Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Värjäsin hiukset hennalla...kauhea kutina

Vierailija
06.03.2021 |

Koko kroppaa siis kutittaa, ei vaan päänahkaa...Onko joku allerginen reaktio?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko edes puhdasta hennaa?

Vierailija
2/14 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla allerginen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko allerginen jollekin kasville jota siinä värissä on?

Vierailija
4/14 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota äkkiä allergialääke

Vierailija
5/14 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmistaa, ette tuote sisällä ”mustaa hennaa”. Sitä käytetään toisinaan hennatuotteissa, ja se on itse asiassa PPD:tä sisältävä synteettinen hiusväri, joka voi aiheuttaa pahoja allergisia reaktioita.

Vierailija
6/14 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Perushennan, luonnonhennan tuoteselosteessa lukee aina Lawsonia Inermis. Lawsonia Inermis kasvin lehdistä jauhettua kasvijauhetta, joka sekoitetaan lämpimään veteen tahnaksi ja laitetaan hiuksiin on luonnon omaa värjäävää hennaa. Tämä luonnon henna ei ole allergisoivaa.

2) Mustat hennatatuoinnit, joihin on laitettu PPD:tä (parafenyleenidiamiini), tummaa herkistävää väriä, aiheuttaa vakavia allergioita. Tämä allergia johtaa siihen, että ei voi tavallisia kestovärejä eikä kevytvärejä käyttää. Tavalliset hiusvärit sisältävät herkistävää PPD:tä tai sen johdannaisia(esim tolueeni-2,5-diamiini).

3) Luonnon hennasta voidaan myös uuttaa väriainetta kemiallisin menetelmin. Tämä hennauute on nimeltään Lawsone eli 2-hydroksi-1,4-naftokinoni. Lawsone voidaan myös tehdä täysin synteettisesti. Tämä saattaa aiheuttaa allergioita ja ärsytystä, mutta ei luonnonhenna eli Lawsonia Inermis. Lawsone (2-hydroksi-1,4-naftokinoni) voi aiheuttaa välitöntä allergiaa ja sen seurauksena on astmaa, nuhaa, ja iho-oireena kosketusnokkosihottumaa.

Vierailija
7/14 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiatesti ennen hennalla värjäämistä varmistaa, ettet ole allerginen lawsonelle, joka on hennapensaan lehdissä esiintyvä oranssinpunainen pigmentti. Levitä vain pieni määrä hennaseosta iholle ja odota vähintään tunti.

Vierailija
8/14 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet allerginen. Henna imeytyy muuten kehon sisälle eikä lähde sieltä koskaan pois. Kannattaa hakea tietoa ennen kuin koskee tähän muka niin hyvään ja luonnonmukaiseen tuotteeseen. Yleensä henna ei ole puhdasta hennaa vaan täynnä syöpää aiheuttavia kemikaaleja. Kannattaa jättää myös kädet hennaamatta intiassa ja arabimaissa.

Vierailija
9/14 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa tietää mitä hennaa käytit? Mutta lähestulkoon kaikelle on mahdollista olla allerginen. Itse olen allerginen "normaaleille" hiusväreille, mutta kasvivärejä pystyn käyttämään.

Vierailija
10/14 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkistä hennaa käytit?

Vierailija
11/14 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole laittanut hennaa. AP keksii päästään. 

Vierailija
12/14 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kutittaa kanssa joskus  niskaa jos olen antanut hennan vaikuttaa tosi pitkään. Ei kuitenkaan mitenkään mainittavasti. Olen ajatellut, että kutittaisi mun päätä varmasti jos olisin pari tuntia pitänyt vaikka kaurapuuroa mun hiuksissa :D Sensijaan tavalliset hiusvärit aiheutti kovaa kipua ja kirvelyä. Siksi siirryin hennaan.

Vierailija kirjoitti:

Olet allerginen. Henna imeytyy muuten kehon sisälle eikä lähde sieltä koskaan pois. Kannattaa hakea tietoa ennen kuin koskee tähän muka niin hyvään ja luonnonmukaiseen tuotteeseen. Yleensä henna ei ole puhdasta hennaa vaan täynnä syöpää aiheuttavia kemikaaleja. Kannattaa jättää myös kädet hennaamatta intiassa ja arabimaissa.

Terveisin Lorealin maksama tutkimus ;)

Vierailija
13/14 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin mitä hennaa käytit? 

Vierailija
14/14 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sai analyfaktisen shokin ja kuoli?