Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Pojat kokevat enemmän kouluhenkilökunnan tekemää seksuaalista häirintää kuin tytöt

Vierailija
08.03.2021 |

Tällainen juttu on taas jäänyt huomioimatta. #onlywhitegirlsmatter

Uhreja voi olla jopa satoja. Peruskouluissa ja ammatillisissa oppilaitoksissa pojat kokevat joutuneensa uhreiksi jopa neljä kertaa tyttöjä useammin.

https://yle.fi/uutiset/3-9922753

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojilla on myös taipumusta vastata näihin kyselyihin mitä sattuu ihan läpällä. Usein tekevät sen vielä porukalla.

Voi hyvänen aika sentään... Et voi olla tosissasi. Kaikkea sitä näkee..

Mikä tuokin vastaus oli? Pelkkää lätinää.

Vierailija
22/34 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä tarvitse kitistä ettei ole koskaan saanut.

Moni täälläkin uliseva mies olisi onnessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla tähän laskettu mukaan poikien fantasiatkin.

Vierailija
24/34 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin ensimmäisen kerran tietyn oloista "häirintää" kuudennella luokalla, kun naispuolinen Ruotsin opettaja oli iskenyt silmänsä minuun. Olin luokassa ainoa, jonka iholle opettaja tuli säännöllisesti ja kosketteli käsistäni, jaloistani ja kasvoista. Sanoi vielä pari kertaa lukuvuoden aikana koko luokan kuullen, että "tuosta xxxxx joku nainen saa vielä ihanan miehen." Ja hän loi pitkiä katseita usein minuun ikään kuin haaveillen.

Seuraavalla asteella kouluissa oli aina välillä samaa naispuolisten opettajien osalta. Nyt osasin jo pelata tätä peliä. 

Muistan kuinka lukiossa oli opettajana yksi sellaista ikuista nuoruutta omasta mielestään elävä blondattu keski-ikäinen nainen. Hän eli käytännössä miesten huomiosta ja mitä enemmän häntä kehui ulkoisesti, sitä parempi päivä hänellä oli.

Minä käytin tätä hyväkseni ja sain nostettua omaa numeroani hänen aineopetuksessaan ihan vain tällä tavoin. Myös hän oli mielellään "iholla" kiinni minussa ja eräässä toisessa pojassa, joka kuului myös koulun suosikkeihin tyttöjen silmissä. 

Eihän näitä asioita silloin minään ahdisteluna kokenut lukiossa, koska itse heitin vielä vettä kiukaalle. Mutta silloin kuudennella luokalla näin jälkikäteen ajatellen olin ehkä vähän hämilläni. En silloin ymmärtänyt naisista ja tytöistä juuri mitään eikä seksuaalista heräämistä ollut vielä tapahtunut. 

Mitään traumoja ei ole kyllä jäänyt. 

Nyt kun oma poika on 13 vuotias, niin samaa näyttää tapahtuvan myös hänelle. Kaikki naispuoliset sukulaiset, ystävät ja tuttavat muistavat aina kehua, kuinka hän on hyvin komea ja ihana. Ja tietysti kovaan ääneen hänen kuullensa. Vaikka nämä kehut ja ihailut ovat ystävällisiä ja vilpittömiä pohjimmiltaan, niin koittakaapa ajatella myös tätä esiteinin osalta. Se saattaa vääristää maailmankuvaa ja olla välillä myös ahdistavaa. Se, että ihmistä arvotetaan hänen ulkonäkönsä mukaan niin paljon tuossa herkässä kehitysvaiheessa. 

Vierailija
25/34 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homohuoran koneperse ja mummon tekohampaat saatana.

Vierailija
26/34 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman typerä väite! Hienoa YLE, näkee taas että toimittajalla ei ole käsitystä mistään.

Vierailija
27/34 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koin ensimmäisen kerran tietyn oloista "häirintää" kuudennella luokalla, kun naispuolinen Ruotsin opettaja oli iskenyt silmänsä minuun. Olin luokassa ainoa, jonka iholle opettaja tuli säännöllisesti ja kosketteli käsistäni, jaloistani ja kasvoista. Sanoi vielä pari kertaa lukuvuoden aikana koko luokan kuullen, että "tuosta xxxxx joku nainen saa vielä ihanan miehen." Ja hän loi pitkiä katseita usein minuun ikään kuin haaveillen.

Seuraavalla asteella kouluissa oli aina välillä samaa naispuolisten opettajien osalta. Nyt osasin jo pelata tätä peliä. 

Muistan kuinka lukiossa oli opettajana yksi sellaista ikuista nuoruutta omasta mielestään elävä blondattu keski-ikäinen nainen. Hän eli käytännössä miesten huomiosta ja mitä enemmän häntä kehui ulkoisesti, sitä parempi päivä hänellä oli.

Minä käytin tätä hyväkseni ja sain nostettua omaa numeroani hänen aineopetuksessaan ihan vain tällä tavoin. Myös hän oli mielellään "iholla" kiinni minussa ja eräässä toisessa pojassa, joka kuului myös koulun suosikkeihin tyttöjen silmissä. 

Eihän näitä asioita silloin minään ahdisteluna kokenut lukiossa, koska itse heitin vielä vettä kiukaalle. Mutta silloin kuudennella luokalla näin jälkikäteen ajatellen olin ehkä vähän hämilläni. En silloin ymmärtänyt naisista ja tytöistä juuri mitään eikä seksuaalista heräämistä ollut vielä tapahtunut. 

Mitään traumoja ei ole kyllä jäänyt. 

Nyt kun oma poika on 13 vuotias, niin samaa näyttää tapahtuvan myös hänelle. Kaikki naispuoliset sukulaiset, ystävät ja tuttavat muistavat aina kehua, kuinka hän on hyvin komea ja ihana. Ja tietysti kovaan ääneen hänen kuullensa. Vaikka nämä kehut ja ihailut ovat ystävällisiä ja vilpittömiä pohjimmiltaan, niin koittakaapa ajatella myös tätä esiteinin osalta. Se saattaa vääristää maailmankuvaa ja olla välillä myös ahdistavaa. Se, että ihmistä arvotetaan hänen ulkonäkönsä mukaan niin paljon tuossa herkässä kehitysvaiheessa. 

Joo, alaikäisten ulkonäön kommentointi voitais lopettaa kautta linjan. Itsekin joudun jatkuvasti tappelemaan vastaan impulssia kehua yhtä sairaan kaunista sukulaistyttöä. Surullista että tyttöjen kanssa on niin oppinut siihen että se on eka asia jolla tyttöä arvotetaan.

Vierailija
28/34 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homomiehet mielellään hakeutuvat työhön, jossa pääsee nuorten poikien lähelle. Ymmärrän hyvin, että se on poikien mielestä vastenmielistä kun miesopettaja lähentelee ja vihjailee.

Vierailija
29/34 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomattoman typerä väite! Hienoa YLE, näkee taas että toimittajalla ei ole käsitystä mistään.

Sarkasmia, vai ookkona tosissas?

Vierailija
30/34 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttu on vuodelta 2017. Että ei ihme kun on tänään jäänyt huomiotta. Aikanaan kyllä huomattiin jollen väärin muista. Keskustelun sisältö oli todennäköisesti taas miehet hokemassa että kumpa minuakin olisi ahdisteltu koulussa ja naiset puolustamassa lapsia ja nuoria.

Mitä hirveää kirjoitat?

Väität että miehet toivovat tulleensa ahdistelluiksi?

Kiva tuot esiin tämän sairaan asenteen.

Ihan itse kyllä miehet tuovat kerta toisensa jälkeen tämän fantasiansa esille, ja ehkä sen myötä ovat niin kovin kykenemättömiä näkemään miksi se ahdistelu suurinta osaa ihmisistä ahdistaa.

Mutta nyt kun täälläkin on jo kerrottu, että tämä on TIETYSTI näin, niin kertokaa nyt miehet ihmeessä, että ketkä teitä siellä koulussa ahdisteli? Opettajat? ja millaista se ahdistelu oli? Kun naisena todellakin tietää miten tyttöjä ja naisia ahdistellaan, mutta miten ja ketkä ahdistelee poikia? 

Se myös mietitytti, että kun amis-pojat koki ahdistelua tutkimuksen mukaan nelinkertaisesti, ja kun amikset on erittäin sukupuolittuneita niin oppilas kuin opettajamateriaaliltaan, niin onko se siis niin, että autoasentajalinjan opettaja Raimo ahdistelee koko poikaryhmää pahimmillaan, ja tästä johtuu nämä lukemat? Kun taas parturikampaaja-linja ope Raija ei ahdistele koko tyttöryhmää?

Yllättäen naisella taas tarve kertoa kuinka asia on

Yllättäen sitten oikeassa elämässä naisopettajat saavat tuomioita pikkulapsiin sekaantumisesta.

Vierailija
31/34 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai minäkin toivoin että se koulun ope olisi lähminyt minua?

En todella. Mutta te ällöt mammat väitätte muuta. Kuvottavaa.

Te homot olettekin erikseen. Kyllä näin heteromiehenä ois kelvannut! Esim kemian maikka oli aika kuuma uuh

M38

Vierailija
32/34 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttu on vuodelta 2017. Että ei ihme kun on tänään jäänyt huomiotta. Aikanaan kyllä huomattiin jollen väärin muista. Keskustelun sisältö oli todennäköisesti taas miehet hokemassa että kumpa minuakin olisi ahdisteltu koulussa ja naiset puolustamassa lapsia ja nuoria.

Mitä hirveää kirjoitat?

Väität että miehet toivovat tulleensa ahdistelluiksi?

Kiva tuot esiin tämän sairaan asenteen.

Ihan itse kyllä miehet tuovat kerta toisensa jälkeen tämän fantasiansa esille, ja ehkä sen myötä ovat niin kovin kykenemättömiä näkemään miksi se ahdistelu suurinta osaa ihmisistä ahdistaa.

Mutta nyt kun täälläkin on jo kerrottu, että tämä on TIETYSTI näin, niin kertokaa nyt miehet ihmeessä, että ketkä teitä siellä koulussa ahdisteli? Opettajat? ja millaista se ahdistelu oli? Kun naisena todellakin tietää miten tyttöjä ja naisia ahdistellaan, mutta miten ja ketkä ahdistelee poikia? 

Se myös mietitytti, että kun amis-pojat koki ahdistelua tutkimuksen mukaan nelinkertaisesti, ja kun amikset on erittäin sukupuolittuneita niin oppilas kuin opettajamateriaaliltaan, niin onko se siis niin, että autoasentajalinjan opettaja Raimo ahdistelee koko poikaryhmää pahimmillaan, ja tästä johtuu nämä lukemat? Kun taas parturikampaaja-linja ope Raija ei ahdistele koko tyttöryhmää?

Huomaatko, et sua ei ne uhrit nyt kiinnosta pätkääkään?

Heh, ihan kuin ap:tä ja muita vastaavia olisivat uhrit ikinä kiinnostaneet. Näitä ketjuja perustetaan vuosia niihin törmänneenä tasan seuraavista syistä:

- halutaan haukkua naisia että katsokaa, naisetkin ahdistelevat

- halutaan haukkua naisia siitä miksi kukaan kuuma naisopettaja ei ahdistellut minua :(

- halutaan haukkua naisia siitä että ovat niin herkkiä kun ahdistuvat ahdistelusta.

Mitään ketjuja tehtailevat miehet eivät koskaan kirjoita aiheesta poikien kokemus ja sen seuraukset ja mikä voisi olla aikuisten miesten rooli tässä auttajina ja kulttuurin muttajina, vaan kommentointi keskittyy tasan yhteen aiheeseen, naiset sitä ja naiset tätä.

Vierailija
33/34 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai minäkin toivoin että se koulun ope olisi lähminyt minua?

En todella. Mutta te ällöt mammat väitätte muuta. Kuvottavaa.

Te homot olettekin erikseen. Kyllä näin heteromiehenä ois kelvannut! Esim kemian maikka oli aika kuuma uuh

M38

En tiedä onko tämä kirjoittaja trolli vai mikä, mutta ihan ensimmäinen mitä pitäisi tehdä poikien ahdistelun lopettamiseksi olisi se että aikuiset miehet lopettaisivat tällaisen puheen ja alkaisivat suojella poikia. Niin että nämä uskaltaisivat kertoa ahdistavista kokemuksistaan ja paljastaan poikia vaanivat naisopettajat ilman että tulevat pilkatuksi homoiksi aikuisten miesten toimesta.

Vierailija
34/34 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme