Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäiletkö koskaan, että asunnossasi on kuuntelulaite?

Vierailija
08.03.2021 |

Vaikuttaako tämä puheisiisi tai käytökseesi?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta valvontakamerointa täällä on ja niistä menee kuvaa 24/7 suoraan poliiseille.

Vierailija
22/40 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin uuden telkkarin. Sen näyttöön tuli kaksi kertaa musta vyö ja sen sisällä teksti "kamera aktivoitu". Toisen kerran se tuli, kun vaimokin oli katselemassa. Hän siitä sitten panikoi ja kysyi mitä nyt pitäisi tehdä? Sanoin, hymyile kauniisti ja vaikka vilkuta, isoveli katselee. Tuon episodin jälkeen telkkari päivitti itseään muutaman kerran ja se ei ole toistunut.

Kännyköitä voidaan kuunnella. Oletteko koskaan törmänneet sellaiseen asiaan, että keskustelette huoneessa jostain tuotteesta ja aika pian sen jälkeen tuota tuotetta mainostetaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe itseäni niin tärkeäksi henkilöksi, että joku haluaisi minua kuunnella. 

Vierailija
24/40 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimet ja telkkarit vakoilevat meillä. Minusta ei tosin saa revittyä mitään hyötyä irti ja siksi mahdollistan vakoilemiseni.

Vierailija
25/40 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa tosi usein kännykkä tekemään itsekseen googlen äänihakuja. Puhelin on siis esim. pöydällä ja äänittää näkyvästi. Mistä johtuu?

Vierailija
26/40 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännyköitä voidaan kuunnella. Oletteko koskaan törmänneet sellaiseen asiaan, että keskustelette huoneessa jostain tuotteesta ja aika pian sen jälkeen tuota tuotetta mainostetaan?

Joo, mutta koen tuon helpoksi, niin ei tartte alkaa googlettelemaan tuotteita mitä haluan ostaa.

Vierailija
27/40 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska ajatus. Kyllä olisi sillä kuuntelijalla äärettömän tylsää kuunnella meidän perheen höpötyksiä ja arkea. Äsken juttelimme miehen kanssa pellolla kulkevasta peurojen polusta, sitä ennen mietimme koska lumisade tulee vai tuleeko sitä tänne ollenkaan ja tämä ennen purkasin ostoskassia ja näytin uutta leipää, jota en ole ennen ostanut. Ennen minun kotiin tuloa täällä on ollut aika hiljaista, kun kolme teiniä on etäkoulussa omissa huoneissaan ja mies etätöissä työhuoneessa.

Kuuntelulaitteita saisi olla myös aika paljon, sillä talossa on kolme kerrosta.

Teilläkö ei sitten ole televisiota, puhelinta, tai tietokonetta lainkaan? Miten tuon talon kolme kerrosta liittyy siihen, että lähes jokaisella on laite, mitä voi kuunnella? Ja en tarkoita puheluiden kuuntelemista, vaan puhelimen kuuntelua, vaikka siihen ei kukaan puhuisikaan.

Vierailija
28/40 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta koen tuon helpoksi, niin ei tartte alkaa googlettelemaan tuotteita mitä haluan ostaa.

Joo, en minä sitä huonoksi asiaksi tarkoittanutkaan. Se oli vain esimerkki.

Vierailija
29/40 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun foliohattu estää kuuntelulaitteita toimimasta.

Vierailija
30/40 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin uuden telkkarin. Sen näyttöön tuli kaksi kertaa musta vyö ja sen sisällä teksti "kamera aktivoitu". Toisen kerran se tuli, kun vaimokin oli katselemassa. Hän siitä sitten panikoi ja kysyi mitä nyt pitäisi tehdä? Sanoin, hymyile kauniisti ja vaikka vilkuta, isoveli katselee. Tuon episodin jälkeen telkkari päivitti itseään muutaman kerran ja se ei ole toistunut.

En mutta siihen olen törmännyt todella monta kertaa että linjalla on sivurohinaa ja kohinaa, joskus elektroninen kimeä ääni.

Vierailija
31/40 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska ajatus. Kyllä olisi sillä kuuntelijalla äärettömän tylsää kuunnella meidän perheen höpötyksiä ja arkea. Äsken juttelimme miehen kanssa pellolla kulkevasta peurojen polusta, sitä ennen mietimme koska lumisade tulee vai tuleeko sitä tänne ollenkaan ja tämä ennen purkasin ostoskassia ja näytin uutta leipää, jota en ole ennen ostanut. Ennen minun kotiin tuloa täällä on ollut aika hiljaista, kun kolme teiniä on etäkoulussa omissa huoneissaan ja mies etätöissä työhuoneessa.

Kuuntelulaitteita saisi olla myös aika paljon, sillä talossa on kolme kerrosta.

Kuulostaa ihanalta teidän juttelut. Meillä ei ole tuollaista juttelukultuuria miehen kanssa. 

Ollaan vaan nykyään niin eri aalloilla miehen kanssa ettei mistään mikä toista kiinnostaa huvita puhua. 

Vierailija
32/40 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe itseäni niin tärkeäksi henkilöksi, että joku haluaisi minua kuunnella. 

Näin minullekin on sanoneet ex mieheni suhteideni aikana, joten todennäköisesti ei kukaan halua kuunnella, jos edes en puolisoilleni ole ollut niin tärkeä.

Vierailija
33/40 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laite on netissä ja siinä on kamera ja mikki, tietenkin sillä voi hakkeri sekä katsella että kuunnella.

Niin että tarkenna vähän, ap.

Vierailija
34/40 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä kukaan ei kuuntele mua... Olis iloinen ylläri❤️😁🤫

Vierailija
35/40 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ihmettelen jos olen kirjoittanut/mutissut itsekseni paskaisten kånkeneiden oksettavuudesta niin sitä enemmän mainoksia minulle somessa syydetään.

Vierailija
36/40 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein olen huomannut saman, mutta F-Securen Hyppönen jossain haastattelussa, kun samaa asiaa häneltä kysyttiin, kielsi, sanoi, että ei pidä paikkaansa.

Joten oma huomioni on pelkkää sattumaa tai.....

Vierailija
37/40 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti, miksi en epäilisi? Puhelimeni mikrofoni ei ole käytössä puhu puhelua, eli ei montaa kertaa vuodessa.

Vierailija
38/40 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En epäile, sillä tiedän.

TV:n ja puhelinten lisäksi myös kuulokkeet  kuuntelevat.  

Haluan käyttää kaikkia omistamiani elektroniikkalaitteita, joten ei voi muuta kuin harmitella

ja "hyväksyä" laitevalmistajien ja palveluntuottajien toiminta.  

Vierailija
39/40 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että on. Toi android puhelin. Kun tarvitsen tavallista enemmän yksityisyyttä upotan sen tyynyn alle.

Vierailija
40/40 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkaa tosi usein kännykkä tekemään itsekseen googlen äänihakuja. Puhelin on siis esim. pöydällä ja äänittää näkyvästi. Mistä johtuu?

Se on automaattisesti päällä ja pitäisi poistaa asetuksista. Oon kyllä aika varma, että google kuuntelee silti, koska aina välillä tulee mainoksia aiheista, joista on puhuttu ääneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme