Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona ja kolmen viikon sulku, tapaatteko nyt perhettä/sukulaisia?

Vierailija
07.03.2021 |

Siis tapaatteko perheenjäseniä jotka eivät asu samassa taloudessa? Esim. sisarustenne perheet? Jos tapaatte, niin miten alueenne ilmaantuvuusluvut vaikuttaa arvioonne tapaamisista?
Miten rajaatte sosiaaliset kontaktit tai miellätte välttämättömät tapaamiset?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tapaa. Jos kaikki oikeasti malttaisivat pitää tämän kolmen viikon ajan kunnolla rajoitukset, tästä kaikkia kurittavasta vitsauksesta olisi mahdollista päästä eroon. En kerta kaikkiaan ymmärrä näitä itsekkäitä, joiden on saatava hönkiä ympäriinsä. Ajatteletteko ketään muita kuin itseänne? Eikö teitä hävetä?

Ei ollenkaan.

Vierailija
42/65 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tavannut vuoteen. Mielestäni olisi muidenkin tehtävä saada koronat laskuun, joten älkää tavatko.

Tapaan helposti satoja ihmisiä viikossa. Miksi siis jättäisin tapaamatta naapurissa asuvaa siskoani ja tämän lapsia?

Ehkä voisi perustua ajatukseen: randomien henki ei arvokas joten heitä voi tavata. Läheisten on joten heitä ei kannata tavata jos itsellä paljon kontakteja muihinkin ihmisiin jolloin heidät voi tartuttaa.

Jos alan rajoittamaan tapaamisiani niin en todellakaan valitse niitä asiakkaitani ja heidän asiakkaita ihmisiksi joita tapaan. Eli sitten kun en enää käy töissä alan osallistua "sulkuun".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tapaa. Jos kaikki oikeasti malttaisivat pitää tämän kolmen viikon ajan kunnolla rajoitukset, tästä kaikkia kurittavasta vitsauksesta olisi mahdollista päästä eroon. En kerta kaikkiaan ymmärrä näitä itsekkäitä, joiden on saatava hönkiä ympäriinsä. Ajatteletteko ketään muita kuin itseänne? Eikö teitä hävetä?

Hah ei tällainen muka-sulku vaikuta mihinkään. Minä olen osuuteni kökkinyt. Hankkikoot niitä rokotteita. Tekisivät kerrankin jotain oman kansan eteen.

Vierailija
44/65 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti tapaan ja käyn salilla ym. Käsien pesu ja hygieniasta huolehtiminen on kuulunut aina tapoihini oli koronaa tai ei :)

Ei mitään perustetta pitää sulkuja Pirkanmaalla, sulut tuli pk-seudun peesissä, naurettavaa. Säälittää yrittäjät ja työntekijät jotka taas kusessa.

Vierailija
45/65 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe asuu saman katon alla. Muualla asuvat ovat sukulaisia. Korona tai ei, tapaaamme melko harvoin.

Vierailija
46/65 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö minun hävetä että käyn töissä? Höngin ympäriinsä pk-seutua niin paljon kuin työnantaja käskee, vaihtoehtoja ei anneta.

Läheiset joita tapaan asuu kaikki puolen kilometrin säteellä eli en liiku heidän takiaan julkisilla ja julkisilla paikoilla.

Vierailija
47/65 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä jännä juttu, että toisessa ketjussa suurin osa ottaa lapset kotikouluun ja toisessa ketjussa sitten suurin osa ei noudata mitään rajoituksia ja pitää kaiken maailman sulkuja ihan pelleilynä.

Vierailija
48/65 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme ole tavanneet sukulaisia ja ydinperheen ulkopuolisia sukulaisia kesän jälkeen. Eikö tämä ollut ohjeistus? Kontaktit minimiin. Ulkona voi tavata.

T. espoolainen

Jos tuo olisi ohjeistus, olisi paljon ihmisiä, jotka eivät voi tavata ketään. Tämä aika on osoittanut selvästi, ketkä ovat henkistä perhettä.

Vierailija
49/65 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska olen eristyksessä koronan takia enkä tosin jaksa muutenkaan nähdä, kun oon mielummin kotona hyvän kirjan parissa ja lataan akkuja.

Vierailija
50/65 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen nähtiin serkkuja pihalla, muut sukulaiset asuu niin kaukana, että heitä ei tällä ajalla lähdetä tapaamaan. Hiihtolomalla kyllä käytiin. Negatiivisen testin jälkeen ja etukäteen minimoiduilla kontakteilla.

Vierailija
51/65 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan ole tapaamista kieltänyt? Ravintolat menee kiinni ja se siitä "sulusta".

Pääministeri on ainakin kehottanut välttämään kaikkia ei-välttämättömiä kontakteja. Samaan tyyliin esim. THL:n johtaja Markku Tervahauta lauantaina Ykkösaamussa. 

Vierailija
52/65 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa tartuntoja tällä hetkellä 1500 tartuntaa vuorokaudessa.

Suomessa tilanne on huolestuttava mutta maltillinen koska suurin osa ihmisistä ottaa tilanteen vakavasti ja toimii sen edellyttämällä tavalla.

Vierailija
53/65 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme vastuullisia aikuisia ja koska asumme leviämisalueella niin noudatamme viranomaisten suosituksia ja rajaamme kontaktit minimiin.

Vierailija
54/65 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta tavata ketään ja puhelin toimii. 

Vierailija
55/65 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole niin kiinnostunut "perheen" kuulumisista että tapaisin niitä muutenkaan vuosittain. Heinä-elokuussa nähtiin mun veli ja miehen isä, nyt hiihtolomalla miehen toinen sisko (ulkona), ihan normaali tapaamistiheys meidän suvuissa. Veljentyttöä, joka asuu suht lähellä ja on samanikäinen kuin lapseni ollaan nähty parin kk välein (syömässä, laskettelemassa tms), mutta asuvat kaupungin pahimmalla korona-alueella ja käyvät pks jatkuvasti, niin jarruttelen vähän.

Korona on loistava syy kieltäytyä viimeisistäkin kissanristiäisistä.

Vierailija
56/65 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaksi viikkoa on suuri osa suomesta saanut perseillä ja lumpustaa ympäri maita ja mantuja, saan minäkin käydä 180km:n päässä kotoa asuvan tyttäreni perheen luona. Sitä ei pissishallitus voi minulta kieltää.

Vierailija
57/65 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän tapaamasta läheisiäni, kun olen joutunut asioimaan muiden ihmisten kanssa, koska en halua riskeerata läheisteni terveyttä. Tapaan heitä vain kun olen pysynyt erossa vieraista pari viikkoa. Etätöissä pääkaupunkiseudulla. Enimmäkseen pystyn siis välttämään kaikki vieraat kontaktit ja elämään vapaasti oman kuplani kanssa.

Vierailija
58/65 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaan. Asun Vantaalla eikä ilmaantuvuusluvut vaikuta asiaan mitenkään. 

Vierailija
59/65 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tapaa kuin minun äitiäni, joka asuu lähellä ja joka on jo saanut rokotuksen. Aikuiset lapseni eivät tule. Eikä miehen joka toinen vkl - lapset.

Vierailija
60/65 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaan. Olen kyllä vähentänyt kontakteja, mutten missään nimessä aio enää eristäytyä. Mielenterveys ei kestä, se tuli jo todistettua. Tapaan perhettä tai ystäviä noin kerran viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä