Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko työttömät saaneet Kelan myöntämää sairaslomaa viimevuosina?

Vierailija
08.03.2021 |

Ennenhän sairaslomaa myönnettiin helpommin, mutta nyt ei työtön tahdo saada kelan myöntämää saikkua, vaikka olisi millaiset perustelut lääkärin B-lausunnossa. Oletteko onnistuneet saamaan ja mihin vaivaan, minä vuonna? Nyt tähän ei mitään työtön ei tartte saikkua kommentteja. Työtön voi olla työkyvytön siinä kuin muutkin.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut vaikka olen ollut niin sairas etten ole pystynyt nostamaan edes työttömyyspäivärahaa.

Vierailija
22/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut tänä vuonna sairaspäivärahaa ja edelleen odotan viimeisiä. Sehän tosin olikin sitten vain n.50% palkastani ja edelleen odottelen päätöstä viimeisestä hakemuksesta eli olen ollut ilman minkäänlaisia tuloja yli kuukauden. Ja kun ottaa huomioon, että edellinen sairaspäiväraha oli tosiaan puolet normaaleista tuloistani, niin tässä ollaan käytännössä rahattomia.

Jos en olisi joutunut sairauslomalle kesken lomautusten, olisin pärjännyt ihan hyvin liiton rahoilla, jotka sentään tulevat ajoissa ja jotka ovat sen n.80% palkasta.

Kiitti Kela.

Saikulla ollaan täälläkin. Tänään tuli tilille tammikuun yhden viikon tuet.. palkkapäivä oli joulukuussa, tammikuussa sain 290€ ja siis tänään lävähti 350€ sairaspäivärahaa. Ja on hakemukset sisällä ja lääkäri lähettänyt todistuksiaan ainakin kolmesti. Onneksi on taloa varten säästetyt rahat turvana, mutta niillä piti kyllä se talo ostaa eikä sairastaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen saanut, mutta vähän väliä tuli lippua ja lappua ja sirkustemppupyyntöä. Kun olin töistä saikulla samasta syystä, sain oikeasti levätä.

Silloin töistä ollessani pois späivärahahan maksetaan työnantajalle. Eihän ne työnantajaa ala juoksuttamaan ja uhkailemaan rahan eväämisellä, sairasta itseään vaan. Sairaalla ei ole samanlaista lobbausjärjestelmää ja lakimiesten armeijaa takanaan, puhumattakaan toimintakyvystä esim nousta aamulla sängystä. Helppo kohde.

Mulla kävi töissäollessa niin, ettei kela hyväksynyt tai ei ainakaan maksanut työnantajalle korvausta sairasloman ajalta. Ihan oli asialliset diagnoosit ja erikoislääkärin kirjoittama sairasloma. Työnantaja ei alkanut periä maksamaansa palkkaa takaisin, en tiedä tekikö valitusta kelalle. Sitä en ymmärrä, miksi kela lähetti asiasta minullekin tiedon, vaikka korvauksen hakijana oli työnantaja.

Vierailija
24/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut n. puoli vuotta.

Vierailija
25/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi v*ttuilijoille, että myös lomautettuna olet työtön. Ja jos lomautettuna eli työttömänä sinulle sattuu joku haaveri, joudut sairauslomalle ja tulot tipahtaa ihan reippaasti. Esim. käsi paketissa ei paljon töitä vaikkapa tarjoilijan tai kokin ammattiin haeta. Tosin ei niitä ole nyt kenelläkään tarjotakaan..

Vierailija
26/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, saako työtönkin sairaslomaa, laiskuuden huippu

Jaa, saako työtönkin äitiyspäivärahaa, laiskuuden huippu.

Mistä näitä...

Vierailija
27/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kesästä asti ollu saikulla mielenterveysongelmien vuoksi. Ei oo ollu ongelmaa Kelan kanssa, B-lausunnot menny aina suorilta läpi. Muutoin olisin työttömänä siis.

Vierailija
28/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, saako työtönkin sairaslomaa, laiskuuden huippu

Jaa, saako työtönkin äitiyspäivärahaa, laiskuuden huippu.

Mistä näitä...

Sairausloma on eri kuin äitiysloma.

Mistä näitä.....

Työtön saa jo tukia ja on kotona sairastamassa.

Vierailija
29/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kesästä asti ollu saikulla mielenterveysongelmien vuoksi. Ei oo ollu ongelmaa Kelan kanssa, B-lausunnot menny aina suorilta läpi. Muutoin olisin työttömänä siis.

Mikä diagnoosi? Mulla ei mennyt läpi, töitä en kyllä pystyisi tekemään. Työssäollessa sain samoilla diagnooseilla palkallista sairaslomaa ja nyt työttömänä en. Oireilu samanlaista.

Vierailija
30/30 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi