Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajuttoman nolo vaiva, tullut vasta nyt. Hikiset kainalot. Mitä teen? Töissä pitää pukeutua tiptop ja olen lähi-, en etätöissä.

Vierailija
08.03.2021 |

Jo tänään 10 minuutissa puuvillaisen kauluspaitani kainalot ovat hiestä märät. Kunnon hikiläikät. Joudun pitämään neuletta päällä, vaikka olisi kuuma, etteivät hikiläikät näy.

Kävin jo tunkemassa vessassa käsipyyhepaperia kainaloihin.

Onko tähän jotain apua? Olen nelikymppinen nainen. Mitkään dödöt eivät auta.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Olenko ainut tämän vaivan kanssa?

ap

Vierailija
2/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 3-kymppinen ja aina hikoillut runsaasti. Olen töissä t-paidassa, ja kainaloistaan väljässä sellaisessa. Villatakki on mukana vilun yllättäessä ja kaulahuivi myös. Ja riisun ne jo ennakkoon jos tiedän joutuvani lähtemään liikkeelle, olen siis toimistotyössä ja välillä joudun rappusia kulkemaan ja painavia mappeja kantamaan. Siinä tulee äkkiä hiki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tätä vaivaa, mutta olen kuullut, että Absolut Torr auttaa. Muistan tältä palstalta lukeneeni, että sitäkin pitää käyttää tietyllä tavalla, oliko niin, että laitetaan suihkun jälkeen ja toista kertaa ei saa laittaa? Jotenkin näin. Joku käyttäjä varmasti osaa neuvoa tarkemmin.

Vierailija
5/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä lääkärissä. Liikahikoiluun on olemassa hoito. 

Vierailija
6/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan kokeillut apteekin Triple dryta? Se laitetaan illalla. Voi joka ilta laittaa ja aamulla saa peseytyä normaalisti ja halutessaan laittaa vielä tavallista deodoranttia päälle.

Vierailija
8/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi hikoiluttaa, se pois. Mustaa paitaa päälle, niin ei läiskät näy niin helposti.

Vierailija
9/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ratkaisuni on käyttää joko mustaa tai valkoista ja minimoida käsien nostelu. Ei näy läikät. 

Vierailija
10/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta isompi paita. Itselläni on nimittäin myös tätä vaivaa ja paidan pitää olla sellainen, ettei se osu kainaloihin.

Vierailija
11/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama vaiva. En voi hakea edes sellaiseen työhön jossa olisi työkavereita tai asiakkaita lähellä.

Vierailija
12/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tätä vaivaa, mutta olen kuullut, että Absolut Torr auttaa. Muistan tältä palstalta lukeneeni, että sitäkin pitää käyttää tietyllä tavalla, oliko niin, että laitetaan suihkun jälkeen ja toista kertaa ei saa laittaa? Jotenkin näin. Joku käyttäjä varmasti osaa neuvoa tarkemmin.

Absolut Torr pitää laittaa kuivalle iholle. Jos iho on suihkun jäljiltä vielä kostea, aine kirvelee inhottavasti. Mutta se kyllä tehoaa, eikä oikein käytettynä kirvelekään. Käytin sitä yhtenä hellekesänä, kun olin asiakaspalvelussa töissä. En hikoillut kainaloista, mutta kaikkialta muualta kyllä, se oli aika outo tunne.

Vierailija
13/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma ratkaisuni on käyttää joko mustaa tai valkoista ja minimoida käsien nostelu. Ei näy läikät. 

Kyllä mulla näkyy valkoisessa kauluspaidassa, siis puuvillaisessa sellaisessa oikein kunnon hikiläikät.

Ehkä pitää siirtyä kokonaan mustaan. Kokeilen ensin noita absoluttorreja ja muita.

ap

Vierailija
14/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa sitä kallista dödöä Triple Dry (10€), mikä hoitaa homman. Turha kärvistellä tuon kanssa kun sen voi hoitaa poiskin.

Vierailija
15/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa paidan sisäpuolelle liimattavia hikilappuja. Estävät hien imeytymisen paitaan. 

Vierailija
16/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lihonnut viime aikoina? Minulle tuli tuo vaiva kun lihoin (normaalipainon sisällä) ja poistui laihtumisen ja urheilun lisäämisen kautta.

Vierailija
17/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on hikirauhaset, se on normaalia ja liittyy lämmönsäätelyjärjestelmän toimimiseen. Kaikkien säätelyjärjestelmä toimii eri tavalla. Kainaloiden kastuminen ei ole epänormaalia liikahikoilua.

Itsellä tuntui, että silloin kun pelkäsin hikoilua, hikoilin enemmän kuin yleensä.

Vierailija
18/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paidan materiaali pitää olla 100% puuvillaa, ei keinokuituja.

Vierailija
19/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei auta Triple Dry ja kahvia en juo. Lisäksi vielä jos on pienikin stressinpoikanen, hiki alkaa haista ikävästi ja se tarttuu vaatteisiin.

Olen kuullut että jos kainalorauhaset tukkii niin hiki puskee jostain toisesta paikasta ulos. Olisi ehkä vielä pahempaa jos esim. housut olisivat märkänä.

Vierailija
20/76 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko lihonnut viime aikoina? Minulle tuli tuo vaiva kun lihoin (normaalipainon sisällä) ja poistui laihtumisen ja urheilun lisäämisen kautta.

En ole. Stressiä on ollut enemmän kuin viime vuonna, kuten varmaan kaikilla tämän koronan takia. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan