Tajuttoman nolo vaiva, tullut vasta nyt. Hikiset kainalot. Mitä teen? Töissä pitää pukeutua tiptop ja olen lähi-, en etätöissä.
Jo tänään 10 minuutissa puuvillaisen kauluspaitani kainalot ovat hiestä märät. Kunnon hikiläikät. Joudun pitämään neuletta päällä, vaikka olisi kuuma, etteivät hikiläikät näy.
Kävin jo tunkemassa vessassa käsipyyhepaperia kainaloihin.
Onko tähän jotain apua? Olen nelikymppinen nainen. Mitkään dödöt eivät auta.
Kommentit (76)
Minulle tehtiin stressihermon salpausleikkaus, eli rintalastan alla oleviin stressihermoihin laitettiin klipsit.
Esiintymisjännityksen lisäksi katosi tärinä, liikahikoilu, kohonnut verenpaine ja tosiaan kainalot, kämmenet ja jalat eivät juurikaan hikoile, paitsi toki liikunnan yhteydessä.
Suosittelen. https://www.sympatix.fi/
Vierailija kirjoitti:
Minulle tehtiin stressihermon salpausleikkaus, eli rintalastan alla oleviin stressihermoihin laitettiin klipsit.
Esiintymisjännityksen lisäksi katosi tärinä, liikahikoilu, kohonnut verenpaine ja tosiaan kainalot, kämmenet ja jalat eivät juurikaan hikoile, paitsi toki liikunnan yhteydessä.Suosittelen. https://www.sympatix.fi/
Wow! Mä niin tarviin tämän! Mitä maksoi? Kärsinyt käsien tärinästä teinistä asti, käytännössä elän erakkona jännityksen aiheuttamien oireiden takia. Ja hikoilu on yksi niistä.
Olen hikoillut teinistä lähtien ja kokeillut varmaan kaikki dödöt mitä löytyy, myös ne apteekkikamat. Siitä huolimatta lopputulos on aina sama eli hikeä pukkaa. Tällä hetkellä käytän Nivea Dry Comfort antiperspiranttia, joka ihmeekseni selkeästi vähentää hikiläiskien muodostumista - suosittelen siis!
Käytän mekkoja/paitoja, joissa hikiläiskät eivät juurikaan näy (väri sopivan tumma tai kuviollinen), mutta en orjallisesti. Jos nyt joskus kainalossa näkyy hikiläiskä, niin mitä sitten. Kaikki me hikoilemme.
Oho, kukaan ei ole vielä maininnut iontoforeesia! Itselläni lähtee käsien ja jalkojen hikoilu vain sillä. Kyseessä on siis sellainen sähkölaite, jonka ainakin minä sain kokeiluun terveyskeskukselta. Nykyään minulla on jo oma. Kainalohikoiluun on olemassa lisäosa.
Mikäli antiperspirantti ei auta, voi lääkärin kanssa pohtia hikirauhasten poistoa.
Minua kiihottaa hikiset kainalot. Kaipaan niitä elämääni.'
Pienet on ongelmat kun minulle hammaslääkäri sanoi että hammassilta pitää repiä irti että menetän 3 hammasta.
Syöpä ja AIDS voi hikoiluttaa, kuten myös monet sisäelintaudit ja tulehdukset. Lääkäriin.
Iholääkärille, hoitavat paikallista hikoilua botoxilla. Kainalot, kädet, otsa jne.
Mieheni kiihottuu hikisistä. kainaloistani . Tuija
Ohuemmat ja hengittävät vaatteet ja sellaista väriä, jossa hikiläikät eivät näy. En ymmärrä, miten jotkut voivat pukeutua paksuihin vaatteisiin, minulla on aina kuuma.
ei kannata valittaa siellä lämpimässä toimistossasi.
tule vetämään kettinkiä tänne laivan kannelle.-20 ja tuulee 15m sekunnissa.
t ahtaaja.
Minulla mies haluaa nuolla kainaloitani. Tuija
Sama ongelma ja ikä. Johtuneeko lähestyvistä vaihdevuosista, stressistä vai painonnoususta, en tiedä. Ainakaan kotona etäillessä en hikoile ongelmaksi asti, mutta toimistolla kyllä. Paino on noussut normaalin yläreunalle. Kun olin laiha, enhikoillut ihan näin paljon. Mulla on käytössä Bats dödö, saa apteekista. Laittaa suihkun jälkeen, ja kannattaa aloittaa jo pari pv ennen hikoiluttavaa tilannetta. Vaikka kävisi suihkussa niin se ei jotenkin nollaa tilannetta kainaloissa. Käytän mustankirjavia vaatteita pääasiassa, niin ei näy. Joku harmaa tai vaaleansininen paita on ihan no-no. Isompi ongelma on kylläkin se, että hikoilen muualtakin. Enhän mä esim. selkää ja niskaa voi sillä Batsilla voidella. Eikä mikään botox tms. hoito varmaan auta koko kehon hikoiluun. Kumma juttu, mutta liikkuessa en hikoile ollenkaan niin paljon kuin töissä.