Mietin tytön nimeksi Annikaa. Mitä teille tulee Annikasta mieleen? (muuta kuin Peppi Pitkätossu)
Tykkään nimestä tosi paljon, mutta mietityttää, että onko se liian "tyttömäinen" siinä vaiheessa, kun on aikuinen. Miltä teistä tuntuu?
Kommentit (87)
Ajaton nimi, joka ei suoraan yhdisty mihinkään tiettyyn ikäluokkaan. Toisin kuin vaikkapa Pertti tai Kaarina.
Annika on Suomi-Annin ruotsalainen kaveri :)
Helppo lausua. Ei sisällä vaikeita kirjaimia (=ei tarvitse tavata joka kerta, että miten se nimi nyt kirjoitettiinkaan). Ei ole muotinimi. Eli minusta erittäin hyvä nimi.
Veljen tyttöystävä. Ihan kiva nimi.
Naapurin tyttö, koko lapsuuden kaikki sanoi Kannikka-Annikka :D
Rinnakkaisluokan kovis joka kiusasi mua aina koulumatkalla :(
nostalgiann kirjoitti:
Minä laittaisin Annina.
Minusta Annina on joten lässy. Johtunee liian monesta n-kirjaimessa. Annikassa k tuo nimeen ryhtiä.
Onhan se vähän sellainen nimi, että haluttas jotain erikoista mutta ei viitsitä miettiä viittä minuuttia kauempaa.
Lisäksi se oli joskus kasarilla "muka erikoinen" nimi.
Mutta valitettavasti ei enää.
Sori jos olin liian rehellinen.
nostalgiann kirjoitti:
Minä laittaisin Annina.
Anniina on parempi.
Tuosta lyhennetystä versiosta Annina minulle tulee ainakin mieleen kaikki nämä Ninat, jotka joka krt muistavat sanoa Nina, yhdellä i:llä....
Tulee vahvasti mieleen Ruotsi ja Annika Bengtzon niistä Liza Marklundin romaaneista.
Niin kauan kuin pidät k:n siellä keskellä, on hyvä. Annica, on niin wee tee kuin olla ja voi
Ihan kiva nimi! Suosiohuippu taisi olla jossain 1970-80-luvuilla, mutta eihän se mihinkään tämän päivän valintoihin vaikuta. Olen synesteetikko ja tämä pätee etenkin siihen, että näen nimet konkreettisina asioina tai vähintään väreinä tai muotoina. Minulle Anni/Annika näyttäytyy kolmiomaisena turkoosinsävyisenä lasinpalana.
Kiva nimi. Lapsuudessa parhaan kaverini nimi oli Annika. Jos olisin itse saanut tyttölapsen olisin harkinnut Annikaa nimeksi. :)
Paras ystäväni ala-asteajoilta :) Pirteä ja reipas tyttö.
Peppi Pitkätossu tulee mulle mieleen.
Normaali, tavallinen naisen nimi. Sopii kaikenikäisille. Tunnen kolme Annikaa, ovat iältään 24, 27 ja 29v. Mutta mielestäni tämä nimi sopii myös vauvoille.
Hyvä ystävä ja lapsuuden kaveri tulevat mieleen. Kiva nimi, jota voisin itsekin harkita.