Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko työttömät saaneet Kelan myöntämää sairaslomaa viimevuosina?

Vierailija
08.03.2021 |

Ennenhän sairaslomaa myönnettiin helpommin, mutta nyt ei työtön tahdo saada kelan myöntämää saikkua, vaikka olisi millaiset perustelut lääkärin B-lausunnossa. Oletteko onnistuneet saamaan ja mihin vaivaan, minä vuonna? Nyt tähän ei mitään työtön ei tartte saikkua kommentteja. Työtön voi olla työkyvytön siinä kuin muutkin.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan??

Vierailija
2/30 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelahan ei mitään saikkua myöntele, lääkäri sen tekee. Sairauspäivärahan Kela kuitenkin myöntää tai jättää myöntämättä.

Vierailija
4/30 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelahan ei mitään saikkua myöntele, lääkäri sen tekee. Sairauspäivärahan Kela kuitenkin myöntää tai jättää myöntämättä.

Jokainen ilmeisestikin ymmärsi, että aloituksessa saikku=sairaspäiväraha. B-lausunto myös mainittu, jossa lääkäri perustelee tarpeen. Kiitos kuitenkin täsmennyksestäsi. Ei voi kuin päätellä, ettei työttömät ole saikkuja saaneet.

Vierailija
5/30 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomaa mistä? Työttömyydestä? Niin sairas ettei voi olla työttömänä?

Vierailija
6/30 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vuonna 2014 ja 2015 siirryin kuntoutustuelle jolla edelleen olen.

Vierailija
7/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kun olet hauska, toivottavasti kalahtaa omaan nilkkaasi. Työtön voi osallistua kursseille, työharjoitteluun, kuntouttavaan työtöimintaan jne. Silloin ei olla kuitenkaan töissä, vaan työtön. Niin että mielestäsi työttömän pitäisi mennä vaikka koronassa kuntouttavaan työtoimintaan, niinkö? Aloituksessahan ei kyllä tällaista ilmeisestikään haettu, vaan esim. jonkun kroonisemman sairauden vuoksi estynyt hakemaan töitä tai osallistumasta johonkin velvoitteeseen, lääkäri tämän todennut, mutta kela ei ole myöntänyt sairaspäivärahaa. Näitähän riittää, yksikään työtön ei ole näyttänyt sairaspäivärahaa saaneen lähivuosina. Vuodet 2014 ja 2015, tällöin oli hieman helpompi saada.

Vierailija
8/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin työttömänä sairaslomalla lähes vuoden, 2019-2020.

Vierailija
9/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kun olet hauska, toivottavasti kalahtaa omaan nilkkaasi. Työtön voi osallistua kursseille, työharjoitteluun, kuntouttavaan työtöimintaan jne. Silloin ei olla kuitenkaan töissä, vaan työtön. Niin että mielestäsi työttömän pitäisi mennä vaikka koronassa kuntouttavaan työtoimintaan, niinkö? Aloituksessahan ei kyllä tällaista ilmeisestikään haettu, vaan esim. jonkun kroonisemman sairauden vuoksi estynyt hakemaan töitä tai osallistumasta johonkin velvoitteeseen, lääkäri tämän todennut, mutta kela ei ole myöntänyt sairaspäivärahaa. Näitähän riittää, yksikään työtön ei ole näyttänyt sairaspäivärahaa saaneen lähivuosina. Vuodet 2014 ja 2015, tällöin oli hieman helpompi saada.

Piti lisäämäni, ettei tämän aloitukseen vastanneiden joukossa ainakaan. Toki tähän saanee vastata nekin, joiden saikku hylätty.

Vierailija
10/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä syystä? Saitko kelan myöntämää sairaspäivärahaa?

Vierailija
11/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työttömänä sairaana 2014-2017 ja siinä kunnossa etten päässyt vuoteen edes kaupassa käymään, suihkukin oli välillä paha rasti. En jaksanut lähteä sairaspäivärahoja peräämään, pidin vain työkkäriä loitolla ja kerroin heille mistä kiikastaa. Onneksi siellä oli hyvä ihminen vastapuolella, joka ymmärsi. Eikä siis kehottanut sairaspäivärahojen hakemista.

Vierailija
12/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä syystä? Saitko kelan myöntämää sairaspäivärahaa?

Sain Kelan sairaspäivärahaa.

Minulla on selkäsairaus ja muuta ongelmaa.

Vierailija
13/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavat noita haki monta vuotta jotta saivat ensin jotain "kuntoutusta" eli kylpylässäkäyntiä ja sitten eläkkeen, kun aikoinaan alkoi ensimmäinen "työllisyyskokeilu", Filatovin ollessa työministeri, en muista mitä nimeä oli. Varmaan kaikki saaneet saman idean niin nyt sitten pitävät orjista kiinni. Lähtivät kyllä töihin eli ihmeparantuminen tapahtui heti kun töitä löytyi. Jos hakee, ei kantsi alkaa niitä lääkkeitä syömään ees kokeillakseen.

Tahallista koronan levittämistä nyt se orjuuttaminen tosiaan, työttömiä pajoilla, kuten helsingin kierrätyskeskuksessa, sairastunutkin ja vielä vaan tahtovat lisää tartuttaa ja orjuuttaa.

Vierailija
14/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen saanut, mutta vähän väliä tuli lippua ja lappua ja sirkustemppupyyntöä. Kun olin töistä saikulla samasta syystä, sain oikeasti levätä.

Silloin töistä ollessani pois späivärahahan maksetaan työnantajalle. Eihän ne työnantajaa ala juoksuttamaan ja uhkailemaan rahan eväämisellä, sairasta itseään vaan. Sairaalla ei ole samanlaista lobbausjärjestelmää ja lakimiesten armeijaa takanaan, puhumattakaan toimintakyvystä esim nousta aamulla sängystä. Helppo kohde.

Vierailija
15/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, saako työtönkin sairaslomaa, laiskuuden huippu

Vierailija
16/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskuutta jos sairastuu vaikka syöpään??

Vierailija
17/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin työttömänä sairaana 2014-2017 ja siinä kunnossa etten päässyt vuoteen edes kaupassa käymään, suihkukin oli välillä paha rasti. En jaksanut lähteä sairaspäivärahoja peräämään, pidin vain työkkäriä loitolla ja kerroin heille mistä kiikastaa. Onneksi siellä oli hyvä ihminen vastapuolella, joka ymmärsi. Eikä siis kehottanut sairaspäivärahojen hakemista.

Äärimmäisen inhimillistä. Missä?

Vierailija
18/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laiskuutta jos sairastuu vaikka syöpään??

Tämä. Toivottavasti karma muistaa ilkeilijöitä.

Vierailija
19/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut tänä vuonna sairaspäivärahaa ja edelleen odotan viimeisiä. Sehän tosin olikin sitten vain n.50% palkastani ja edelleen odottelen päätöstä viimeisestä hakemuksesta eli olen ollut ilman minkäänlaisia tuloja yli kuukauden. Ja kun ottaa huomioon, että edellinen sairaspäiväraha oli tosiaan puolet normaaleista tuloistani, niin tässä ollaan käytännössä rahattomia.

Jos en olisi joutunut sairauslomalle kesken lomautusten, olisin pärjännyt ihan hyvin liiton rahoilla, jotka sentään tulevat ajoissa ja jotka ovat sen n.80% palkasta.

Kiitti Kela.

Vierailija
20/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä työtön on sairaslomalla, työnhausta, jota hän tekee kuulemma 8 tuntia päivässä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä