Tajuttoman nolo vaiva, tullut vasta nyt. Hikiset kainalot. Mitä teen? Töissä pitää pukeutua tiptop ja olen lähi-, en etätöissä.
Jo tänään 10 minuutissa puuvillaisen kauluspaitani kainalot ovat hiestä märät. Kunnon hikiläikät. Joudun pitämään neuletta päällä, vaikka olisi kuuma, etteivät hikiläikät näy.
Kävin jo tunkemassa vessassa käsipyyhepaperia kainaloihin.
Onko tähän jotain apua? Olen nelikymppinen nainen. Mitkään dödöt eivät auta.
Kommentit (76)
Minä en kyllä lähtisi tukkimaan kainaloita joillain vahvoilla tököteillä, kun kyseessä on kuitenkin normaali hikoilu. Nuo vahvat aineet on tarkoitettu niille, jotka kärsivät liikahikoilusta. Ap:n hikoilu ei kuulosta liikahikoilulta.
Ennemmin etsisin sopivampia paitoja ja tutkisin, että saisiko hikoilua vähennettyä poistamalla joitain ruokia/juomia ruokavaliosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvi hikoiluttaa, se pois. Mustaa paitaa päälle, niin ei läiskät näy niin helposti.
Mustat vaatteet on pahinta, jos kärsii hikoilusta, ne alkaa helpommin haisemaan! Triple dry ei auttanut minulla mitään. Tällä hetkellä käytän Rexonan "lättänässä" pahvipakkauksessa olevaa dödöä, joka maksaa n. 9€.
Ei taatusti ole paidan värillä mitään tekemistä sen kanssa haiseeko hiki vai ei. Jotain rajaa nyt!
Kyllä sillä on, usko tai älä.
Älä hupaja. Hien haju johtuu kainaloiden bakteerikannasta. Paidan väri ei vaikuta siihen mitenkään. Hikihän voi haista, vaikka olisit alasti.
Hien haju voi johtua monesta syystä, esim. iholla tai vaatteilla olevasta bakteerikasvustosta. Mustissa vaatteissa on enemmän väriainetta, koska musta väri ei ole oikeasti mustaa, vaan esim. punaista tai vihreää, sitä vain on todella paljon. Värin määrä vaikuttaa materiaalin ominaisuuksiin.
Pesetkö paidat 60 asteessa? Vain se poistaa hajun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvi hikoiluttaa, se pois. Mustaa paitaa päälle, niin ei läiskät näy niin helposti.
Mustat vaatteet on pahinta, jos kärsii hikoilusta, ne alkaa helpommin haisemaan! Triple dry ei auttanut minulla mitään. Tällä hetkellä käytän Rexonan "lättänässä" pahvipakkauksessa olevaa dödöä, joka maksaa n. 9€.
Ei taatusti ole paidan värillä mitään tekemistä sen kanssa haiseeko hiki vai ei. Jotain rajaa nyt!
Joku muukin onneksi samaa mieltä! En käytä juuri ollenkaan mustia trikoopaitoja, koska ne haisee heti niin pahalle. Valkoiset kainalot sitten taas kellastuu eli niiden kanssakin tulee ongelmia...
Mun äidin ystävä aikanaan (rauha hänen muistolleen) kertoi liimaavansa kainaloihin -siis paitaan 😄- pikkuhousunsuojat.
Olen lukenut että injektiot auttaa. BtX tai miraDry. Kysyppä lääkäriltä.
"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku muukin onneksi samaa mieltä! En käytä juuri ollenkaan mustia trikoopaitoja, koska ne haisee heti niin pahalle. Valkoiset kainalot sitten taas kellastuu eli niiden kanssakin tulee ongelmia...
Pese mustat kuumemmassa ja käytä huuhteluun etikkaa. Sitä kannattaa käyttää ihan kaikkeen pyykkiin. Valkoisten paitojen kainalot voi käsitellä sappisaippualla.
Kainaloiden sokerointia kannattaa kokeilla. Hikoilen itse nk normaalin verran, sokeroinnin jälkeen ei tarvinnut pitkään aikaan käyttää dödöä, hiki ei haissut lainkaan. Ei toki vaikuta hikoilun määrään, mutta yllätti minut miten vei hien hajun pois. Joten kannattaa kokeilla. Tsemppiä!
Olen nuori aikuinen, ja hikoilen ja HAISEN. Se vasta piinallista onkin. Vielä ei ole tullut kokeiltua apteekin tujumpia dödöjä, mutta eiköhän nekin pidä kohta uskaltaa testata. Rexona maximum protection on käytössä ja toimii jotenkuten, jos ei ole kauhean sosiaalista ja stressaavaa.
No mutta niihin vinkkeihin. Olen ommellut paitoihin hikiappuja. Jämäkankaasta kuun muotoisia sirppejä, ohje kirjasta "Korjaa kauniiksi", löytyy kirjastosta. Nämä laput ei juuri näy mihinkään, mutta estää hikoilun näkymisen. Eikä niitä tarvitse irroittaa pesun ajaksi pois, ellei halua pestä lappua erikseen tehokkaamin ja jos vaate ei kestä pesua. Haisemista se ei estä, mutta auttaa, ettei haju pureudu suoraan kiinni paitakankaaseen. Lapun voi vaikka hävittää, jos haju oikein tarttuu ajan kanssa. Lisäksi nyrkkipyykkään kainaloita sappisaippualla silloin tällöin ja useammin vaatteista joihin ei saa nuita hikilappuja (topit, yms.). Vaaleissa paidoissa laput auttaa, kun ei ala tarttumaan sitä pinttynyttä keltaista tahraa.
Hajuun auttaa myös, kun suihkussa oikein kunnolla jynssää sienellä kainalot. Opin täältä palstalta, ja niinkin yksinkertainen asia on auttanut (ja luulisi että tuon olisin hoksannut itsekin, mutta ei).
Itse hien näkymiseen ei juuri muita vinkkejä ole, kuin laput kainaloon, ja väljät paidat. Apteekkidödöt testaamatta, ja olen myös kuullut että jotkut käyttää dödön lisäksi jotain talkkia tms. kainaloihin? Näistä olisi mukava oppia lisää.
Tuttavan miehellä vaiva on niin paha, että sitä hoidetaan botoxilla
Vierailija kirjoitti:
Olen nuori aikuinen, ja hikoilen ja HAISEN. Se vasta piinallista onkin. Vielä ei ole tullut kokeiltua apteekin tujumpia dödöjä, mutta eiköhän nekin pidä kohta uskaltaa testata. Rexona maximum protection on käytössä ja toimii jotenkuten, jos ei ole kauhean sosiaalista ja stressaavaa.
No mutta niihin vinkkeihin. Olen ommellut paitoihin hikiappuja. Jämäkankaasta kuun muotoisia sirppejä, ohje kirjasta "Korjaa kauniiksi", löytyy kirjastosta. Nämä laput ei juuri näy mihinkään, mutta estää hikoilun näkymisen. Eikä niitä tarvitse irroittaa pesun ajaksi pois, ellei halua pestä lappua erikseen tehokkaamin ja jos vaate ei kestä pesua. Haisemista se ei estä, mutta auttaa, ettei haju pureudu suoraan kiinni paitakankaaseen. Lapun voi vaikka hävittää, jos haju oikein tarttuu ajan kanssa. Lisäksi nyrkkipyykkään kainaloita sappisaippualla silloin tällöin ja useammin vaatteista joihin ei saa nuita hikilappuja (topit, yms.). Vaaleissa paidoissa laput auttaa, kun ei ala tarttumaan sitä pinttynyttä keltaista tahraa.
Hajuun auttaa myös, kun suihkussa oikein kunnolla jynssää sienellä kainalot. Opin täältä palstalta, ja niinkin yksinkertainen asia on auttanut (ja luulisi että tuon olisin hoksannut itsekin, mutta ei).
Itse hien näkymiseen ei juuri muita vinkkejä ole, kuin laput kainaloon, ja väljät paidat. Apteekkidödöt testaamatta, ja olen myös kuullut että jotkut käyttää dödön lisäksi jotain talkkia tms. kainaloihin? Näistä olisi mukava oppia lisää.
Kannattaa kokeilla tuohon hienhajuun myös sellaisia keinoja, joiden tarkoituksena on muuttaa kainaloiden bakteerikantaa, haju voi nimittäin johtua siitäkin. Kokeile kainaloiden pesemistä happamalla pesunesteellä (esim. Lactoline) ja niiden huuhtelemista laimennetulla etikalla. Happaman pitäisi edistää ihon luonnollista bakteerikantaa. Emäksisellä pesuaineella peseminen voi muuttaa bakteerikantaa ja aiheuttaa hajuja.
Harmaat värit on pahimpia kainalohikoilun kanssa mitä itse olen huomannut. Itse kun vaihdoin peiteväriä meikkivalikoimastani niin aloin hikoilemaan kainaloista. Ilmiö tuli esiin aina kun aloin meikkaamaan niin kainalot alkoi kostumaan. Ilmeisesti jokin elimistön reaktio meikkejä vastaan. Nyt vaihdoin takaisin vanhaan meikkiin ja hikoilukin hellitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma tuossa on se trikoo, ei väri. Trikoo on hiostava materiaali ja varsinkin halpaversiona kerää itseensä hajuja.
Kyllä mulla ainakin mustiin paitoihin pinttyy haju. Puhtaana ei haise, mutta kun on hetken pitänyt päällä ja paita lämpenee, haju tulee esiin.
Kun mulla alkoi vaihdevuodet, hikoilin monta paitaa ja pari kallista jakkua piloille, absolut torrista huolimatta. Hormonikorvaushoito auttoi. Olin 45v.
yksityisellä lääkärillä pistetään botuliinia kainaloihin, joka lamauttaa hikirauhasten toimintaa. neulojen kärki on diabetes-neulojen kokoisia, joten pistot nipistävät vain hieman. hoito voidaan uusia jos ensimmäinen kerta ei auta... pistoshoitojen tulos kestää noin 6-8kk jonka jälkeen voidaan hoito tarvittaesa uusia
mulle tehtiin ja suosittelen !
Mulla runsas hikoilu oli ennusmerkki mielisairaudesta. Vieläkin sairauden ollessa melko balanssissa välillä hikoiluttaa vaikkei ole kuuma.
Älä hupaja. Hien haju johtuu kainaloiden bakteerikannasta. Paidan väri ei vaikuta siihen mitenkään. Hikihän voi haista, vaikka olisit alasti.