinä vaiheessa, kun on aikuinen. Miltä teistä tuntuu?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavistuksen verran vakavammin otettava nimi kuin vaikkapa Jenna.

Vierailija
42/87 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuttavaa tulee mieleen. Ei sen kummempaa. Ihan ok nimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee vahvasti mieleen Ruotsi ja Annika Bengtzon niistä Liza Marklundin romaaneista.

Sama :). Ja jos muut ei tiedä, Annika Bengtzon on siis toimittaja näissä dekkareissa. Ihan viihdyttävää luettavaa.

Vierailija
44/87 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva nimi! Suosiohuippu taisi olla jossain 1970-80-luvuilla, mutta eihän se mihinkään tämän päivän valintoihin vaikuta. Olen synesteetikko ja tämä pätee etenkin siihen, että näen nimet konkreettisina asioina tai vähintään väreinä tai muotoina. Minulle Anni/Annika näyttäytyy kolmiomaisena turkoosinsävyisenä lasinpalana.

Minulle taas näyttäytyy punaisena, pyöreänä hedelmäkarkkina.

Vierailija
45/87 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60-lukulainen Annika. Silloin se oli vielä hyvin harvinainen nimi suomenkielisillä. Nimi on sillä tavalla hyvä, että se "avautuu" myös ulkomailla, joskin kirjoitusasu saattaa vaihdella. Ruotsin lisäksi ainakin Saksassa on paljon annikoita. Espanjalainen kaverini ihastui nimeen niin, että laittoi sen omalle lapselleen nimeksi. 

Vierailija
46/87 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annika on hyvä ja ajaton nimi joka ei kuulosta liian vanhanaikaiselta eikä ole myöskään mikään nykyajan muotinimi.

Vierailija
47/87 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä tämmöinen avaus saa noin paljon miinusta? :D

Vierailija
48/87 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma nimi, olen tykännyt missä iässä tahansa. Olen tuntenut päällisin puolin pari muuta Annikaa myös, toinen oli herttainen ja iloinen lastentarhanopettaja (ei minun lto, sattui vaan olemaan isäni yhtiökumppanin vaimo), ja toinen yläasteella rinnakkaisluokalla ja samassa luisteluryhmässä, sellainen suosittu tyttö.

N42 

Vierailija
49/87 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annika on nätti nimi!

Vierailija
50/87 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaton ja kiva nimi. Tunnen monen ikäisiä Annikoita välillä 7-50v.

Vierailija
51/87 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan tosi söt so sööt nimi. Vähän lapsekkaan kuuloinen nimi, mutta siis joo, tykkään mii laik! N37

Vierailija
52/87 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii juuri päiväkotiin töihin ja lukemaan innostuneella äännellä vaikka Pepin seikkailuja Ankkalinnassa.

Vierailija
53/87 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisviihde näyttelijä tulee mieleen.. enkä tiedä miksi

Vierailija
54/87 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas mukavia miellyhtymiä nimestäni, kiitos vaan. t. Annika

Vierailija
55/87 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kiva nimi, ja niin yleinen että ei välttämättä tule heti Pepin Annika tai Annika Bengtson mieleen. Helppo lausua ja kansainvälinenkin. 

56/87 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annie  on minun mielestä sievä nimi. Annikasta tulee mieleen yks tylsä nainen joka ei voinut kovin hyvin.

Vierailija
57/87 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi Annika :) Eipä kukaan ole koskaan nimen takia kiusannut. Harvoin oma nimi on herättänyt mitään tuntemuksia muissa. Helppo lausua niin Suomessa kuin ulkomailla.

Annikahan on muuten Saksalainen nimi, joka on suosittu nimi niin Saksassa, Hollannissa, Ruotsissa kuin Suomessa.

Vierailija
58/87 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi 70-luvulla syntynyt Annika :) Olen itse tykännyt nimestäni samoista syistä kuin muutkin tähän ketjuun ovat kommentoineet - ei  herätä mitään suuria tuntemuksia ainakaan negatiiviseen suuntaan muissa, on helppo lausua muillakin kielillä kuin suomeksi. Ja Suomessa edelleenkin suhteellisen harvinainen, aika harvoin törmää missään kaimoihin.

Vierailija
59/87 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen salkkarit. Mutta ei siinä nimessä vikaa ole. Tykkään ihan.

Vierailija
60/87 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuin yhden Annikan eli hän tulee mieleen. Aavistuksen rasittava aatelisnainen (siis oikeasti aatelia), jonka ylpeyden aihe on ettei hän ole koskaan asunut vuokra-asunnossa.