Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

”Psykologi kirjoitti minulle masennuslääkkeen” ja ”terapeutti sanoi, että lopetaan terapia” (miesystävä avun piirissä)

Vierailija
06.03.2021 |

Olen patistanut etämiesystävääni hoidon piiriin jo aika pitkään. Painostanutkin, ehkä, mutta kun olen tietoinen miesystävän elämänhallintaongelmista, enkä ole osannut toimia toisin.

Hän pääsi terveyskeskuslääkärin kautta psykologille. Sitten terapeutille...

Hän puhui kolme kuukautta käyvänsä terapiassa ja psykologin vastaanotolla. Psykologi oli kirjoittanut hänelle masennuslääkkeen.

Psykiatria hän ei ole kuulemma koskaan tavannutkaan.

Terapeutti oli itse sanonut, ettei tapaamisia tarvita enempää. Nyt poikaystävällä on lääkkeet, muttei muuta tukea.

Vai onko lääkkeitäkään..? Olen ihan hölmönä tässä, mutta ystäväni sanoi, että ON mahdollista että henkilöltä menevät sekaisin lääkäri, sairaanhoitaja, psykologi, psykoterapeutti jne.

Kysyin miesystävältä suoraan, että oletko oikeasti käynyt terapiassa. Mies vastasi: ”no olen, istuin sellaisessa isossa muhkeassa tuolissa”.

Voivatko oikeasti mennä sekaisin, ihan näin räikeästi? Haluan uskoa, että voi.

Muuten tämä olisi kyllä räikeä tyttöystävän kusetus.

Eli valehdellaanko minulle, vai ovatko tällaiset sekaannukset ihan tavallisia..? Jos valehdellaan, niin MIKSI (paitsi että tiedän miksi, mutta pitäähän aikuisella miehellä olla pokkaa sanoa, ettei hoitoa koe tarvitsevansa)?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa muuta kuin että psykologi ei ole ainakaan määrännyt hänelle lääkkeitä. Psykologilla ei ole valtuuksia siihen. Ainoastaan lääkäri (kuten psykiatri) voi määrätä lääkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla