Mietin tytön nimeksi Annikaa. Mitä teille tulee Annikasta mieleen? (muuta kuin Peppi Pitkätossu)
Tykkään nimestä tosi paljon, mutta mietityttää, että onko se liian "tyttömäinen" siinä vaiheessa, kun on aikuinen. Miltä teistä tuntuu?
Kommentit (87)
Tulee mieleen Annika Metsäketo (radiojuontaja). Ei herätä tunteita suuntaan eikä toiseen.
Hyvä nimi minusta. Siinä on jotain sellaista suomalaista kauneutta.
Tulee mieleen ruotsalaisen ystäväni noin 60v äiti, jonka nimi on Annika, oikein riikinruotsalaisesti lausuttuna. Hyvin sopii senkin ikäiselle nimi.
1960-lukuinen nuorten kirja ”Annika ÄP” .
Kyllä nimen antama mielikuva aikuistuu nimen kantajan mukana.
Kiitos vastauksista. :) On pyöritelty nimiä jo niin kauan, että sellainen "tuntuma" alkaa kadota. :D
ap
Omassa ikäluokassani (1980-luku) Annika-nimisiä on ainakin omassa tuttavapiirissäni paljon. Eli minulle ensimmäisenä tulee mieleen 35-40-vuotias nainen. On nykyisin varmaan suhteellisen harvinainen etunimi, mikä omalla arviointiasteikolla on positiivinen asia.
Annika on minusta nätti nimi ja helppo lausua. Toisella nimellä on iso merkitys siihen mikä fiilis nimestä tulee - vrt. esimerkiksi Annika Jessiina Natalie Kärkölä ja Annika Karolina Kärkölä.
Ihanan, reippaan ja tomeran 13-vuotiaan kummityttöni nimi.
Speden Spelit ja keltainen neljä.
Minulla tulee mieleen eräs ikimuistoinen todella ihana ja kaunis kaupan kassa. Terkkuja jos luet tämän. Ajattelen sinua edelleen päivittäin.
😊
Tykkään tosi paljon, kaunis nimi. Myös mun ikäluokassa (90-luvulla syntyneet) sitä löytyy paljon, mutta ei se haittaa.
Kaunis nimi. Ja kyllä Annika kestää aikaa vaikka onkin hempeä verrattuna muihin a-alkuisiin kolmitavuisiin naistennimiin.
Keski- iän ylittäneessä Annikassa on lämpöä, pirteyttä, huumoria, myötäelämisen kykyä ja ystävyyttä. Ja myös tyylikkyyttä.
Oikein kiva nimi, tulee mieleen saaristo ja 60-luku ja keväiset pöytäliinat ja tuulessa heiluva tukka.
Annika on kiva nimi. Annika on sellainen järkevä ja fiksu tyttö. Ei mitään glamouria ja hörhelöitä.
Tulee mieleen se ilkeä pissis joka oli kanssani samaan aikaan yläasteella. Pidän kyllä nimenomaan aikuisen naisen enkä 2020-luvulla syntyvän vauvan ensimmäisenä etunimenä.