Mitä ajattelet ihmisestä, joka muuttaa usein?
Otsikossahannse kysymys jo olikin, eli mitä ajattelet ihmisestä jolle oikein mikään asunto ei ole hyvä?
Kertooko se jostain tms?
Kommentit (78)
Perfektionisti, levoton. Etsii sisäistä rauhaa järjestelemällä ulkoisia puitteita.
Henkilö, joka tavoittelee onnea ja täydellisyyttä, jota ei koskaan saavuta. Luulee että muuttamalla elämä muuttuu kuin taikaiskusta paremmaksi eikä näin ikinä tapahdu. Ja kohta muutetaankin sitten taas uudestaan. Näin omassa lähipiirissä.
Rohkea, seikkailunhaluinen. Voi toki myös kertoa sopeutumattomuudesta, impulsiivisuudesta tai elämäntilanteiden nopeasta muuttumisesta. Riippuu muuttaako kaupungin sisällä vai kaupungista toiseen vai maasta toiseen. Mutta lähtökohtaisesti miellän, että turvaa ja vakautta rakastava ja ei kovin rohkea henkilö ei muuta usein vaan turvautuu niihin tuttuihin ympyröihin.
Vierailija kirjoitti:
Perfektionisti, levoton. Etsii sisäistä rauhaa järjestelemällä ulkoisia puitteita.
Tämä. Yksi tuttava muuttaa parin vuoden välein, ostaa siis aina uuden kämpän ja myy vanhan kun ”en viihtynytkään siinä vanhassa”. Varainsiirtoveroihin mennyt varmaan ihan sievoinen summa vuosien varrella.
Kohta pitäisi kai taas muuttaa, ei nykyisessäkään kämpässä vikaa ole, mutta tli kaksi vuotta samassa asunnossa tai työpaikassa alkaa vaan tökkiä pahasti.
Hulluna pidän. Muuttaminen on niin rasittavaa ja hankalaa, ettei sitä tee kuin pakon edessä.
Impulsiivinen, kyllästyvä, lapsenomainen, vastuuntunnoton, laskut maksamatta jättävä. Tällainen parivaljakko omassa tuttavapiirissä.
Joidenkin on pakko usein. Ja nykyisin siihen on syynä työ, eli muutetaan työn perässä paikkakunnalta toiselle.
Esim. opettjat voivat saada sijausuuksia ympäri Suomea, samoin sairaanhoitajat.
Jos ei saa vakituista paikkaa, on työ otettava sieltä, mistä sitä milloinkin saa.
Nämä ovat ihmisiä, joille omistusasuminen on vieras asia, he asuvat aina vuokralla.
On myös ihmisiä, jotka muuttavat ulkomaille töihin ja kiertävät useissa maissa hommissa.
Joten ajattelen, että tälläiset ihmiset joustavia, koska he joutuvat aina sopeutumaan uusiin asiohin.
Ovat käytännöllisiä, ahkeria ja työtä pelkäämättömiä.
Omat syyt muutoihin ovat olleet: pois synnyinkodistani, mummo päätti myydä vuokraamani kämpän alta, lähdin opiskelujen perään 100 km:n päähän, opiskelin hetken ulkomailla, Suomessa uusi asunto, josta lähdin nopeasti työpaikan perään 100 km:n päähän. Sieltä miehen työn perässä 2x, seuraavaksi pois homeisesta asunnosta, rivarissa niin pitkään kuin perhe mahtui ja sitten muutettiin tähän okt:n. Aina mennyt opiskelujen, elämänkokemuksen, työpaikan tai hyvinvoinnin perässä.
Minua ahdistaa ihmiset, jotka eivät elämänsä aika juuri muuten muuta kuin pois lapsuuden kodistaan!
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin on pakko usein. Ja nykyisin siihen on syynä työ, eli muutetaan työn perässä paikkakunnalta toiselle.
Esim. opettjat voivat saada sijausuuksia ympäri Suomea, samoin sairaanhoitajat.
Jos ei saa vakituista paikkaa, on työ otettava sieltä, mistä sitä milloinkin saa.
Nämä ovat ihmisiä, joille omistusasuminen on vieras asia, he asuvat aina vuokralla.
On myös ihmisiä, jotka muuttavat ulkomaille töihin ja kiertävät useissa maissa hommissa.
Joten ajattelen, että tälläiset ihmiset joustavia, koska he joutuvat aina sopeutumaan uusiin asiohin.
Ovat käytännöllisiä, ahkeria ja työtä pelkäämättömiä.
Muuten täysin samaa mieltä sillä poikkeuksella, että kyllä se asunto on yleensä ostettuna Helsingistä hyvältä paikalta ainakin näillä ulkomailla töitä tekevillä tyypeillä. Kyllä palkkaa riittää ja vuokralla asutaan muualla ja omakin vuokrataan siksi aikaa kun siellä ei asuta.
adhd
projisoi
sisäinen hälinä, levottomuus jne ulkoistetaan asunnon, asuinpaikan tms puutteiksi.
Muuttaminen voi johtua myös vainoamisesta. Harvinaista, mutta mahdollista.
En ajattele mitään, siinähän muuttavat jos haluavat mistä syystä tahansa. Itse en muuttaisi ellei olisi pakko, pelkkä ajatuskin vie voimat.
Tuttavaperhe on muuttanut viimeisen viiden vuoden aikana kuusi kertaa. Pidän heitä hiukan tyhminä juuri tämän takia.
Olen muuttanut 20 kertaa, 30 vuoden aikana.
Jokaiseen muuttoon on ollut perusteltu syy.
Melkoisia harhoja on taas ihmisillä, tästäkin asiasta...
Olen muuttanut 40 vuoden aikana 17 kertaa. Töiden perässä 2x, homeasunnosta pois, kahdesta työsuhde asunnosta jotka työpaikka myi hiljalleen pois, meluisesta talosta ( nuoriso biletti) pois, perheen kasvaessa isompaan jne. Ja todellakin olisin mieluummin muuttamatta mutta tilanteet muuttuu!
No ite oon joutunu muuttaa 13 kertaa johtuen mm. vanhempien erosta, vuokrien kalleudesta, opiskelujen perässä, vesivahingon, sisäilmaongelmien ja kämppisten takia.
Ajattelen et ihmiset muuttaa jos elämässä on muutoksia joiden takia kannattaa muuttaa tai tarvitsee vähemmän huonon kämpän. Oishan se nyt ollu kiva asua samassa kivassa paikassa koko ajan, mutta ei oo ollu mahdollista.
Miksi tällaistakin pitää pähkäillä ja analysoida ja aina väkisin yrittää hakea jotain syvällisempää merkitystä muiden ihmisten tekemisistä tai ajattelutavasta? Itse olen muuttanut aikuisiällä lukuisia kertoja mm. työn perässä, elämäntilanteen muuttuessa, paremman kämpän perässä, ongelmanaapurin takia, homeongelman vuoksi, vuokrankorotusten takia, tilanpuutteen vuoksi, jne. Joku ei muuta koskaan, ja minusta se on ihan yhtä lailla ok eikä minua kiinnosta kenenkään motiivit.
13 kertaa muuttaneena ei ole ollut asunnosta kiinni, on ollut opiskeluita, putkiremonttia, hometta ja pari eroa.
Mielummin olisin ollut muuttamatta, mutta aina ei voi valita.