Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puoliso juo päivittäin

Vierailija
07.03.2021 |

Lapsia ei ole, onneksi. Olemme naimisissa ja yhteiseloa on yli 20v takana.

Olen väsynyt puolison juomiseen. Itse olen raitistunut. Juominen on lisääntynyt vuosien saatossa. En jaksa huutaa ja tapella asiasta. Hän tietää itsekin juovansa liikaa. Olen tottunut olemaan "ohjaksissa" ja tavallaan kaikki sujuu ja tulee hoidettua. Työ hänelläkin vielä on, siellä ei olla niin turha tarkkoja, jos hiukan henki haiskahtaa. Rokulia hänen tulee pidettyä sillointällöin. Sukujuhlissa saa hävetä, kun on pelti kii. Reissaamaan ei voida mennä, samasta syystä. Aina hän pilaa matkan juomisella ja tulee riitaa.

Seksielämä ei enää niin kiinnosta, kun on kännänen ja kaljaltahaiseva, pesemätön kumppani klähmimässä. Harmittaa, kun mulla kuitenkin on halut kunnossa.

Eikä seksi häntä enää niin kovasti kiinnostakaan. Näin kun lukee tekstinsä kirjoitettuna, niin kuulostaa aika säälittävältäkin mun elämä...

Mitähän tässä tekis? Kohtalotovereita? Kavereita mulla ei ole.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päätät mitä teet.

Koska puoliso ei tunne juomisen olevan ongelma muuta kuin sinulle, hän ei asialle tee mitään. Koska ei ongelmaa.

Minulla oli puoliso jonka alkoholin käyttö määritti tekemisemme. Koskaan lauantai aamuna en saanut aamulenkkiseuraa ja minun piti sietää örinää aamusta asti joka ei siis ollut ongelma.

Erosin. Hän löysi pian uuden kumppanin.

Tee mitä teet. Minut herätti tietoisuus jossa 10 tai 20v myöhemmin olen samassa jamassa jossa katselen kun puoliso ryyppää.

Vierailija
22/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 litraa päivässä on suositus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni alkoi seurustelemaan juopon naisen kanssa ja aikoi parantaa hänet.

Nyt hänen omatkin asiansa alkavat olla solmussa juoppohullun karkottaessa ystävät, tekee perättömiä lastensuojelu- ja rikosilmoituksia...

Onpa tuttua. Kokemus samanlaisesta miesjuoppohullusta.

Vierailija
24/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistilla on alkoholiriippuvuus ja hänen kumppanillaan läheisriippuvuus. Siinä lähtökohdat. Vain itseään voi muuttaa.

Niinhän se on.

-ap

Ap, millaisen elämän sinä haluaisit?

Vierailija
25/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt hänen omatkin asiansa alkavat olla solmussa juoppohullun karkottaessa ystävät, tekee perättömiä lastensuojelu- ja rikosilmoituksia...

Nyt kuulostaa tutulta. Ettei olisi kyse eräästä maailman onnellisimmasta...

Vierailija
26/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistilla on alkoholiriippuvuus ja hänen kumppanillaan läheisriippuvuus. Siinä lähtökohdat. Vain itseään voi muuttaa.

Niinhän se on.

-ap

Että vois tehä puolison kanssa asioita ilman, että ne pilataan lotraamalla Alkon kanssa. En sen kummempaa.

(Ei tehä mitään eikä käydä missään) taloudellisesti kaikki hyvin. Ja muutenkin. Tämä vaan syö jo rakkauttakin. Tuntuu, ettei toinen välitä. Ainakaan tarpeeksi. Väittää rakastavansa..

Vierailija
27/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat elämäsi juopon Kanssa viettää

Valintasi on yksin sinun

Vierailija
28/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei lupaa hyvää.Se on moro miehelle?

Vierailija
29/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on.

-ap

Että vois tehä puolison kanssa asioita ilman, että ne pilataan lotraamalla Alkon kanssa. En sen kummempaa.

(Ei tehä mitään eikä käydä missään) taloudellisesti kaikki hyvin. Ja muutenkin. Tämä vaan syö jo rakkauttakin. Tuntuu, ettei toinen välitä. Ainakaan tarpeeksi. Väittää rakastavansa..

Mieti,mitä voit ylipäätään tehdä asian suhteen. Tahtomalla tuskin onnistuu.

Vierailija
30/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekö olet absoluuttinen.

Vierailija
31/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekö olet absoluuttinen.

Olen.

Vierailija
32/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei lupaa hyvää.Se on moro miehelle?

Tai naiselle.

Vierailija
33/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kuulostaa tutulta. Ettei olisi kyse eräästä maailman onnellisimmasta...

Näitä tarinoita on Suomi pullollaan.

Vierailija
34/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin exän kanssa 9 vuotta yhdessä. Hän oli monella tavalla ihana. Tajusin vasta alkuhuuman jälkeen mikä sieni hän oli. Alkoholi maistui siis joka tilanteessa. Aloin kiinnittää huomiota siihen, että hän ei esimerkiksi koskaan poistunut kotoa ilman, että määränpäänä oli saada alkoholia (kauppa, Alko tai baari). Jos mentiin "elokuviin", "teatteriin", "syömään", mentiin oikeasti aina ryyppäämään.

Oma alkoholin kulutukseni väheni koko ajan sitä mukaa kun tulin tietoisemmaksi tilanteesta ja lopulta loppui kokonaan. Minusta tuli "tylsä" ja lopulta erosimme. Eroon oli muitakin syitä.

Vieläkin ihmettelen, miten en tajunnut asiaa suhteen alussa. Olin varmaan niin rakastunut. En myöskään koskaan ennen ollut ollut tekemisissä alkoholistin kanssa, en jotenkin tunnistanut asiaa. Itsellenikin alkoholi on siis maistunut, mutta en esimerkiksi koskaan ajattele sitä tai haaveile siitä.

No tämä tuli vaan mieleen esimerkkinä. Jotenkin menetin arvostuksen häntä kohtaan siinä vaiheessa, kun oivalsin, että suhteessamme oli mukana kolmas pyörä.

Vierailija
35/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on.

-ap

Kyllähän hän saattaa rakastaakin, tottumuksesta, mutta ei ainakaan arvosta eikä välitä, ja mitä sillä rakkaudellakaan enää on merkitystä? Hän valehtelee sulle kirkkain silmin ihan mistä vaan.

Vierailija
36/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kyllä miettiä, millaisena näet tilanteen tulevaisuudessa, 5 vuoden päästä. Tilanne on tuskin muuttunut, ainakaan parempaan suuntaan. Hyvin harva alkoholiongelmainen pystyy lopettamaan juomista. Ja siihenkin tarvitaan se oma motivaatio. Ei aina onnistu sittenkään.

Voit vaikuttaa omaan olemiseesi vain itse. Tilanteessasi joko hyväksyt miehesi sellaisena kuin hän nyt on, tai lähdet elämään omaa elämääsi. Mitään poppakonsteja tähän ei ole. Koska teillä ei ole lapsia, voit tehdä ratkaisusi täysin omista lähtökohdistasi.