Minua vähän nolottaa tunnustaa, että olen kyllästynyt loheen. Lohi on kuitenkin ihan hyvää ruokaa
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Minusta lohi ei ole erityisen hyvää, vaan olen enemmän vaalean kalan ystävä. Ollaankin nyt ostettu pääasiassa vaaleaa kalaa, kuten kuhaa ja ahvenia.
Kyllä, minäkin pidän kovasti kuhasta ja turskasta. ap
Meilläkin syödään tosi paljon lohta, joskus hieman kyllästyttää. Mutta tykkään silti =)
Kyllästyttää.. Joka lauantai syödään. Tänään uunimakkaraa.
Jep. Söisin kuhaa ja ahventa vaikka joka päivä jos raskisin.
Ja ajatella, että 80-luvulla lohi oli tosi hienoa ruokaa. Ihan muistan niitä kertoja, kun syötiin perheen kanssa lohta.
Pari kertaa viikossa syödään. Täytyy vaan tehdä erilailla, ettei aina sitä uunilohta.
Tänään mennään loimuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Minua vähän nolottaa tunnustaa, että olen kyllästynyt loheen. Lohi on kuitenkin ihan hyvää ruokaa
Oletteko te kyllästyneet loheen?
.
En ole.
Mikä sen parempaa voi olla kuin juuri savustimesta otettu lohifilee muusin kanssa?
Välillä kyllästyttää, mutta on vaan niin helppo ruoka ja usein sitä saa niin halvalla. Koitan varioida, välillä paistettuna, välillä uunissa, välillä kermaa ja yrttejä ja välillä aasialaisia mausteita ja chiliä. Kalakeittoon laitan puolet lohta ja puolet jotakin vaaleaa kalaa.
Tänään kyllä ostin, mutta ostaisin kyllä jotain valkoista kalaa, jos kylillä olisi saatavana, on tosin niin kallista.
Kotimainen kirjolohi on ok, norjalainen on kammottavan makuista.
Vierailija kirjoitti:
Me söimme viikko sitten kirjolohta, minusta se maistui vähän vetiseltä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me söimme viikko sitten kirjolohta, minusta se maistui vähän vetiseltä. ap
Kannattaa suosia kotimaista, varsinkin kun se on laadullisesti ja ekologisesti paljon parempaa.
Lohta erilailla. Leikkaa annospaloiksi. Merisuola, mustapippuri. Voitele pinnat runsaalla tahnalla, jossa 2 rkl majoneesia ja 2 rkl currya. Uuni 200 C noin 20 min.
Keitän lohikeiton tänään
-1,5 litraa vettä
- 5 perunaa, paloitellaan
- 2 porkkanaa
- kuivaa tilliä
- suolaa
- mustapippuria
Keitetään 12 minuuttia
- Norjanlohifile n. 1 kg, kuutioidaan
Lisätään lohi ja keitetään 9 minuuttia
- iso sipuli silputaan n. sormanpäänkokoisiksi paloiksi
- 2 dl kuohukermaa
Lisätään sipuli ja kerma ja keitetään vielä 3 minuuttia
Voilà, bon appétit! (Huom. eri aksentit vokaaleissa :)
Aina ehdotetaan jotain muuta tapaa tehdä lohi, mutta kun se säilyy lohena ja jos on kyllästynyt, on kyllästynyt.
Riippuu minkälaista lohta. Se pussissa oleva haisulohi on aivan hirveää. Jotain rainbowin halpaa kasvatuslohta, joka on väriltään vaaleaa.
Ostaa tiskiltä jotain kalliimpaa, tuoretta ja aitoa merilohta, niin se on hyvää.
Nyt on aiheet vähissä jo.
Nolottaa
Hävettää
Jne.
Käsittele tuo häpeäongelmasi terapiassa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on aiheet vähissä jo.
Nolottaa
Hävettää
Jne.Käsittele tuo häpeäongelmasi terapiassa.
Häpeäongelma taitaa kyllä olla jollain täysin muulla.
Minusta lohi ei ole erityisen hyvää, vaan olen enemmän vaalean kalan ystävä. Ollaankin nyt ostettu pääasiassa vaaleaa kalaa, kuten kuhaa ja ahvenia.