Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ateisti/ agnostikko: mikä seuraavista uskonnoista vetoaa sinuun eniten?

Vierailija
06.03.2021 |

Vähän niin kuin "jos ois pakko valita joku" :)

Ateisti/ agnostikko: mikä seuraavista uskonnoista vetoaa sinuun eniten?

Vaihtoehdot

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin luonnonuskonnot, ne kiehtovat oikeasti koska ne ovat euroopan/Suomen alkuperäisiä uskontoja. Yhteys luontoon on voimakas pyhyyden kokemus.

Buddhalaisuus sai paljon ääniä, ja olin itsekin aiemmin kiinnostunut siitä, kunnes törmäsin eräässä uskontoja käsittelevässä kirjassa seksismiin buddhalaisuudessa. Gautama vertasi naisia eläimiin ja julisti, etteivät naiset voi saavuttaa samanlaista pyhyyden ja valaistumisen tilaa kuin miehet. Myös buddhalaiset uskonnolliset instituutiot ovat järjestään syrjineet naisia, ja naisten omia nunnaluostareita yms on painostettu lopettamaan.

https://damienmarieathope.com/2017/05/sexist-buddha/?v=32aec8db952d

Vierailija
42/47 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten muinaisuskon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katolinen kirkko. Sen lisäksi kiinnostaa todella paljon myös vaasainusko. Ja itse asiassa myös shintolaisuus. Ja hindulaisuus. Ja islam. Ja luonnonnoituus. Ja ortodoksisuus.

Haluaisin opiskella uskontotiedettä.

Mä ymmärsin kysymyksen niin että mitä uskontoa harjoittaisi jos ois ns pakko... en ymmärrä miten joku ateisti haluaisi olla missään tekemissä esim katolilaisuuden tai islamin kanssa muussa kuin antropologisessa suhteessa. Uskontoja voi toki tutkia vaikka kuinka ihan vapaasti.

Tottakai kuuluisin siihen jota kohtaan tunnen eniten vetoa. Aivan kuin parisuhteessa haluaa olla ihmisen kanssa, joka vetoaa eniten. Haluaisin kyllä olla uskovainen mutta kokemus minkään pyhän läsnäolosta puuttuu. En ole siis ateisti omasta valinnastani.

Pyhä Henki on se juttu.  Sanot että olet ateisti. Sano siitä huolimatta Isä meidän-rukous ääneen. Aseta koko ateismisi kyseenalaiseksi. Sano ääneen "Jumala anna minulle Pyhä Henki, pyydän poikasi Jeesuksen Kristuksen nimessä. 

Jumalan läsnäolo ei tule pahoille ihmisille, esim. luonnonnoidaksi haluavalle.

Vierailija
44/47 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateisti ja jos pitäs olla jokin, niin muinaisnorjalainen tarinat on viihdyttäviä.

Suomen muinaisuskosta on niin valitettavan vähän jäljellä, muutoin varmaan suosisin kotimaista.

Vierailija
45/47 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen alkuperäinen uskonto ennen kuin kristityt tulivat ja piiskasivat sen pois.

Vierailija
46/47 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katolinen kirkko. Sen lisäksi kiinnostaa todella paljon myös vaasainusko. Ja itse asiassa myös shintolaisuus. Ja hindulaisuus. Ja islam. Ja luonnonnoituus. Ja ortodoksisuus.

Haluaisin opiskella uskontotiedettä.

Mä ymmärsin kysymyksen niin että mitä uskontoa harjoittaisi jos ois ns pakko... en ymmärrä miten joku ateisti haluaisi olla missään tekemissä esim katolilaisuuden tai islamin kanssa muussa kuin antropologisessa suhteessa. Uskontoja voi toki tutkia vaikka kuinka ihan vapaasti.

Tottakai kuuluisin siihen jota kohtaan tunnen eniten vetoa. Aivan kuin parisuhteessa haluaa olla ihmisen kanssa, joka vetoaa eniten. Haluaisin kyllä olla uskovainen mutta kokemus minkään pyhän läsnäolosta puuttuu. En ole siis ateisti omasta valinnastani.

Pyhä Henki on se juttu.  Sanot että olet ateisti. Sano siitä huolimatta Isä meidän-rukous ääneen. Aseta koko ateismisi kyseenalaiseksi. Sano ääneen "Jumala anna minulle Pyhä Henki, pyydän poikasi Jeesuksen Kristuksen nimessä. 

Pyydä Jeesusta johdattamaan sinua myös. Ota ihan rennosti. 

Pyysin jeesusta johdattamaan, eksyin ja ajoin pois tieltä ja jouduin auton kanssa ojaan. Hienosti johdatti.

Vierailija
47/47 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan totuus on jätetty pois. Miksi vihaat ateisteja noin paljon?

Kristinusko ei kuulu maailman uskontoihin.

Eipä, koska se on Taivaallinen uskonto. Joka on kyllä levinnyt tänne maailmankin, maailman suurimmaksi uskonnoksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi