Aamulenkillä vastaamme tuli nuori nainen. Mies kommentoi "oho, nyt oli nätti"
Sanoi kotona, että ei tietenkään niin nätti kuin sinä, mutta nyt on liian myöhäistä. Miten suhtautuisitte? Viikonloppuni on oikeastaan jo pilalla.
Kommentit (601)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulitko olevasi maailman kaunen nainen? Mulla ei ole sellaista harhaluuloa, eihän mieheni nyt sokea ole! Jos osaan itse laittaa miehet komeusjärjestykseen, niin miksei mieheni osais laittaa naisia kauneusjärjestykseen?
Kasvata itsetunto.
Ehkä ei kuvittele olevansa maailman kaunein, mutta on todella tökeröä sanoa noin oman naisensa kuullen. Minä en noin huonokäytöksistä miestä katselisi. Oikea mies osaa pitää nuo jutut sisällään tai heittää niitä kavereiden kuullen.
Siis miksi ei? Jos joku on sinua fiksumpi niin sitäkään ei saa sanoa, vaikka olisi maailmanluokan huippukirurgi?
No näin just!
Meillä ainakin normipäivä menee näin:
Aamulla huomautan miehelleni miten työpaikan pekka on komeampi kuin mieheni.
Päiväsellä keskustellaan siitä miten naapurin jake on niin paljon kätevämpi käsistään kuin mieheni joka ei osaa oikeastaan mitään.
Päivällispöydässä kerron kuinka monta miestäni älykkäämpää miestä olen tämänkin päivän aikana tavannut.
Illalla saunassa kerron faktana että näin salilla miehen jolla oli paljon isommat lihakset ja timmimpi kroppa kuin miehelläni.
Saunan jälkeen sängyssä muhinoidessamme muistutan että exälläni on paljon isompi muna, ja kovempi panokunto kuin miehelläni.
Mihin tämä liittyy? AP:n postauksessa ei verrattu ketään mihinkään vaan nähtiin kaunis ihminen ja todettiin että onpa nätti.
Mun mielestä on tosi tökeröä kommentoida vastaantulevien ihmisten ulkonäköä. Se nätti tyttö ei ollut telkkarissa eikä lehdessä, vaan lenkillä ja se on kummallista, miten joku ei voi olla kommentoimatta ääneen mielipiteitään muiden ulkonäöstä. Aika pakonomaiselta se kuulostaa, jos omalle naiselleenkin pitää selostaa mielipiteet vastaantulijoiden ulkonäöstä. Kyllä mäkin saatan nähdä komean miehen, mutta en mä näe minkäänlaista tarvetta sanoa sitä ääneen.
Mutta olihan se hyvä, että tuo luonne tuli esille ja ap pystyy siitä vetämään johtopäätöksiä. Toinen hyvä asia on, että ilmeisesti löytyy myös naisia, jotka suostuvat kuuntelemaan kyseisen tyyppisiä kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis olisin kyllä vähän nyreissäni. En siis siksi, että miehen mielestä joku muukin nainen on nätti, sillä tottakai on. Vaan siitä, että tyyppi on noin epähuomaavainen, että kommentoi tuollaisia asioita ääneen. En minäkään ala hänelle ilmoittamaan kuinka seksikäs komistus joku vastaan kävelevä mies on. En kyllä pilaisi sillä edes päivääni, saatika viikonloppuani.
"Onpa nätti" ei mielestäni ole rinnastettavissa luonnehdintaan "seksikäs komistus".
Fine, "Onpa komea!" kun vastaan tulee komea mies. Kyllä se mielipide pantavuuden asteesta tulee selville jo siinä, ettei tuollaista kommenttia voi pitää sisällään edes kumppaninsa seurassa.
Oletko koskaan ollut parisuhteessa missä tuollainen kommentointi ei aiheuttaisi mitään ongelmia koska luottamus on niin syvä ja historia pitkä että jonkun ohikulkijan ulkonäön noteeraaminen on kuin ohi ajavan auton kommentointi. Retorinen kysymys.
Se ei ole sitä koskaan. Ja vaikka kumppanini ei haluaisikaan ikinä panna huomiotaan tms, ei ole mitään _luottamusta_ tölviä tuollaista scheissea! Se on törkeää esineellistämistä ja oman kumppanin alentamista!
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin vastannut, et niinpä olikin <3
Ei kannata noin huonoitsetuntoinen olla!
N49
Ok boomer. Patriarkaatti on sinut alistanut. Ja isäsi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jäädä tunteeseen viikonlopun pilalle menosta vain siksi, että kumppanina on juntti?
Varmaan tajusi tallannensa paskaan, siis tuon parisuhteen osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonosti makua kommentoida vaimon kuullen muiden naisten ulkonäköä. Etenkin noloa, jos tuo tyttö oli paljon miestäsi nuorempi ja aika oksettavaa.
Minä haluan kyllä kuulla jos en ole kumppanilleni prioriteetti. Ja sellaiselle ihmiselle joka tuollaisia möläyttelee en ole juurikaan mitään. Next please.
Millä sen prioritismin todistaa? Sillä ettei sano ajatuksiaan ääneen? Huonostipa menee.
Onpas arka paikka tuo (hyvä)ulkonäkö vieläkin ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jäädä tunteeseen viikonlopun pilalle menosta vain siksi, että kumppanina on juntti?
Varmaan tajusi tallannensa paskaan, siis tuon parisuhteen osalta.
Se on luonnonvalintaa. Se nainen saisi loukkaantuvia jälkeläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Onpas arka paikka tuo (hyvä)ulkonäkö vieläkin ihmisille.
Täh?
Vierailija kirjoitti:
No ei ehkä anna ihan fiksua kuvaa miehestä, että möläyttää tuollaista naisystävänsä kuullen, mutta joo, ehkä kannattaa luopua tuollaisesta harhasta, että oman puolison täytyisi aina pitää sinua kaikkein kauneimpana, kun sellainen ei ole mahdollista. Aina on kauniimpia, vähän niin kuin on aina joku lahjakkaampi, rikkaampi yms. Mutta se ei silti tarkoita, ettetkö olisi kuitenkin se rakkain. Kasvata vähän itsetuntoa nainen!
Mut eihän se, et toinen on nätti, millään tavalla edes liity siihen puolison nätteyteen? Eihän se mies sanonut, et nyt on nätimpi kuin sinä.
Maailma on täynnä nättejä, iloitaan Luojan luomasta kauneudesta yhdessä <3 Ei ole keltään pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis olisin kyllä vähän nyreissäni. En siis siksi, että miehen mielestä joku muukin nainen on nätti, sillä tottakai on. Vaan siitä, että tyyppi on noin epähuomaavainen, että kommentoi tuollaisia asioita ääneen. En minäkään ala hänelle ilmoittamaan kuinka seksikäs komistus joku vastaan kävelevä mies on. En kyllä pilaisi sillä edes päivääni, saatika viikonloppuani.
"Onpa nätti" ei mielestäni ole rinnastettavissa luonnehdintaan "seksikäs komistus".
Fine, "Onpa komea!" kun vastaan tulee komea mies. Kyllä se mielipide pantavuuden asteesta tulee selville jo siinä, ettei tuollaista kommenttia voi pitää sisällään edes kumppaninsa seurassa.
Oletko koskaan ollut parisuhteessa missä tuollainen kommentointi ei aiheuttaisi mitään ongelmia koska luottamus on niin syvä ja historia pitkä että jonkun ohikulkijan ulkonäön noteeraaminen on kuin ohi ajavan auton kommentointi. Retorinen kysymys.
Ei mua siis vaivaa mikään kommentista johtuva epävarmuus suhteessa. Vaan huono käytös. Koen että a) vastaantulijoiden ulkonäön kommentoiminen osoittaa huonoja käytöstapoja ja b) se on epähuomaavaista käytöstä sitä kumppania kohtaan. Ja jos joku piirre miehessä on vastenmielinen ja fiilikset latistava, niin huonot käytöstavat. Sekä taipumus kohdella kumppaniaan epähuomaavaisesti.
Eli ongelma ei ole, että "Oh no! Mun mieheni pitää muitakin naisia kauniina! Nyt itsetunto romuttui!"
Vaan "Oh no! Mun mieheni on niin burgeri, että ei ymmärrä perus käytöstapoja eikä koe tarvetta olla mua kohtaan niin huomaavainen, että pidättäytyisi selostamasta minulle mielipiteitään muiden naisten viehättävyyden asteesta!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulitko olevasi maailman kaunen nainen? Mulla ei ole sellaista harhaluuloa, eihän mieheni nyt sokea ole! Jos osaan itse laittaa miehet komeusjärjestykseen, niin miksei mieheni osais laittaa naisia kauneusjärjestykseen?
Kasvata itsetunto.
Ehkä ei kuvittele olevansa maailman kaunein, mutta on todella tökeröä sanoa noin oman naisensa kuullen. Minä en noin huonokäytöksistä miestä katselisi. Oikea mies osaa pitää nuo jutut sisällään tai heittää niitä kavereiden kuullen.
Siis miksi ei? Jos joku on sinua fiksumpi niin sitäkään ei saa sanoa, vaikka olisi maailmanluokan huippukirurgi?
No näin just!
Meillä ainakin normipäivä menee näin:
Aamulla huomautan miehelleni miten työpaikan pekka on komeampi kuin mieheni.
Päiväsellä keskustellaan siitä miten naapurin jake on niin paljon kätevämpi käsistään kuin mieheni joka ei osaa oikeastaan mitään.
Päivällispöydässä kerron kuinka monta miestäni älykkäämpää miestä olen tämänkin päivän aikana tavannut.
Illalla saunassa kerron faktana että näin salilla miehen jolla oli paljon isommat lihakset ja timmimpi kroppa kuin miehelläni.
Saunan jälkeen sängyssä muhinoidessamme muistutan että exälläni on paljon isompi muna, ja kovempi panokunto kuin miehelläni.
Mihin tämä liittyy? AP:n postauksessa ei verrattu ketään mihinkään vaan nähtiin kaunis ihminen ja todettiin että onpa nätti.
Mun mielestä on tosi tökeröä kommentoida vastaantulevien ihmisten ulkonäköä. Se nätti tyttö ei ollut telkkarissa eikä lehdessä, vaan lenkillä ja se on kummallista, miten joku ei voi olla kommentoimatta ääneen mielipiteitään muiden ulkonäöstä. Aika pakonomaiselta se kuulostaa, jos omalle naiselleenkin pitää selostaa mielipiteet vastaantulijoiden ulkonäöstä. Kyllä mäkin saatan nähdä komean miehen, mutta en mä näe minkäänlaista tarvetta sanoa sitä ääneen.
Mutta olihan se hyvä, että tuo luonne tuli esille ja ap pystyy siitä vetämään johtopäätöksiä. Toinen hyvä asia on, että ilmeisesti löytyy myös naisia, jotka suostuvat kuuntelemaan kyseisen tyyppisiä kommentteja.
Kuinka huono tsetunto ihmisellä pitää olla, että "kyseisentyyppinen" kommentoiti otetaan loukkauksena? Toki voi pitää mielipiteen itselläänkin, mut jos tulee sanoneeksi, niin en kyllä millään ymmärrä, miksi pitäisi vetää herneet.
Onko tämä ikäkysymys? Ehkä itsekin olisin nuoruuden epävarmuuksissani toivonut, etten kuule tuollaista kommenttia. Mut sehän kertoo enempi mun omasta tilasta, eikä esim. siitä, miten kauniina tai rakkaana se kumppani mua piti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole sitä koskaan. Ja vaikka kumppanini ei haluaisikaan ikinä panna huomiotaan tms, ei ole mitään _luottamusta_ tölviä tuollaista scheissea! Se on törkeää esineellistämistä ja oman kumppanin alentamista!
:D hyvä provo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua siis vaivaa mikään kommentista johtuva epävarmuus suhteessa. Vaan huono käytös. Koen että a) vastaantulijoiden ulkonäön kommentoiminen osoittaa huonoja käytöstapoja ja b) se on epähuomaavaista käytöstä sitä kumppania kohtaan. Ja jos joku piirre miehessä on vastenmielinen ja fiilikset latistava, niin huonot käytöstavat. Sekä taipumus kohdella kumppaniaan epähuomaavaisesti.
Eli ongelma ei ole, että "Oh no! Mun mieheni pitää muitakin naisia kauniina! Nyt itsetunto romuttui!"
Vaan "Oh no! Mun mieheni on niin burgeri, että ei ymmärrä perus käytöstapoja eikä koe tarvetta olla mua kohtaan niin huomaavainen, että pidättäytyisi selostamasta minulle mielipiteitään muiden naisten viehättävyyden asteesta!"
Oletko tarpeeksi vähän burgeri itse, että tunnistat miksi kyseinen kommentointi aiheuttaa sinussa tuollaisen reaktion? Miksi se on lajiteltu huonoksi käytöstavaksi? Osaatko kyseenalaistaa omaa ajattelumalliasi?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan mies ei ääneen tuollaista sano vaikka ajatuksissa pitäisi haluttavana ja tsekkaisi muodot 🤔
M34
Sehän se pointti onkin. Harva meistä on sokea, sen paremmin miehistä kuin naisista. Fiksut ihmiset eivät kuitenkaan nolaa itseään eivätkä seuralaistaan mölisemällä ääneen kuin apinat.
Kylläpä oli törkeä teko.Se on miehelle moro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N49
Eikun päinvastoin =) Isäni kasvatti minut arvostamaan itseäni, ennen kaikkea muut asiat kuin ulkonäkö edellä. Aika pinnallista jos kuvittelee, et nätteys on ensinnäkin oleellisin arvo naisessa. Toisekseen, toisen naisen ja mun kauneus tai rumuus eivät korreloi millään tavalla. Tämänkin rakas isä mulle opetti: jokainen on kaunis omalla tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N49
Eikun päinvastoin =) Isäni kasvatti minut arvostamaan itseäni, ennen kaikkea muut asiat kuin ulkonäkö edellä. Aika pinnallista jos kuvittelee, et nätteys on ensinnäkin oleellisin arvo naisessa. Toisekseen, toisen naisen ja mun kauneus tai rumuus eivät korreloi millään tavalla. Tämänkin rakas isä mulle opetti: jokainen on kaunis omalla tavallaan.
Huuteliko isäsi aamulenkillä äidillesi muista naisista esineellistämiskommentteja? Harmi ettei sinua huostattu, nyt levität tuota naisia alistavaa saastaa muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N49
Huuteliko isäsi aamulenkillä äidillesi muista naisista esineellistämiskommentteja? Harmi ettei sinua huostattu, nyt levität tuota naisia alistavaa saastaa muillekin.
Eli ulkonäön kommentointi on esineellistämistä. Onneksi mieheni ei kommentoi ulkonäköäni enkä minä hänen.
Vierailija kirjoitti:
N49
Eihän itsetuntoa voi valita. Kommenttisi on loukkaava.
N49