Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko omakotitalo nykyään iso saavutus?

Vierailija
07.03.2021 |

Kaverini osti miehensä kanssa omakotitalon, ja nyt on some täynnä sisustamista ja talo sitä ja talo tätä - juttuja.

Onko oma talo joku kolmekymppisten juttu? Statusjuttu?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
2/30 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se monen unelma edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se iso asia heille itselleen.

Monille koko elämän isoin ostos.

Oletko kade?

Vierailija
4/30 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä etelässä talot maksaa 400 000 ylöspäin joten onhan se saavutus että tuollaisen pystyy saamaan. Lainalla toki kuten muutkin asunnot ostetaan mutta pitää löytyä maksukykyä. 

Mulle henkilökohtaisesti kaikki 3 taloamme ovat olleet unelmien täyttymys ja tietynlainen saavutus elämässä. 

Vierailija
5/30 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset anna ystäväsi nauttia talosta? Ne ketkä haluavat asua omassa talossa pyrkivät siihen tottakai, jotkut taas ei ja sekin on ihan ok. Me ollaan erilaisia.

Vierailija
6/30 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se elämän kallein ostos useimmille ja varmasti sen sisustamisesta ollaan innoissaan. Ei ole statusjuttu.

Myös kerrostalossa voi sisustaa.

Vierailija
7/30 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltäpäin saa suht kohtuullisen ok-talon noin puolella miljoonalla eurolla. Ei ole ainakaan meidän perheellä varaa lähellekään sellaiseen.

Vierailija
8/30 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipämäeltä saanee talon parilla tonnilla.

Täällä halvin talo oli pikkasen alle 300 000, huono paikka, ei kovin iso ja epäilyttävän näköinen.

Vierailija
9/30 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nykyisin ei ole kyllä itsestäänselvyys omakotitalon osto. Kiitos pätkätöiden ja muutenkin epävarman maailman. Itse en ole pystynyt ostamaan maisterintutkinnosta ja työurasta huolimatta, joka on ollut tähän asti pätkää pätkän perään. Mutta unelma elää vielä, että ehkä vielä jonain päivänä. T. Kolmekymppinen nainen

Vierailija
10/30 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso saavutus oli päästä siitä eroon. 40-luvulla rakennettu melko erikoinen talo ja iso tontti.

Vierailija
11/30 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei. Mulle se on vaan asia joka ostetaan. Sijainti pääasia, mitä ikkunasta näkyy ja että koulut, päiväkodit, ruokakaupat, bussipysäkit ovat kahden kilometrin säteellä ja että autolla, pyörällä ja jalan on alueella hyvä liikkua. Ei tarvi olla keskustassa eikä rannalla. 

Vierailija
12/30 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nykyisin ei ole kyllä itsestäänselvyys omakotitalon osto. Kiitos pätkätöiden ja muutenkin epävarman maailman. Itse en ole pystynyt ostamaan maisterintutkinnosta ja työurasta huolimatta, joka on ollut tähän asti pätkää pätkän perään. Mutta unelma elää vielä, että ehkä vielä jonain päivänä. T. Kolmekymppinen nainen

Hyvin on vielä mahdollista saavuttaa unelmasi. Olin 35-vuotias, kun ostimme ensiasunnoksemme omakotitalon. Siinä vaiheessa meillä oli esikoinen vauva ja toinen lapsi suunnitelmissa. Pätkätöitä oli uran alkuaika, kunnes sain vakityön, tosin pienellä palkalla, mutta ainakin se toi vakautta ja turvaa tulevaisuuteen. Säästäväisyydellä ja tarkalla talouden hallinnalla on talousasiat pysyneet kunnossa ja nyt aion ryhtyä sijoittajaksi.

Vierailija
13/30 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Jotkut yhä omakotiasujat yhä luulevat sen olevan ja että muun asumismuodon valinneet ovat heille kateellisia. Luulevat myös että rikkaat asuvat omakotitaloissa ja köyhät kerrostaloissa vaikka todellisuudessa oikeasti rikkaat ihmiset asuvat kerrostaloissa kaupunkien ydinkeskustoissa parhailla paikoilla ja kääntävät aamulla kylkeä kun omakotiasujat lähtee raatamaan lumitöitä että saa auton pihasta tielle.

Vierailija
14/30 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömälle pummeroiselle se on valtava saavutus.

Vierailija
15/30 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on aika luonnollista, että jos on juuri ostanut omakotitalon, mahdollisesti pitkän säästämisen ja talokuumeilun jälkeen, niin siitä sitten laittaa sisältöä instaan. Aivan sama asia, kun lapsen syntyessä aiheet voi pyöriä vauvojen ympärillä, häiden jälkeen laitetaan ehkä hää- ja häämatkakuvia ja kun innostutaan vaikka vaelluksesta niin laitetaan vaellusaiheisia kuvia. Jollekin hieno talo voi olla statuskysymys, mutta en tekisi kaveristasi tällaista päätelmää siksi että laittaa talostaan kuvia.

Vierailija
16/30 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Jotkut yhä omakotiasujat yhä luulevat sen olevan ja että muun asumismuodon valinneet ovat heille kateellisia. Luulevat myös että rikkaat asuvat omakotitaloissa ja köyhät kerrostaloissa vaikka todellisuudessa oikeasti rikkaat ihmiset asuvat kerrostaloissa kaupunkien ydinkeskustoissa parhailla paikoilla ja kääntävät aamulla kylkeä kun omakotiasujat lähtee raatamaan lumitöitä että saa auton pihasta tielle.

Onpa katkeran kuuloinen.

Vierailija
17/30 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi omakotitalo olisi statusjuttu, kun kerrostalossakin voi nykyään olla hulppeita kahden kerroksen kattohuoneistoja. Se niiden juttu, jotka tykkää sellaisesta asumismuodosta.

Vierailija
18/30 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

13, tunnen myös monia rikkaita jotka asuu täysin omassa rauhassa pois kaupungin hälinästä ja korviaan myöten velallisia jotka haluaa hinnalla millä hyvänsä asua pelimestoilla. Itse en omaa asumismuotoa valitse sen takia mitä muut ajattelee, vaan sen takia missä itse tykkään asua ja mitä tehdä.

Vierailija
19/30 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten asumisesta osataan kyllä olla todella kateellisia ja katkeria...

Vierailija
20/30 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekin voi olla. Kaikille ei. Joillakin some täyttyy lapsista ja joillakin sisustamisesta. Ei välttämättä statusjutuista. Kaipa sinne yleensä tungetaan sitä, mikä on kovasti mielessä juuri nyt. Mitä sinne someen mielestäsi pitäisi laittaa?