Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puoliso juo päivittäin

Vierailija
07.03.2021 |

Lapsia ei ole, onneksi. Olemme naimisissa ja yhteiseloa on yli 20v takana.

Olen väsynyt puolison juomiseen. Itse olen raitistunut. Juominen on lisääntynyt vuosien saatossa. En jaksa huutaa ja tapella asiasta. Hän tietää itsekin juovansa liikaa. Olen tottunut olemaan "ohjaksissa" ja tavallaan kaikki sujuu ja tulee hoidettua. Työ hänelläkin vielä on, siellä ei olla niin turha tarkkoja, jos hiukan henki haiskahtaa. Rokulia hänen tulee pidettyä sillointällöin. Sukujuhlissa saa hävetä, kun on pelti kii. Reissaamaan ei voida mennä, samasta syystä. Aina hän pilaa matkan juomisella ja tulee riitaa.

Seksielämä ei enää niin kiinnosta, kun on kännänen ja kaljaltahaiseva, pesemätön kumppani klähmimässä. Harmittaa, kun mulla kuitenkin on halut kunnossa.

Eikä seksi häntä enää niin kovasti kiinnostakaan. Näin kun lukee tekstinsä kirjoitettuna, niin kuulostaa aika säälittävältäkin mun elämä...

Mitähän tässä tekis? Kohtalotovereita? Kavereita mulla ei ole.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vaihtoehtoa:

1. ero

2. jatkat elämää juopon kanssa

3. miehesi jättää viinan.

Tämä lienee epätodennäköisin, vaikkakin

toivottavin vaihtoehto.

Vierailija
2/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Itsellä samantyylinen tilanne, mies juo joka päivä. Käy kyllä töissä, hoitaa asiat mutta kaikki vapaa-aika menee juodessa.

Eroaminen olisi helpotus mutta siinä olisi niin paljon hommaa esim. talon ja mökin myynti ja psljon muutakin mitä en täsdä viitdi kertoa joten itselle helpompaa jatkaa näin. Kumpikin elää omaa elämää.

Elämän haaskausta, tiedän. En kaipaa ohjeita, halusin vain kertoa että kohtalotovereita löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kattelis tollasta puolisoa. Sellasta diiliä ei ole tehnyt että päivittäispämppääminen on ok. Se ei ole. Katsoessasi sitä vierestä ja hiljaisesti sen hyväksyessäsi olet osa ongelmaa, mahdollistaja. Miltä se ajatus tuntuu?

Vierailija
4/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistilla on alkoholiriippuvuus ja hänen kumppanillaan läheisriippuvuus. Siinä lähtökohdat. Vain itseään voi muuttaa.

Vierailija
5/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kattelis tollasta puolisoa. Sellasta diiliä ei ole tehnyt että päivittäispämppääminen on ok. Se ei ole. Katsoessasi sitä vierestä ja hiljaisesti sen hyväksyessäsi olet osa ongelmaa, mahdollistaja. Miltä se ajatus tuntuu?

Ymmärrän, että olen mahdollistaja, kyllä.. Mutta ei ole kovempikaan tyyli auttanut.

Vierailija
6/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistilla on alkoholiriippuvuus ja hänen kumppanillaan läheisriippuvuus. Siinä lähtökohdat. Vain itseään voi muuttaa.

Niinhän se on.

-ap

Vierailija
7/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on sokea.itse seurustelin tuuri juopon kanssa 12v.Tuhansia lupauksia.Viikonloput virtahepo olohuoneessa.Yhteinen lapsi ei edes merkinyt mitään ,kun viinan himo iski.Tuhansia tyhjiä lupauksia. Sai valita meidät tai pullon.Valitsi pullon ja nukuu nurmen alla iki-unta nyt.Olit avioliitossa 1v tai 20 vuotta ihan sama.Eroa.Sinulla on vain tämä yksi ainoa elämä,miksi pilaat oman elämän alkoholistin takia?

Vierailija
8/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo sanoa, kun ei ole itse samassa tilanteessa.

Vierailija
9/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkosi kertoo kaiken.

Voit vain syyttää itseäsi.

Pidät hänet  puolisonasi.

Vierailija
10/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

3 vaihtoehtoa:

1. ero

toivottavin vaihtoehto.

Mies? Puolisoni nainen.

Ap

Vierailija
11/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

3 vaihtoehtoa:

1. ero

toivottavin vaihtoehto.

Mies? Puolisoni nainen.

Ap

Kuka täällä kirjoittelee mukamas ap:nä???? En ole ilmaissut puolison sukupuolta.

-oikea ap

12/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alko ongelma varmaankin. Alkoholismi on sairaus josta ei parane koskaan, täytyy vain lopettaa juominen. Juomisen lopettaminen on mahdotonta jos joku tukee juomista, jonkun täytyy mahdollistaa juominen. Yksin jäädessään alkoholisti lopettaa juomisen, ellei lopeta niin hän menehtyy.

Ei tuohon helppoa ratkaisua ole.

Vierailija
13/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

3 vaihtoehtoa:

1. ero

toivottavin vaihtoehto.

Mies? Puolisoni nainen.

Ap

OK, ei muuta mitään.

Vierailija
14/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei juo, tulee jano!🦧

Vierailija
15/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Sinun on ruvettava elämään omaa elämää. Älä tee enää kaikkea hänen puolestaan.

Vierailija
16/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni alkoi seurustelemaan juopon naisen kanssa ja aikoi parantaa hänet.

Nyt hänen omatkin asiansa alkavat olla solmussa juoppohullun karkottaessa ystävät, tekee perättömiä lastensuojelu- ja rikosilmoituksia...

Vierailija
17/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AP on mies: Kyllä vaimosi ansaitsee palkita itseään, eikä sinun tarvitse puuttua hänen harrastukseensa.

Sinun on tuettava häntä.

Jos AP on nainen: Jätä se sika! Äläkä enää koskaan katsokaan miehiin päin.

Vierailija
18/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita 300 mikkiä happoa hänen aamukahviin.

Vierailija
19/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa kulta pieni. Et uskokaan mikä helpotus sinut valtaa kun olet eronnut. Tiedän ettei ole helppoa, mutta se kannattaa.

Vierailija
20/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi Sairastuttaa kolme läheistä.

Itse kyllä ottaisin Eron Alkoholisti ukosta.