Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tämä lopu ikinä, ei jaksa

Vierailija
06.03.2021 |

Tässä nyt vuosi pitänyt jaksaa ja jaksaa. En enää kyllä jaksa.

Tajusin, että eihän tuolla hallituksella ole edes mitään suunnitelmaa koronavapaasta elämästä. Ne vaan puhuu sairaanhoidon kantokyvystä. Messukeskuskin voidaan ottaaa sairaalatilaksi. Ei ne edes ajattele että tämä virus olisi vuoden päästäkään pois.
Tämä paska jatkuu, kun ei edes yritetä tukahduttaa, vähän vaan koko ajan hillitään.

Kommentit (1556)

Vierailija
741/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi uskonut, että maailma on näin paha paikka, jossa suoranaisena aikomuksena on hävittää suuri osa ihmisiä maapallolta, tälläisen sadistisen juonen avulla.

Vierailija
742/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset nyt tähän hajoaa? Ulos pääsee ovesta. Ylös, ulos ja lenkille. Piristää kehoa ja mieltä. Uskomatonta että ihmiset ovat hätää kärsimässä kun eivät pääse hurvittelemaan normaalisti.

Opetelkaa nauttimaan elämän pienistä asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää korona-aika ei tunnu missään! Ympärillä monta tuhatta neliömetriä omaa maata ja metsää. Löytyy kaikki tarvittavat harrastamiseen: kelkat, mönkijät, joki vieressä ja luonnonrauhaa ympärillä. Työt sujuu etänä boxerit jalassa. Ei kiinnosta paskaakaan ihmisvilinät, ruuhka, ressi ja kaupunkilaisten itkut ja vikinät, iteppä on jokainen paikkansa valinnut. Oujee!

Vierailija
744/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, toimeentulotukea ei asuntovelkaiset saa, kun lainoja ei lasketa menoiksi/laskuiksi, ei edes lapsiperheet.

Ei saa, ei, mutta asumistukea saattaa saada ja ainahan voi myydä tavaroitaan netissä jotta saa ruokarahaa ja laskut maksettua.

Asumistukea tuskin saa, kun asuntolainaa ei siinäkään lasketa menoksi. Tavaroita ei välttämättä kyllä saa myytyä niin paljon, että saa laskut maksettua. Töitä vaikea saada, hakijoita pilvin pimein.

Vierailija
745/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijä kirjoitti:

Tää korona-aika ei tunnu missään! Ympärillä monta tuhatta neliömetriä omaa maata ja metsää. Löytyy kaikki tarvittavat harrastamiseen: kelkat, mönkijät, joki vieressä ja luonnonrauhaa ympärillä. Työt sujuu etänä boxerit jalassa. Ei kiinnosta paskaakaan ihmisvilinät, ruuhka, ressi ja kaupunkilaisten itkut ja vikinät, iteppä on jokainen paikkansa valinnut. Oujee!

19-vuotias opiskelija on paikkansa valinnut..? Joo, oma valintahan se on jos elämä vielä keskeneräisessä vaiheessa. Ei jessus näitä valopäitä.

Vierailija
746/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole kuullut yhdestäkään sulkemisesta, pelkistä aikeista. Mutta uskon kyllä, että jotain suljetaan, koska se olisi KUNNIAN OTTAMISTA flunssakauden LUONNOLLISESTA loppumisesta... Tai sen huipennuksen siirtämistä niin että rajoitukset kesään, tottakai!

Noutoruokaa saa ostaa ravintoloista.

Minä teen itse ruoat.

Vierailija
747/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset nyt tähän hajoaa? Ulos pääsee ovesta. Ylös, ulos ja lenkille. Piristää kehoa ja mieltä. Uskomatonta että ihmiset ovat hätää kärsimässä kun eivät pääse hurvittelemaan normaalisti.

Entäpä jos se elämän pieni ilo on vastaantulevan aito hymy, vastapaahdettu kahvi yhdessä ystävän kanssa, hyvä kirjalöytö kirjakaupasta tai yhdessä ruokailu työporukan kanssa kesken kiireisen työpäivän? Mikä oletus tuo on, että "vanhasta" kaivataan vain isoja asioita, kutem matkusteltua ja ryyppäämistä baareista? Itse ainakin kaipaan juuri niitä pieniä kohtaamisia arjessa upeiden ihmisten parissa rennolla otteella.

Vierailija
748/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolat on 3 viikkoa kiinni, noutoruokaa voi ostaa niiltä ketkä myyvät.

Henkilöstöruokalat saa kai olla auki.

Minä teen perheelleni ruokaa. Puoliso käy ruokatunnilla kotona syömässä.

Vierailija
749/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintolat on 3 viikkoa kiinni, noutoruokaa voi ostaa niiltä ketkä myyvät.

Henkilöstöruokalat saa kai olla auki.

Minä teen perheelleni ruokaa. Puoliso käy ruokatunnilla kotona syömässä.

Lisään vielä, joillain paikkakunnilla ravintolat saavat ilmeisesti olla auki, mutta monella paikkakunnalla kiinni.

Vierailija
750/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos se elämän pieni ilo on vastaantulevan aito hymy, vastapaahdettu kahvi yhdessä ystävän kanssa, hyvä kirjalöytö kirjakaupasta tai yhdessä ruokailu työporukan kanssa kesken kiireisen työpäivän? Mikä oletus tuo on, että "vanhasta" kaivataan vain isoja asioita, kutem matkusteltua ja ryyppäämistä baareista? Itse ainakin kaipaan juuri niitä pieniä kohtaamisia arjessa upeiden ihmisten parissa rennolla otteella.

Mikään noista ei ole mitenkään pakollinen juttu. Keskity olennaiseen.

Vierailija
751/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijä kirjoitti:

Sama !! N44

Vierailija
752/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikoimmat alkavat murtua. Aikojen sivu vahvimmat ovat selvinneet kriiseistä paremmin

Höpö höpö. Toiset on ottanut alusta asti asian vakavasti ja eristäytyneet. He eivät enää jaksa. Tottakai ne jaksaa jotka on eläneet normaalisti koko ajan.

Ihmisillä on erilaisia elämäntyylejä. Itselläni ei ole muuttunut mikään muu kuin se, että käytän maskia töissä ja kaupassa käydessäni. Kädet olen osannut pestä ennen tätä koronaakin. Helppohan tässä on pysyä järjissään.

Oho! Et siis käy normaalioloissakaan kuntosalilla? Ryhmäliikuntatunneilla? Uimahallissa uimassa? Elokuvissa? Festareilla? Huvipuistoissa? Eläintarhoissa? Museoissa? Oopperassa? Olen sanaton!

Vierailija
753/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevat viikot menee suomalaisilla ruoan laitossa, ainakin on tekemistä.

Vierailija
754/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa se pää pois sieltä ahterista ja hiukan miettiä asioita myös muiden kantilta. Se ettei korona ole vaikuttanut mitenkään juuri sinun elämääsi, tai korkeintaan positiivisesti, ei välttämättä päde kaikkien kohdalla. On ihmisiä jotka ovat menettäneet kaiken, eikä heitä silloin paljon lohduta "heikot sortuu,vahvat porskuttaa"- öyhötykset... Btw tuollaisten kommenttien heittäminen ketjuun, jossa oikeasti kirjoittelee kuilun reunalla olevia ihmisiä hakemassa vertaistukea, kertoo aika karua kieltä ko. öyhöttäjien mielenterveydestä ja empatiakyvystä...

"Korona-pandemia ei todellakaan ole kohdellut eri alojen työntekijöitä tasa-arvoisesti. Suurella osalla suomalaisista korona-epidemia ei ole vaikuttanut millään tavalla toimeentuloon, mutta osalta se on vienyt lähes kaiken, PAMin puheenjohtaja Annika Rönni-Sällinenkommentoi tiedotteessa."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1054b5b8-979e-4fd5-bccf-30f859d6706e

Vierailija
755/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanaton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikoimmat alkavat murtua. Aikojen sivu vahvimmat ovat selvinneet kriiseistä paremmin

Höpö höpö. Toiset on ottanut alusta asti asian vakavasti ja eristäytyneet. He eivät enää jaksa. Tottakai ne jaksaa jotka on eläneet normaalisti koko ajan.

Ihmisillä on erilaisia elämäntyylejä. Itselläni ei ole muuttunut mikään muu kuin se, että käytän maskia töissä ja kaupassa käydessäni. Kädet olen osannut pestä ennen tätä koronaakin. Helppohan tässä on pysyä järjissään.

Oho! Et siis käy normaalioloissakaan kuntosalilla? Ryhmäliikuntatunneilla? Uimahallissa uimassa? Elokuvissa? Festareilla? Huvipuistoissa? Eläintarhoissa? Museoissa? Oopperassa? Olen sanaton!

Teetkö sinä mitään mikä ei maksa rahaa?

Mutta oikeasti, monet meistä tekevät noita asioita normaaliaikoina. Mutta ei me ahdistuta vaikka ei vuoteen olla käyty oopperassa tai huvipuistossa. Vähän tylsää on, mutta me ymmärretään että nyt on poikkeuksellinen aika joka ei sekään kestä ikuisesti. Sinne oopperaan ja kuntosalille ja kahvilaan ja eläintarhaan pääsee taas aikanaan. Olen puolestani sanaton siitä miten hauras nykyihmisten sopeutumiskyky on jos noiden maksullisten huvitusten tilapäinen puuttuminen laittaa koko mielenterveyden vaakalaudalle. 

Vierailija
756/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevat viikot menee suomalaisilla ruoan laitossa, ainakin on tekemistä.

Juu, tottakai miehelle ja lapsille täytyy tehdä kaikenlaista ruokaa. Ja teen ruoat itse, en osta eineksiä, lapset sanoo, että einekset on pahan makuisia. Ja kuulemma kotona itse tehty pizza on parempaa kuin ravintoloissa.

Vierailija
757/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, toimeentulotukea ei asuntovelkaiset saa, kun lainoja ei lasketa menoiksi/laskuiksi, ei edes lapsiperheet.

Ei saa, ei, mutta asumistukea saattaa saada ja ainahan voi myydä tavaroitaan netissä jotta saa ruokarahaa ja laskut maksettua.

Asumistukea tuskin saa, kun asuntolainaa ei siinäkään lasketa menoksi. Tavaroita ei välttämättä kyllä saa myytyä niin paljon, että saa laskut maksettua. Töitä vaikea saada, hakijoita pilvin pimein.

Ainakin minä saan omaan huoneistoon asumistukea, omakotitaloista en tiedä. Muut asumiskulut lasketaan mutta ei lainoja. 

Vierailija
758/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuli vaan vinkuu ulkona ja pukkaa räntää tai jotain taivaalta ja tiet näyttää niin perhanan liukkailta...

... niin on taivaallisen ihanaa, että saan huomenna nukkua 9 tai 10 asti, ei pitkää työmatkaa, ja siinä aamukahvien lomassa otan yhteyden duunipaikalle ja alan tehdä duuneja kaikessa rauhassa. Ehkä laitan hiihdon mm-kisoijen viidenkympin uusinnan taustalle pyörimään.

Ehanaa, tämä saa mun puolesta jatkua näin vaikka koko loppuelämän.

Vierailija
759/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule täällä on jo kuukausikaupalla harrastettu sitä pelkkää ulkoilumoskaa. Alkaa melko pahasti maistua puulta. 

Vierailija
760/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahtia jako. Rikkaat porskuttaa ja met työttömät ja muut köyhät ollaan ihmeissämme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi