Sain onnettomuudessa mustan silmän ja mies kieltäytyy näyttäytymästä kanssani missään
"Kaikki luulee kuitenkin että mä tein sen ja saan ite turpaan" oli hänen perusteensa. Ajatteleeko "normaali" kaduntallaaja noin, jos näkee vastaavan pariskunnan?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Voi olla viisasta olla näyttäytymättä yhdessä kunnes silmä paranee. Minä löin kerran silmäni kaapin kulmaan ja kun kuljin mieheni kanssa kauppaan paikallisen elämämkoululais-baarin ohitse, hän meinasi saada siinä pihalla tupakoivalta miesjoukolta turpaansa jos ei olisi päässyt heiltä karkuun.
Tuo miesjoukko varmaan itse kuitenkin hakkaa vaimojaan.
Se kyllä herättää paljon tunteita. Alakouluikäinen tyttäreni sai tapaturmassa kaiken muun lisäksi mustan silmän (ja oikeasti se oli pienin murhe vakavampien asioiden lisäksi), mutta ne katseet mitä saatiin ovat kyllä mielessäni edelleen. Silti en häpeäisi, elämäähän tämä vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla viisasta olla näyttäytymättä yhdessä kunnes silmä paranee. Minä löin kerran silmäni kaapin kulmaan ja kun kuljin mieheni kanssa kauppaan paikallisen elämämkoululais-baarin ohitse, hän meinasi saada siinä pihalla tupakoivalta miesjoukolta turpaansa jos ei olisi päässyt heiltä karkuun.
Mutta sillä ei ole mitään väliä kun nämä "Sankarit" alkaa kiillottamaan kilpiään.
Mielenkiintoista olisi tietää mitä ajatellaan jos naisen sijaan pariskunnan mies on silmä mustana?
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista olisi tietää mitä ajatellaan jos naisen sijaan pariskunnan mies on silmä mustana?
Todennäköisesti siitä ei ihan heti naista epäillä.
Kyllä ajattelee. Miehesi vain suojelee itseään. Keskivertoihminen naapuri levittää heti teidät nähtyään, että hän hakkaa sinua. Koko naapurusto elää siinä luulossa jo seuraavalla viikolla.
Noin käy jo pienempienkin asioiden kohdalla.
No nyt ei kyllä kuulu muutenkaan asioida yhdessä. Yksi perheenjäsen hoitaa korona-aikana kaupassakäynnin kerrallaan, niin vältetään turhia kontakteja.
Hehe, mä kommentoisin vaan miehelle että sulla on viisas muija kun uskoo kerrasta ja iskisin silmää.
On tiettyjä asioita, mistä 90% ihmisistä ajattelee tietyllä tavalla. Et voi vaikuttaa siihen. 50% heistä juoruaa ne totena eteenpäin.
Laita haavateipillä sellainen taiteltu pehmojuttu kiinni ohimoon tai silmäkulmaan ja kierros sideharsoa pään ympäri niin ihmiset tajuaa että olet ollut onnettomuudessa kun näytät siltä että olet ollut paikattavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sillä ei ole mitään väliä kun nämä "Sankarit" alkaa kiillottamaan kilpiään.
Isokokoisena naisena on ilo välillä pistää heiveröiset miehet ulvahtelemaan iskuista. Ai että mä nautin kun kukaan ei usko keneltä ne saivat turpaansa! 🤣
Korona-aikana ei ole tarvetta näyttäytyä yhtään missään. Kaupassakin voi käydä yksin.
Valittettavasti ihminen on usein hyvin tyhmä ja miehesi huoli on aivan aiheellinen.
Vierailija kirjoitti:
No huh. Entä jos mies kulkisi pienikokoisen naisen kanssa silmä mustana? Tuskin olisi samanlaista reaktiota?
Ei varmaan joo. Mutta sitten jos se mies olis lyhyehkö ja hintelä ja parina oikein kunnon roteva mörssäriemäntä, niin kyllähän siinä monellakin varmasti ensimmäinen ajatus olisi, että emäntä on hujauttanut.
Mun mielestä on ihan luonnollista ekana ajatella AP.nkin tapauksessa että mies on syypää ja ymmärrän että mies ei halua missään AP.n kanssa näyttäytyä. Meillä kerran sai lapsi oikein mehevän mustan silmän, ja ei kyllä pakollisia enempää liikuttu ennenkuin parantui. Päikkyyn selitin tilanteen, mutta olivat silti lapselta kyselleet erikseen vielä tilanteesta missä vammat tuli (oli siis vielä muitakin pieniä vammoja, jotka olisivat voineet olla esim. vanhemman tekemiä). Hävetti ja nolottihan se, ja vähän kauhistutti että onko kohta lasu tai poliisi ovella, joille saa tilannetta selvittää, mutta toisaalta hyvä että lähellä ollaan tarkkana. Edelleenhän vuodessa kuo lee n. 10 lasta perheväkivallan uhreina ja aikuisia vielä enemmän. En mä näe siis todellakaan pahana jos joku "kyttää".
Miehelle ja minulle sattui samana päivänä kaksi erillistä tapaturmaa, miehelle päivällä ja minulle illalla. Kummallakin vekit kasvoissa ja mustat silmät. No minun tikkeihin piti vaihtaa tietyntyyppinen haavateippi ja mies lähti käymään apteekissa (omine haavoineen ja mustine silmineen). No farmaseutti tuli auttamaan haavateipin valinnassa ja ehdotti jotain. Mies sitten sanoi että "ei, kun se teippi tulee mun vaimolle". Oli ilme sille farmiksella :D .
Mies ei myöskään suostunut liikkumaan mun kanssa julkisilla paikoilla pariin viikkoon. Oli nekin tapahtumat.
Mulla oli mustelma/naarmu silmän alla pari vuotta sitten, kun töissä tavara tuli ylähyllyltä vauhdilla ja raapaisi naamaa. Onneksi oli pieni, koska kieltämättä kaupan kassa katto aika pitkään, kun oltiin pariskuntana kaupassa..