Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä puhtaaksi noin 20 vuotta pesemättä ollut muovimatto

Vierailija
07.03.2021 |

Olen muuttanut uuteen asuntoon. Tässä on ennemmin asunut heikkokuntoinen vanhus ja tämä näkyy asunnon siisteystasossa. Tiskialtaan edessä muovimatto on vaaleampi, en tiedä johtuuko se kulumisesta vai siitä, että siinä näkyisi maton alkuperäinen väri.

Tarkoitus on remontin yhteydessä vaihtaa toinen lattiamateriaali, mutta tähän hätään tämä pitäisi vain puhdistaa. Onko kellään siis superhyvää vinkkiä moiseen urakkaan?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin Siivoushullut -ryhmä?

Vierailija
2/17 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilisin mäntysuopaa tai tolua. Ei uskoisi miten hyviä nuo ovat pinttyneen lian poistossa. Olen poistanut tupakan tervaa entisestä asunnosta mäntysuovalla kun mikään muu ei tepsinyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan, että vanha muovimatto on voinut kellastua ym. että vaikka puhdistat sen tavanomaisesti, se ei sen takia vaikuta siistiltä. En tiedä laittaisinko kuitenkaan siihen jotain vahvempaa ainetta kuten hankausnestettä, koska muovi ei välttämättä kestä niitä vahvimpia aineita.

Vierailija
4/17 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy naapurin moniosaaja siitä töihin  ei haittaa vaikka on insinööri tai lääkäri, teetä sillä se ikävä hankaaminen

Vierailija
5/17 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahanpoistaja + muovimatolle tarkoitettu vaha.

Vierailija
6/17 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pineline putsaa.

Vierailija
7/17 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahanpoistaja + muovimatolle tarkoitettu vaha.

Eipä tullut edes mieleen, että tässä voisi vaha olla, vaikka tuntuukin jalan alla äärettömän liukkaalta. Pitää kokeilla tätä.

Kiitos kaikista vastauksista ja nämä pinelinet ja mäntysuovat pistän myös korvan taakse.

Vierailija
8/17 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään-- osta uusi.

Vierailija
9/17 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räjäytä lika pois Andyllä.

Vierailija
10/17 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tässä monta tuntia hinkannut vastaavanlaista lattiaa. Ensin vahanpoistoliotus. Sitten karheapesimellä hinkkaus ja lopuksi huuhtominen. Pinttyneet kohdat edelleen likaiset. Raaputus metallisella lastalla irroittaa pahimmat pinttymät. On vaan jumalattoman työlästä.

Mitähän hiton myrkkyä vielä kokeilisi? APUA AUTTAKAA!

Vierailija
11/17 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siihen kotikonstit taida välttämättä auttaa. Ammattisiivoojan kone, ehkä

Vierailija
12/17 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä se suosiolla roskiin.

Vierailija
13/17 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahan...kokeilin kynsilakanpoistoainetta, vahanpoistoainetta ohjeen mukaan, Tolua vahvana seoksena, Tolua raakana, 70 %:sta idopropanolialkoholia...ei lähtenyt kaikkein pinttyneemmät kohdat. MUTTA kaadoin lattialle vahanpoistoainetta raakana ja annoin vaikuttaa jonkun aikaa. Kevyt hinkkaus karhealla sienellä ja tsadaam...kuin uusi lattia.

Vierailija
14/17 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitä se suosiolla roskiin.

Kyse ei tainnut olla irtomatosta, vaan muovisesta lattiapinnasta, joita vanhoissa asunnoissa on. 

Vierailija
15/17 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä sanoa, mutta millään et saa puhtaaksi tuollaista lattiaa!

Vierailija
16/17 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätoivoinen Ellu kirjoitti:

Itse tässä monta tuntia hinkannut vastaavanlaista lattiaa. Ensin vahanpoistoliotus. Sitten karheapesimellä hinkkaus ja lopuksi huuhtominen. Pinttyneet kohdat edelleen likaiset. Raaputus metallisella lastalla irroittaa pahimmat pinttymät. On vaan jumalattoman työlästä.

Tarvitset ammattisiivoojan aineineen ja lattianhoitokoneen karkealla laikalla. Jälkimmäisiä saa kyllä vuokrattuakin, jos käyttö sujuu.

Vierailija
17/17 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epätoivoinen Ellu kirjoitti:

Tarvitset ammattisiivoojan aineineen ja lattianhoitokoneen karkealla laikalla. Jälkimmäisiä saa kyllä vuokrattuakin, jos käyttö sujuu.

Löysit näköjään ratkaisun, ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän