Vaalien siirtäminen ilman pätevää syytä kertoo, että demokratia on katoamassa ja fasismi valtaamassa yhteiskuntaa.
Ei vaalien siirtäminen ole mikään pikku asia, vaikka se olisi vain kaksi kuukautta. Tässä puhutaan demokratian perusoikeuksista. Diktatuureissa tähän on totuttu, ei Suomessa. Miksi tilanne olisi parempi kesällä, tai vaikka syksyllä? On koko ajan toitotettu, että koronataistelu on loppusuoralla. Silti tulee vain uusia aaltoja ja uusia muunnoksia ja se jatkuu.
2m turvaväli, käsidesi ja maskipakko äänestyspaikoille. Miksi näitä ei saada kuukaudessa kuntoon?
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä oikein hohkaa hätä siitä miten heikolla pohjalla persut kokee kannatuksensa olevan. Pari kuukautta on vaarassa romahduttaa korttitalon.
Persut? Mitä hiton tekemistä tällä on persujen kanssa? Olen samaa mieltä kuin ap, ja olen aina ollut keskustan äänestäjä.
Mikä tahansa puolue oksettaa mua, mutta tässä asiassa persut oli kyllä ainoa kenellä on tietoa siitä mitä saa tehdä ja mitä ei. Muita puolueita kiinnostaa vain oman edun tavoittelu ja vallankavassa pysyminen persustuslaista piittaamatta, persuilla saattaa olla joku muukin agenda...siis saattaa. :D
Persu sinä olet.
Kyllä voisi ihan hyvin äänestää, jos kaikki käyttäisivät ulkona asianmukaista varustusta.
Perussuomalaisten ainao teema kuntavaaleissa on se, että he haluavat kaataa nykyisen hallituksen.
Heille pahimpaan korona aikaan tapahtuvat vaalit olisivat olleet unelmien täyttymys.
Sillä itsestään huolta pitävät ihmiset, ja muiden puolueiden äänestäjät olisivt jääneet kotiin, koska he eivät olisi lähteneet äänestyspaikoille korona pelon takia.
Perussuomalaiset eivät taas koronasta piittaa, joten he olisivat syöksyneet sankoin joukoin äänestämään.
Ja nyt tämä unelma persuilta upotettiin totaalisesti.
Eipä ihme, että itku ja suru ja viha on niin suurta.
Kesäkuussa on jo niin turvallista, että kaikki ihmiset uskaltavat äänestämässä käydä.
Demokratia siis toimii Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ne jotka pystyy ja uskaltaa mennä kauppaan, voi käydä äänestämässä. Ennakkoäänestys voitaisiin järjestää jossain konteissa ja jonotus ulkona.
Mä olen useasti käynyt äänestämässä varsinaisena vaalipäivänä, eikö siellä voidä puhua ryysiksestä. Äänestyspaikkoja voisi olla useampia ja jokin paikka voisi olla riskiryhmille ajanvarauksella. Riskiryhmillä tarkoitataan niitä jotka ei käy itse kaupassa tai liiku julkisissa sisätiloissa. Eli Annet ja muut pelokkaat. Monesti äänestyspaikka on koulun liikuntasali, niin sinne saa ihan riittävät turvavälit järkättyä.
Vaalivirkailojoilla ei ole yhtään sen enempää hätää kuin kaupan kassalla, bussikuskilla, sairaanhoitajalla, päiväkodin tädillä jne. Äänestäjät voivat jättää yhden kauppareissun sillä viikolla väliin, niin riski on kuitattu.Karanteeniin määrättyjä ja eristyksissä olevia varten ei ole mahdollista järjestää äänestystä mitenkään.
Kyllä mä uskon, että kesäkuussakin on joku karanteenissa, ja TAAS siiretään vaaleja, koska korona
Pelkkä karanteeni ei estä äänestämästä.
Kyse on tautitilanteesta joka on koko ajan pahentumassa.
Aivan varmasti kesäkuun alussa on Suomessa parempi koronatilanne.
Ihmisiä on rokotettu enemmän ja vakavan koronan vaara on paljon pienempi.
Kesä myös rauhoittaa viruksen, kuten viime vuonnakin.
Kaikki muut puolueet kannattivat siirtämistä, paitsi ei tietenkään perussuomalaiset.
Pysy tuollaisena kuin olet, on paljon helpompaa. Usko pois.
Miksi suotta kantaa huolta sellaisista pikku asioista kuin perustuslain mukaan toimimisesta. Kyllä suuri johtajamme pitää meistä kaikista huolen. Säilytä myös uskosi siihen, että tämä jää viimeiseksi oikeuksien rikkomiseksi. Totalitaarinen valtio tarvitsee kaltaisiasi johdettavia.
Vierailija kirjoitti:
Mulle nyt sinänsä on sama siirretäänkö vaaleja vai ei, mutta se hirvittää että koronatilanteen pahentuminen tuli hallitukselle tällaisena yllätyksenä vaikka tämä on ihan odotettavissa oleva seuraus tuollaisesta leväperäisyydestä.
Ei ole kuin pari viikkoa kun hallitus kertoi talvilomailun olevan täydellisen turvallista ja ok sekä nuhteli THL:n moisista kauhukuvien maalailuista, ettei talvilomalle pitäisi lähteä. Vaalejakaan ei ollut minkäänlaista tarvetta siirtää alkuperäisestä aikataulusta.
Ja nyt ollaankin kiireen vilkkaa saatu THL hiljennettyä ottamalla valmiuslain pykäliä käyttöön jolloin pm on se joka saa tiedottaa mielensä mukaan ettei moinen enää toistu, väläytelty ulkonaliikkumiskieltoa ja siirretty vaaleja.
Mita vattua tässä maassa oikein tapahtuu ja kuinka hallitus voi olla noin pihalla? Oliko tuo pelkäksi "tuskan parahdukseksi" hallituksen toimesta ilkuttu THL:n ulostulo oikeasti julkinen hätähuuto, koska hallitus ei suostunut muuten kiinnostumaan/välittämään vallitsevasta tartuntatilanteesta ja nyt sitten hallituksessa onkin jo paniikinpoikasta?
Lisäksi tämä tautitilanteen merkittävä pahentuminen tapahtui näköjään to-pe välisenä yönä ja tuli Henrikssonille kovin yllätyksenä. Vielä torstaina klo 21 hän oli Ylen kanavalla kertomassa, että lähtökohtana on että vaalit pidetään ajallaan. Lehtitietojen mukaan seuraavana aamuna ennen klo 9 hän on jo ollut ehdottamassa vaalien siirtoa.
Henkilökohtaisesti en voi enää luottaa yhteenkään sanaan, mitä tämän hallituksen jäsenet päästävät suustaan. Matkan mittaan on tapahtunut vaikka millaisia virheitä laittomien "määräyssuositusten", maskiviestinnän ja rajojen kanssa jne. Mutta tämä on jo luokassaan jotain aivan muuta. Valehteliko Henriksson torstai-iltana tarkoituksella kansalle päin naamaa? Jos ei valehdellut, mitä sellaista voi tapahtua yöunien ja parin hereilläolotunnin aikana, mistä hän ei ole edeltävien kuukausien ja viikkojen aikana ollut tietoinen ja pitää yhtäkkiä radikaalisti kääntää takkia? Ja jo syksystä asti on, kuulemma turhaan, yritetty antaa oikeusministeriölle palautetta turvallisempien vaalien järjestämiseksi, ja siellä on oltu ihan lalalalala. Henriksson, eroa, olet täydellisesti tyrinyt tehtäväsi ja nyt olisi aika kantaa poliittinen vastuu.
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaisten ainao teema kuntavaaleissa on se, että he haluavat kaataa nykyisen hallituksen.
Heille pahimpaan korona aikaan tapahtuvat vaalit olisivat olleet unelmien täyttymys.
Sillä itsestään huolta pitävät ihmiset, ja muiden puolueiden äänestäjät olisivt jääneet kotiin, koska he eivät olisi lähteneet äänestyspaikoille korona pelon takia.
Perussuomalaiset eivät taas koronasta piittaa, joten he olisivat syöksyneet sankoin joukoin äänestämään.
Ja nyt tämä unelma persuilta upotettiin totaalisesti.
Eipä ihme, että itku ja suru ja viha on niin suurta.
Kesäkuussa on jo niin turvallista, että kaikki ihmiset uskaltavat äänestämässä käydä.
Demokratia siis toimii Suomessa.
On se vaan uskomatonta, että syytellään ainoaa puoluetta jolla on perustuslaki hallussa, ja vieläpä siksi, että ovat sitä mieltä että sitä pitää noudattaa.
Muut puolueet menee $ kiilto silmissä sinne minne Johtaja käskee, ja vähät välittävät kansalaisten oikeuksista, koska meillä muutamalla tuhannella on nuhakuume
Kulkutautimyönteiset persulit ovat nyt pettyneitä kun muut eivät tanssikaan heidän harhojensa mukaan.
Hyvä päätös eduskunnalta! Arvostan!
Siirtäminen oli ainoa vastuullinen vaihtoehto nykytilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä oikein hohkaa hätä siitä miten heikolla pohjalla persut kokee kannatuksensa olevan. Pari kuukautta on vaarassa romahduttaa korttitalon.
Persut? Mitä hiton tekemistä tällä on persujen kanssa? Olen samaa mieltä kuin ap, ja olen aina ollut keskustan äänestäjä.
Mikä tahansa puolue oksettaa mua, mutta tässä asiassa persut oli kyllä ainoa kenellä on tietoa siitä mitä saa tehdä ja mitä ei. Muita puolueita kiinnostaa vain oman edun tavoittelu ja vallankavassa pysyminen persustuslaista piittaamatta, persuilla saattaa olla joku muukin agenda...siis saattaa. :D
Persu sinä olet.
Eli siis sen sijaan että olisin trolli, niin olenkin persu. Mä en ole äänestänyt muuta kuin tyhjää tai hylättyä sitten sen jälkeen kun havahduin siihen, että vaalijarjestelmä on laadittu sellaiseksi, että isot puolueet hyötyvät siitä. Eli...suhteellinen vaalitapa (lue jostain jos et tiedä mitä se tarkoittaa)
Mieluummin persu kuin aivoton lammas
Persuille taitaa olla ikäviä uutisia tulossa huhtikuussa. Siksi olisi vaalit pitänyt järjestää asioiden paljastumista. :D
Perssuolinkaisilla on nyt paha olla kun Mestarikin saattoi itsensä naurunalaiseksi.
Muistakaa sitten kesällä kanssa käydä äänestämässä, kun nyt pidätte siirtämisestä kovaa melua! Kuntavaaleissa äänestysprosentti on perinteisesti olllut pieni.
Pahimmat mölisijä-ulisijat ei taaskaan edes ymmärrä miksi persut vaalien siirtämistä vastusti. Ihan vinkiksi, se ei ole huoli omasta kannatuksesta eikä myöskään koronaviruksen vähättely.
Onko JanV Stadin pormestari vaaleihin asti?
Kukaan ei tunnu tietävän. Hänellähän on toinen pesti jo odottamassa.
Sale jauhotti Haapalan ja muut persumediassa u l i s e v a t vihanlietsojat oikein kunnolla tämän päivän Iltasanomissa. :D
Se on kustapuolue...