Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, haluatko olla kotivaimo?

Vierailija
07.03.2021 |

Kysymys otsikossa

Nainen, haluatko olla kotivaimo?

Vaihtoehdot

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa. Tavallaan, tavallaan en.

Vierailija
2/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, liikaa hommaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisin kokeilla ainakin hetken. Lapset ovat jo isoja, joten kotona olisi rentoa. 

Vierailija
4/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutt ei onnistu. Kadehdin ystäviäni jotka saavat olla kotona vieläkin vaikka lapset koulussa jo.

Vierailija
5/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta mahdollisuus joutua taloudellisen väkivallan kohteeksi joten en halua.Omat rahat takaa itsenäisyyden.

Missä menneisyydessä sä ap elät? Ei Suomessa ole ollut kotivaimoja, aina on tarvittu kahden aikuisen palkka ja työpanos perheen elättämiseen.

Vierailija
6/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Haluan olla omavarainen ja määrätä omasta elämästäni. En ala kenenkään kotiorjaksi.

Vierailija
7/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansaitsen 50 000 € vuodessa, kotona jäisi tulot nollaan ja eläke kertymättä.

Vierailija
8/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ihan unelma. Ikinä ei oo ura kiinnostanut vaikka olen kympin tyttö ollut.

Vierailija
9/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin hulluksi. Rakastan työtäni ja olen urasuuntautunut ihminen.

10/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa oli äsken katsoa brittisarjaa "Kotilieden lämpöä", missä, vaikka oli sota, naiset olivat onnellisia kotivaimoja.

Vierailija
11/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, pidän työstäni. En opiskellut tullakseni tyhjäntoimittajaksi/piiaksi.

Vierailija
12/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala ajatuskin. Jos saisin jostain yhtäkkiä niin paljon rahaa, että elintaso pysyisi vähintään samana kuin nyt ja eläkevuodet olisi turvattu, niin en todellakaan jäisi kotivaimoksi. Sen sijaan lähtisin jälleen yrittäjäksi ja tekisin töitä sen verran kuin hyvältä tuntuu, eikä olisi paineita siitä, että menestyykö yritys. Osan vuodesta viettäisin puolisoni kanssa ulkomailla ja matkustelisimme paljon.

Mutta ajatus siitä, että olisin kotivaimo ilman omia tuloja olisi täysin poissuljettu. Inhoan kotitöitä, en koe pienintäkään kiinnostusta sisustamiseen, puutarhassa ei riitä tekemistä ympäri vuoden.

Vierailija
13/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi avioehtoa ja eläkkeeni olisi turvattu, pitäisin mielelläni huolta rikkaan miehen kodista ja lapsista. Toisaalta ei ole kovin suurta intoa tuohon ja olen tyytyväinen elämääni näin että käyn töissä itse.

Vierailija
14/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ehkä mutta vain jos se olisi miehelle ok. Haluaisin kyllä käydä osa-aikaisessa työssä, että olisi edes vähän omaa rahaa.

Tuossa on riskinsä joutua taloudellisen väkivallan uhriksi, olen nähnyt lähipiirissä tämän tapahtuvan.

Voisin hoitaa mielelläni kotia ja tehdä ruokaa ja taiteilla. Mies voisi pitkän työpäivän jälkeen rentoutua ja keskittyä harrastuksiin eikä tarvitsisi käyttää vapaa-aikaa kotitöiden tekemiseen.

Toki viikonloppuisin ja vapaa päivinä mies saisi tehdä oman osuutensa kotitöistä.

Vierailija
15/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihommissa on mulle tarpeeksi rasitetta yksinasuvanakin. Se tästä vielä puuttuisi, että pitäisi tehdä niitä toisenkin puolesta.

Vierailija
16/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa asunnossa kyllä ja iso kylpyamme mies maksaa mutta omaa rahaa ja vapautta sekä mies hoitaa auton ,yhdessä voi harrastaa.On pariskuntia jotka elää ulkomailla puolet vuodesta tai asuntovaunussa tai mökillä kyllä siinä tapauksessa että yhdessä tehdään juttuja.

Vierailija
17/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa joskus elämässä ollut hetken NS.kotona mutta miehen mukana sen apulaisena kun se oli yrittäjä.Jotain taustatukea mieskin tarvii.

Vierailija
18/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitat, että mies elättäisi, niin en. Jos eläisin jollain omilla rahoillani, esim. lottovoitolla tai säästöillä, niin kyllä kiitos! Voisin hyvin hoitaa siinä kohtaa myös isomman osan kotitöistä ja mitä nyt kotirouvan yleensä ajatellaan tekevän, olisihan minulla aikaa. Saattaa kyllä olla, että jossain vaiheessa keksisin jotain palkkatyön tapaista ajankulua.

Vierailija
19/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta mahdollisuus joutua taloudellisen väkivallan kohteeksi joten en halua.Omat rahat takaa itsenäisyyden.

Missä menneisyydessä sä ap elät? Ei Suomessa ole ollut kotivaimoja, aina on tarvittu kahden aikuisen palkka ja työpanos perheen elättämiseen.

Tässä sun ajatusmallissa on jotain samanlaista kuin siinä et ajatellaan et parempi olla sinkku kuin huonossa suhteessa. Se totamus sinänsä on totta, mutta on myös sellainen vaihtoehto olemassa että voisi olla myös onnellisessa parisuhteessakin.

Ja minusta kotivaimous on hieno asia. Tietysti sitäkin voi toteuttaa monella eri tavalla, mutta miten minä sen näen ja koen on se että molemmat puhaltavat yhteen hiileen, molemmat toimivat omalla paikallaan heidän suhteensa parhaaksi.

Ap

Vierailija
20/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sun ajatusmallissa on jotain samanlaista kuin siinä et ajatellaan et parempi olla sinkku kuin huonossa suhteessa. Se totamus sinänsä on totta, mutta on myös sellainen vaihtoehto olemassa että voisi olla myös onnellisessa parisuhteessakin.

Ja minusta kotivaimous on hieno asia. Tietysti sitäkin voi toteuttaa monella eri tavalla, mutta miten minä sen näen ja koen on se että molemmat puhaltavat yhteen hiileen, molemmat toimivat omalla paikallaan heidän suhteensa parhaaksi.

Ap

Useimmiten suhteen parhaaksi on se, että mies ei joudu yksinään elättämään perheensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme