Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokamyrkytys mummolasta.

Vierailija
08.03.2021 |

Olipas kiva olla lapsen kanssa yön yli sairaalassa. Onneksi lapsi selviää.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap olet noin kireä? Itse aloitit asiasta puhumisen täällä palstalla. Minäkin olen mummi, tuntuu ikävälle lukea tämmöistä. Jos lapsi on sairastunut ruuasta, niin onhan se ikävää. Ruokamyrkytystä voi alkuun hoitaa myös kotona, mutta voiko lapsi olla allerginen kalalle? Jos kuka vaan ostaa kalaa, sen kylmäketjun täytyy olla aukoton 0 astetta säilytys. Yleensä laitan kalan aina jäihin pakkaseen ja sulatan sinä päivänä kun valmistan siitä ruokaa. Ottaisin yhteyttä kauppaan josta kala ostettu. Otsikko ikävästi syyllistää mummoa, olen pahoillaan hänen puolestaan, hän on varmaan kauhuissaan tapahtuneesta.

Vierailija
62/64 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti häkämyrkytys. Mummo liian dementoitunut eikä käytä liettä enää oikein.

Ei ole osannut käyttää liettä oikein eli yrittänyt laittaa sähköhellaan uuniin tulet? Joo, ehkä 1970-luvulla olisi vielä ollut mahdollista, silloin kun suuri osa suomalaisista oli vielä syntynyt maalaismaisemissa.

Nyt isovanhempien iässä olevat ovat jo lapsesta lähtien nähneet sähköliesiä ja muita moderneja mukavuuksia eli tuskin dementoituessaankaan saisivat häkämyrkytystä kellekään aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti häkämyrkytys. Mummo liian dementoitunut eikä käytä liettä enää oikein.

Ei ole osannut käyttää liettä oikein eli yrittänyt laittaa sähköhellaan uuniin tulet? Joo, ehkä 1970-luvulla olisi vielä ollut mahdollista, silloin isovanhempien iässä olleista suomalaisista suuri osa oli syntynyt maalaismaisemissa.

Nyt isovanhempien iässä olevat ovat jo lapsesta lähtien nähneet sähköliesiä ja muita moderneja mukavuuksia eli tuskin dementoituessaankaan saisivat häkämyrkytystä kellekään aikaan.

(pieni stilisointi tehty)

Vierailija
64/64 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap olet noin kireä? Itse aloitit asiasta puhumisen täällä palstalla. Minäkin olen mummi, tuntuu ikävälle lukea tämmöistä. Jos lapsi on sairastunut ruuasta, niin onhan se ikävää. Ruokamyrkytystä voi alkuun hoitaa myös kotona, mutta voiko lapsi olla allerginen kalalle? Jos kuka vaan ostaa kalaa, sen kylmäketjun täytyy olla aukoton 0 astetta säilytys. Yleensä laitan kalan aina jäihin pakkaseen ja sulatan sinä päivänä kun valmistan siitä ruokaa. Ottaisin yhteyttä kauppaan josta kala ostettu. Otsikko ikävästi syyllistää mummoa, olen pahoillaan hänen puolestaan, hän on varmaan kauhuissaan tapahtuneesta.

Todella ilkeitä kommentteja on tullut vaikka lapsi on voinut huonosti. Eikä tässä ole ketään syyllistetty, mitä sekään auttaa? Ei yhtään mitään. Olen kommenteissakin sen kertonut ettei tämä ollut mummon syytä, mutta ilmeisesti sitä kommenttia ei osata lukea. Mummo oli myös yön sairaalassa meidän kanssa koska rakastaa meitä eikä tekisi mitään pahaa meille.