Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaalien siirtäminen ilman pätevää syytä kertoo, että demokratia on katoamassa ja fasismi valtaamassa yhteiskuntaa.

Vierailija
06.03.2021 |

Ei vaalien siirtäminen ole mikään pikku asia, vaikka se olisi vain kaksi kuukautta. Tässä puhutaan demokratian perusoikeuksista. Diktatuureissa tähän on totuttu, ei Suomessa. Miksi tilanne olisi parempi kesällä, tai vaikka syksyllä? On koko ajan toitotettu, että koronataistelu on loppusuoralla. Silti tulee vain uusia aaltoja ja uusia muunnoksia ja se jatkuu.

2m turvaväli, käsidesi ja maskipakko äänestyspaikoille. Miksi näitä ei saada kuukaudessa kuntoon?

Kommentit (226)

Vierailija
161/226 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä oikein hohkaa hätä siitä miten heikolla pohjalla persut kokee kannatuksensa olevan. Pari kuukautta on vaarassa romahduttaa korttitalon.

Persut? Mitä hiton tekemistä tällä on persujen kanssa? Olen samaa mieltä kuin ap, ja olen aina ollut keskustan äänestäjä.

Vierailija
162/226 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin, niinpä niin kirjoitti:

"

"Kuntavaalit suunnitellaan turvallisiksi koronatilanteesta riippumatta

Oikeusministeriö

1.10.2020 16.24

Tiedote

Oikeusministeriö valmistelee ensi kevään kuntavaaleja yhteistyössä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) kanssa. Tavoitteena on varmistaa turvallinen äänestäminen kaikille epidemiatilanteesta riippumatta. Suomessa on lähtökohtaisesti hyvät valmiudet järjestää kuntavaalit myös koronatilanteessa.

Kunnille on lähtenyt tänään oikeusministeriöstä ohjekirje, jossa annetaan yleisohjeistusta tulevien vaalien järjestelyihin. Oikeusministeriö ja THL tekevät myöhemmin yhdessä tarkemmat ohjeet epidemiatilanteen vaatimista järjestelyistä. 

Kuntavaalien ennakkoäänestys on kotimaassa 7.–13.4.2021 ja ulkomailla 7.-10.4.2021.  Varsinainen vaalipäivä on sunnuntai 18.4.2021."

OIkeusministeriö ja oikeusministeri kyllä mokasivat siinä, että vaalit jouduttiin siirtämään, mikä oli toki oikea päätös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/226 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ne jotka pystyy ja uskaltaa mennä kauppaan, voi käydä äänestämässä. Ennakkoäänestys voitaisiin järjestää jossain konteissa ja jonotus ulkona.

Mä olen useasti käynyt äänestämässä varsinaisena vaalipäivänä, eikö siellä voidä puhua ryysiksestä. Äänestyspaikkoja voisi olla useampia ja jokin paikka voisi olla riskiryhmille ajanvarauksella. Riskiryhmillä tarkoitataan niitä jotka ei käy itse kaupassa tai liiku julkisissa sisätiloissa. Eli Annet ja muut pelokkaat. Monesti äänestyspaikka on koulun liikuntasali, niin sinne saa ihan riittävät turvavälit järkättyä.

Vaalivirkailojoilla ei ole yhtään sen enempää hätää kuin kaupan kassalla, bussikuskilla, sairaanhoitajalla, päiväkodin tädillä jne. Äänestäjät voivat jättää yhden kauppareissun sillä viikolla väliin, niin riski on kuitattu.

Karanteeniin määrättyjä ja eristyksissä olevia varten ei ole mahdollista järjestää äänestystä mitenkään. 

Ja näitä tullee olemaan ihan järjetön määrä tällä menolla, joten minkäänlainen kotiäänestys ym ei tule kysymykseenkään. Tartuntatilanne ei siis ole enää mitenkään hallituksen hallinnassa vaikka tätä virusta piti niiden mennä tarkoituksella levittämään "hallitusti". Melkoista ylimielisyyttä.

Kuka muuten haluaa edes mennä viemään äänestyksen sellaiseen kotiin, jossa sairastetaan koronaa? Koronan jo sairastanut/rokotettu ehkä, mutta mitään varmuuttahan siitä ei ole että olisi suojassa näiltä virusmuunnoksilta.. Ainakaan siis jos se oma korona oli ihan tavallista perusversiota. 

Vierailija
164/226 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unkarin tiellä ollaan.

Vierailija
165/226 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ne jotka pystyy ja uskaltaa mennä kauppaan, voi käydä äänestämässä. Ennakkoäänestys voitaisiin järjestää jossain konteissa ja jonotus ulkona.

Mä olen useasti käynyt äänestämässä varsinaisena vaalipäivänä, eikö siellä voidä puhua ryysiksestä. Äänestyspaikkoja voisi olla useampia ja jokin paikka voisi olla riskiryhmille ajanvarauksella. Riskiryhmillä tarkoitataan niitä jotka ei käy itse kaupassa tai liiku julkisissa sisätiloissa. Eli Annet ja muut pelokkaat. Monesti äänestyspaikka on koulun liikuntasali, niin sinne saa ihan riittävät turvavälit järkättyä.

Vaalivirkailojoilla ei ole yhtään sen enempää hätää kuin kaupan kassalla, bussikuskilla, sairaanhoitajalla, päiväkodin tädillä jne. Äänestäjät voivat jättää yhden kauppareissun sillä viikolla väliin, niin riski on kuitattu.

Karanteeniin määrättyjä ja eristyksissä olevia varten ei ole mahdollista järjestää äänestystä mitenkään. 

Kyllä mä uskon, että kesäkuussakin on joku karanteenissa, ja TAAS siiretään vaaleja, koska korona

Vierailija
166/226 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä lähtien hallitukset voivat aina siirtää vaaleja vain tekemällä kuten Marinin hallitus eli antamalla tautitilanteen heiketä. 600-700 tartuntaa päivässä siis riittää. Tulevaisuudessa saamme ne perinteiset sika- ja lintuinfluenssat ja jokaisen hallituksen kannattaa antaa tautitilanteen riistäytyä keväisin jotta vaalit voidaan välttää.

Vierailija
167/226 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä päätös alleviivaa hallituksen osaamattomuutta.

Vuosi ollut aikaa suunnitella turvalliset vaalit. Käsittämätöntä sekoilua.

Vierailija
168/226 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleet ja sairaat ei kauheasti äänestä. Ei tullu sulle mieleen ap?

Vierailija
169/226 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä oikein hohkaa hätä siitä miten heikolla pohjalla persut kokee kannatuksensa olevan. Pari kuukautta on vaarassa romahduttaa korttitalon.

Persut? Mitä hiton tekemistä tällä on persujen kanssa? Olen samaa mieltä kuin ap, ja olen aina ollut keskustan äänestäjä.

Saisinko udella mikä on syy että kannatat keskustaa?

Vierailija
170/226 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trump kun ehdotti vaalien siirtoa, niin sama porukka, jotka nyt siirsivät vaaleja pöyristyivät :D

Äänestäkää nää fasistiset vihervassarit nyt pois vallasta.

Minkäs suomalaisen kunnan ehdokkaana trumppi sitten on?

Trumpin tavoite oli perua vaalit ja varsinkin niiden tulos kokonaan kuten kohtalaisen runsaasta määrästä yrityksiä nähtiin, loppuhuipentumana vallankaappausyritys jonka varjolla olisi kait voinut julistaa poikkeustilan kun suurin osa senaattia ja edustajanhuonetta olisi ollut he ng il tä. (edit, ihme sanoja täälläkin on sensuroitu)

Eli älä jaksa lässyttää vaalien siirrosta. Se ei koskaan ollut trumpin todellinen tavoite. 

Vierailija
171/226 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI vaaleja tarvi järjestää enää ollenkaan.        Eu päättää asiat suomen puolesta.

Vierailija
172/226 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI vaaleja tarvi järjestää enää ollenkaan.        Eu päättää asiat suomen puolesta.

Ja Eulla on shakkimatti että suomi ei voi erota.

Vierailija
173/226 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa puolue oksettaa mua, mutta tässä asiassa persut oli kyllä ainoa kenellä on tietoa siitä mitä saa tehdä ja mitä ei. Muita puolueita kiinnostaa vain oman edun tavoittelu ja vallankavassa pysyminen persustuslaista piittaamatta, persuilla saattaa olla joku muukin agenda...siis saattaa. :D

Vierailija
174/226 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten turvaat kunnolla esim. ääntenlaskijat? Satoja tahmanäpeissä kulkeneita lappuja.

Oletko kuullut kumihanskoista?

Vierailija
175/226 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirto kesäkuulle oli ainoa oikea ratkaisu.

Tässä alati pahenevassa tartuntatilanteessa toki, mutta tätä tartuntatilannetta ei hallituksen ollut mikään pakko prseillä tällaiseksi.

Tämä nykytila kuten tulevakin kun on valitun hybridistrategian täysin odotettavissa ollut seuraus. Ei sen enempää.

Vierailija
176/226 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trump kun ehdotti vaalien siirtoa, niin sama porukka, jotka nyt siirsivät vaaleja pöyristyivät :D

Äänestäkää nää fasistiset vihervassarit nyt pois vallasta.

Minkäs suomalaisen kunnan ehdokkaana trumppi sitten on?

Trumpin tavoite oli perua vaalit ja varsinkin niiden tulos kokonaan kuten kohtalaisen runsaasta määrästä yrityksiä nähtiin, loppuhuipentumana vallankaappausyritys jonka varjolla olisi kait voinut julistaa poikkeustilan kun suurin osa senaattia ja edustajanhuonetta olisi ollut he ng il tä. (edit, ihme sanoja täälläkin on sensuroitu)

Eli älä jaksa lässyttää vaalien siirrosta. Se ei koskaan ollut trumpin todellinen tavoite. 

Meneekö amerikalla nyt hyvin?      Niiden valtionvelka kasvaa samanlaiste kun ennen ja elää jännästi reilusti yli varojensa, mutta hyvin pyörii.

Vierailija
177/226 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on pelkkiä virkanilkkejä, dicktaattoreita eduskunnassa perkele...

Vierailija
178/226 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä uskon, että kesäkuussakin on joku karanteenissa, ja TAAS siiretään vaaleja, koska korona

Pelkkä karanteeni ei estä äänestämästä.

Kyse on tautitilanteesta joka on koko ajan pahentumassa.

Aivan varmasti kesäkuun alussa on Suomessa parempi koronatilanne.

Ihmisiä on rokotettu enemmän ja vakavan koronan vaara on paljon pienempi.

Kesä myös rauhoittaa viruksen, kuten viime vuonnakin.

Kaikki muut puolueet kannattivat siirtämistä, paitsi ei tietenkään perussuomalaiset.

Vierailija
179/226 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisinko udella mikä on syy että kannatat keskustaa?

Olen maatalon emäntä, ja tähän asti keskusta on parhaiten ajanut meidän asioita.

Vierailija
180/226 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaiset itkevät ja raivoavat kuntavaalien siirtoa.

Siksi, kun he eivät piittaa koronasta yhtään, lähes kieltävät sen olemmassa olon.

Suoraan sanottuna persuja v#tuttaa, koska he olivat kuntavaalien kohdalla laskeneet niin, että koronaa pelkäävät äänestäjät eivät lähde ollenkaan äänestämään.

Ja tämä kaikki tietäisi lisää ääni persuille.

Persut tietenkin olisivat itse äänestäneet ahkerasti, koska hehän eivät koronasta piittaa, eivätkä varo sitä, eivätkä noudat mitään varokeinoja.

Kun vaalit siirrettiin, se tietää sitä, että ihmisiä meneekin enemmän äänestämään ja se kaikki on pois persujen äänistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän