Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajuttoman nolo vaiva, tullut vasta nyt. Hikiset kainalot. Mitä teen? Töissä pitää pukeutua tiptop ja olen lähi-, en etätöissä.

Vierailija
08.03.2021 |

Jo tänään 10 minuutissa puuvillaisen kauluspaitani kainalot ovat hiestä märät. Kunnon hikiläikät. Joudun pitämään neuletta päällä, vaikka olisi kuuma, etteivät hikiläikät näy.

Kävin jo tunkemassa vessassa käsipyyhepaperia kainaloihin.

Onko tähän jotain apua? Olen nelikymppinen nainen. Mitkään dödöt eivät auta.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yksin. Absolut Torr auttaa. Ilman sitä en selviäisi, olen asiakaspalvelusta töissä ja hikoan kainaloista ihan kauheasti.

Vierailija
22/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paidan materiaali pitää olla 100% puuvillaa, ei keinokuituja.

Kaikki paitani ovat 100% puuvillaa. Siis nämä kauluspaidat.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole yksin. Absolut Torr auttaa. Ilman sitä en selviäisi, olen asiakaspalvelusta töissä ja hikoan kainaloista ihan kauheasti.

Miten sitä käytetään?

Apteekin sivuilla lukee "Levitä puhtaalle ja kuivalle iholle ennen nukkumaanmenoa. Pese käsitellyt ihoalueet aamulla. Toista käsittely kerran viikossa", mutta voiko/pitääkö aamulla laittaa tavallista dödöä lisäksi vai luottaa siihen, että se iltakäsittely riittää? Tuntuisi kummalliselta olla aamulla suihkun jälkeen laittamatta dödöä.

ap

Vierailija
24/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvi hikoiluttaa, se pois. Mustaa paitaa päälle, niin ei läiskät näy niin helposti.

Mustat vaatteet on pahinta, jos kärsii hikoilusta, ne alkaa helpommin haisemaan! Triple dry ei auttanut minulla mitään. Tällä hetkellä käytän Rexonan "lättänässä" pahvipakkauksessa olevaa dödöä, joka maksaa n. 9€.

Vierailija
25/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin lääkäriin. Eikö siihen ole jotain lääkettä? Kahvi ja alkoholi ainakin kannattaa jättää pois heti alkajaisiksi. 

26/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa surullista. Kokeile talkkia. 

Vierailija
27/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei auta Triple Dry ja kahvia en juo. Lisäksi vielä jos on pienikin stressinpoikanen, hiki alkaa haista ikävästi ja se tarttuu vaatteisiin.

Olen kuullut että jos kainalorauhaset tukkii niin hiki puskee jostain toisesta paikasta ulos. Olisi ehkä vielä pahempaa jos esim. housut olisivat märkänä.

No ei se ole niin paha jos jostain muualta tulee ulos. Käytän Absolut torria ja hiki taitaa tulla selästä mutta silti paita ei ole selästä märkä. Kainalot on niin pieni hautuva alue että väkisinkin paita kastuu.

Vierailija
28/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainalosuojat. Tulevat tarrapinnasta paidankainaloon kiinni ja imukykyinen pinta kainaloa vasten.

Vierailija
29/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paidan materiaali pitää olla 100% puuvillaa, ei keinokuituja.

Minusta taas puuvilla on hiostava materiaali, erityisesti jos se on tyköistuva kainaloista. Itselläni toimii viskoosi ja silkki paremmin. Villa on oikein loistava, mutta se ei kauluspaidaksi oikein taivu.

Mutta helpoin ratkaisu olisi löysyyttä kainaloihin. Silloin materiaalilla ei ole niin väliä.

Vierailija
30/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilen itsekin ja olen sen vain hyväksynyt. Kuuluu normaaliin ruumiintoimintaan hikoilla ja jos sitä alkaa projektiluontoisesti estämään ja peittelemään, kieltää samalla oman inhimillisyytensä. Nykymaailmassa ihmisen pitäisi olla kone, aina terve, skarppi, freesi ja siisti, mutta kun ei se niin mene.

Vierailija
31/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä käytetään?

Apteekin sivuilla lukee "Levitä puhtaalle ja kuivalle iholle ennen nukkumaanmenoa. Pese käsitellyt ihoalueet aamulla. Toista käsittely kerran viikossa", mutta voiko/pitääkö aamulla laittaa tavallista dödöä lisäksi vai luottaa siihen, että se iltakäsittely riittää? Tuntuisi kummalliselta olla aamulla suihkun jälkeen laittamatta dödöä.

ap

Kokeilemalla selviää. Osa tarvitsee lisädödön, osa ei. Aamulla dödön laittaminen on lähinnä tapa, ei useinkaan välttämättömyys. 

Vierailija
32/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtäkkiä alkanut hikoilu, niin käy lääkärissä ensin selvittämässä syy. Ellei se ole jo selvillä, kuten vaihdevuodet, hormonaalinen lääke tai sen lopetus, kilpirauhasen ongelmat jne. Ainahan tuossa jotain taustalla on ja liikahikoilu on oire. Eri asia jos hikoillut koko ikänsä kuten osa vastaajista.

Vierailija
33/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiraDry-hoito tai botuliini.

Vierailija
34/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvi hikoiluttaa, se pois. Mustaa paitaa päälle, niin ei läiskät näy niin helposti.

Mustat vaatteet on pahinta, jos kärsii hikoilusta, ne alkaa helpommin haisemaan! Triple dry ei auttanut minulla mitään. Tällä hetkellä käytän Rexonan "lättänässä" pahvipakkauksessa olevaa dödöä, joka maksaa n. 9€.

Ei taatusti ole paidan värillä mitään tekemistä sen kanssa haiseeko hiki vai ei. Jotain rajaa nyt!

Vierailija
35/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä käytetään?

ap

No laitoin esim. eilen illalla ja nyt aamulla kävin suihkussa pesemässä kainalot. Käytän 1-2 kertaa viikossa. Joskus laitan vielä dödöä joskus en. Toimii kyllä ilmankin.

Vierailija
36/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Triple Dry ei toiminut. Absolut Torr oli tehokasta, mutta kirvely vei yöunet. Hikiläikkien näkymisen voi estää vaatevalinnoilla, mutta haju on se ongelma. Ohuissa, väljissä polyesteripaidoissa haju pysyy parhaiten kurissa. Puuvillapaitoja en käytä laisinkaan, haisevat aina.

Vierailija
37/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet pukkaa siis päälle.

No, ne hikilaput

Vierailija
38/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taatusti ole paidan värillä mitään tekemistä sen kanssa haiseeko hiki vai ei. Jotain rajaa nyt!

Kyllä sillä on, usko tai älä.

Vierailija
39/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä käytetään?

ap

Sitä käytetään juuri noin kuin ohjeissa sanotaan. Ihon kannattaa olla todella kuiva ja ihokarvoja ei kannata ajella pariin päivään ennen käyttöä. Laitan illalla ja käyn suihkussa aamulla. Päälle voi halutessaan käyttää tavallista deodoranttia, mutta se ei sinänsä ole tarpeen. Joskus loppuviikosta laitan, kun Absolut Torrin vaikutus alkaa vähetä. Käytän kuuden päivän välein. 

Se tekee kainaloihin sellaisen vahamaisen pinnan, joka ei kyllä sinänsä tunnu miltään. Aineen alumiini tukkii kaikki hikirauhaset eli ei välttämättä mitään syöpää ehkäisevää ainetta. 

Vierailija
40/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ohuita pikkuhousunsuojia ja liimaa paitaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi