Aamulenkillä vastaamme tuli nuori nainen. Mies kommentoi "oho, nyt oli nätti"
Sanoi kotona, että ei tietenkään niin nätti kuin sinä, mutta nyt on liian myöhäistä. Miten suhtautuisitte? Viikonloppuni on oikeastaan jo pilalla.
Kommentit (601)
Huonosti makua kommentoida vaimon kuullen muiden naisten ulkonäköä. Etenkin noloa, jos tuo tyttö oli paljon miestäsi nuorempi ja aika oksettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin pimeetä edes kyttäillä muita ihmisiä. Jotkut naiset sitten yrittävät olla "mukavia ja rentoja" miehilleen, oikein saalistavat niitä seksipimuja ja huomauttavat niistä miehilleen, katso nyt vautsi mikä pimu! Todella säälittävää..
Muiden kyttääminen ja kuolaaminen kuuluu jonnekkin nuoruuteen, mitä väliä vaikka mikä muovitissi-tiina tai penis-pekka juoksisi ohi, who cares??
Juuri näin. Tiedän myös naisen, joka lähtenyt tähän kommentointiin mukaan, yrittää nopeasti bongata ne pimut ennen miestään, kai se silloin satuttaa vähemmän, muka.
Osa sedistä etsii jopa nämä ohikulkevat naiset Facesta! Vaasassa tällaisia ”mahtisonneja”.
Mikä tässä on ongelma, se että mies teki havainnon vai se että sanoi ääneen? Vai molemmat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin kommentoin ihan ääneen kumppanille jos tulee hyvännäköinen mies tai nainen jossain vastaan. Tyyliin, et wau. Mielessään kaikki kuitenkin ajattelee niin. Mies tekee samoin. Onko se jotenkin parempi koittaa katsoa salaa?
En tietenkään niin sano, et se ulkopuolinen kuulee 😀
Usein kehun toisia naisia, joilla jokin piirre mitä itselleni toivon. Vaikka kauniit, pitkät hiukset.
Sama täällä :D
Jos kehun toista naista tai miestä niin yritän tarkoituksella kehua niin lujaa että kehun kohde kuulisi. Esim. "katso miten ihanat hiukset tai makee tyyli". Ei mitään "vau mikä perse" :D
Toi on tosi vaivaanuttavaa, sitä odottaa voivansa kulkea rauhassa tulematta kommentoiduksi.
Ai. Oon ajatellut, että kehuminen piristäisi päivää.
Saan ite usein tuntemattomilta kehuja mun vaatteista ja tyylistä ja se on aina tosi kivaa. :)
Viimeksi kun seisoin bussipysäkillä, tuntematon keski-ikäinen nainen tuli sanomaan :" Anteeksi, nyt on pakko tulla sanomaan, että sun kengät on todella makeet. Mistä ne on ostettu?"
Vain Suomessa on tämmönen kulttuuri, että ketään ei saisi kehua.
Nythän on ihan eri asiasta kyse, kengistä. Ei ulkonäöstä vieläpä yksityiskohdista. Vaatteiden ja tyylin kehuminen ei kajoa ihmiseen itseensä.
Ja silti piti kommentoida mun alkuperäistä viestiä(2), että haluan olla rauhassa :D Öööh....?
Me ei kommentoida kenenkään kehoa. Paitsi jos lasket hiukset kehoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulitko olevasi maailman kaunen nainen? Mulla ei ole sellaista harhaluuloa, eihän mieheni nyt sokea ole! Jos osaan itse laittaa miehet komeusjärjestykseen, niin miksei mieheni osais laittaa naisia kauneusjärjestykseen?
Kasvata itsetunto.
Ehkä ei kuvittele olevansa maailman kaunein, mutta on todella tökeröä sanoa noin oman naisensa kuullen. Minä en noin huonokäytöksistä miestä katselisi. Oikea mies osaa pitää nuo jutut sisällään tai heittää niitä kavereiden kuullen.
Siis miksi ei? Jos joku on sinua fiksumpi niin sitäkään ei saa sanoa, vaikka olisi maailmanluokan huippukirurgi?
No näin just!
Meillä ainakin normipäivä menee näin:
Aamulla huomautan miehelleni miten työpaikan pekka on komeampi kuin mieheni.
Päiväsellä keskustellaan siitä miten naapurin jake on niin paljon kätevämpi käsistään kuin mieheni joka ei osaa oikeastaan mitään.
Päivällispöydässä kerron kuinka monta miestäni älykkäämpää miestä olen tämänkin päivän aikana tavannut.
Illalla saunassa kerron faktana että näin salilla miehen jolla oli paljon isommat lihakset ja timmimpi kroppa kuin miehelläni.
Saunan jälkeen sängyssä muhinoidessamme muistutan että exälläni on paljon isompi muna, ja kovempi panokunto kuin miehelläni.
Mihin tämä liittyy? AP:n postauksessa ei verrattu ketään mihinkään vaan nähtiin kaunis ihminen ja todettiin että onpa nätti.
Mun mielestä on tosi tökeröä kommentoida vastaantulevien ihmisten ulkonäköä. Se nätti tyttö ei ollut telkkarissa eikä lehdessä, vaan lenkillä ja se on kummallista, miten joku ei voi olla kommentoimatta ääneen mielipiteitään muiden ulkonäöstä. Aika pakonomaiselta se kuulostaa, jos omalle naiselleenkin pitää selostaa mielipiteet vastaantulijoiden ulkonäöstä. Kyllä mäkin saatan nähdä komean miehen, mutta en mä näe minkäänlaista tarvetta sanoa sitä ääneen.
Minä haluan sanoa sen ääneen. Haluan myös soittaa käyrätorvea kotona. Etkö Sinä muka halua?????????
Te todella uskotte kaiken... Pelottavaa...
Vierailija kirjoitti:
Huonosti makua kommentoida vaimon kuullen muiden naisten ulkonäköä. Etenkin noloa, jos tuo tyttö oli paljon miestäsi nuorempi ja aika oksettavaa.
Toisaalta; tuleehan tuossa myös ilmi persejaakon todellinen luonne. Pihalle saasta kyttäilemään seisokkia visuaalisista ärsykkeistä!
Vierailija kirjoitti:
Osa sedistä etsii jopa nämä ohikulkevat naiset Facesta! Vaasassa tällaisia ”mahtisonneja”.
Miten naamalla voi googlettaa?
Vierailija kirjoitti:
Te todella uskotte kaiken... Pelottavaa...
Miten niin kaiken?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis olisin kyllä vähän nyreissäni. En siis siksi, että miehen mielestä joku muukin nainen on nätti, sillä tottakai on. Vaan siitä, että tyyppi on noin epähuomaavainen, että kommentoi tuollaisia asioita ääneen. En minäkään ala hänelle ilmoittamaan kuinka seksikäs komistus joku vastaan kävelevä mies on. En kyllä pilaisi sillä edes päivääni, saatika viikonloppuani.
"Onpa nätti" ei mielestäni ole rinnastettavissa luonnehdintaan "seksikäs komistus".
Fine, "Onpa komea!" kun vastaan tulee komea mies. Kyllä se mielipide pantavuuden asteesta tulee selville jo siinä, ettei tuollaista kommenttia voi pitää sisällään edes kumppaninsa seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Luulitko olevasi maailman kaunen nainen? Mulla ei ole sellaista harhaluuloa, eihän mieheni nyt sokea ole! Jos osaan itse laittaa miehet komeusjärjestykseen, niin miksei mieheni osais laittaa naisia kauneusjärjestykseen?
Kasvata itsetunto.
Mitä AP sillä tiedolla tekee?
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä on ongelma, se että mies teki havainnon vai se että sanoi ääneen? Vai molemmat?
Se ääneen sanominen. Havaintojen tekoa ei voi estää, mutta kyllä suurin osa kykenee itse päättämään miten reagoi. Koiranahan mies olisi kääntynyt ja yrittänyt nuuskia hänen anustaan. Vain vähän koirana hänen oli pakko haukahtaa. Itse viehätyn ihmisistä, jotka osaavat käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten naamalla voi googlettaa?
Stalkkaavat postin nurkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis olisin kyllä vähän nyreissäni. En siis siksi, että miehen mielestä joku muukin nainen on nätti, sillä tottakai on. Vaan siitä, että tyyppi on noin epähuomaavainen, että kommentoi tuollaisia asioita ääneen. En minäkään ala hänelle ilmoittamaan kuinka seksikäs komistus joku vastaan kävelevä mies on. En kyllä pilaisi sillä edes päivääni, saatika viikonloppuani.
"Onpa nätti" ei mielestäni ole rinnastettavissa luonnehdintaan "seksikäs komistus".
Fine, "Onpa komea!" kun vastaan tulee komea mies. Kyllä se mielipide pantavuuden asteesta tulee selville jo siinä, ettei tuollaista kommenttia voi pitää sisällään edes kumppaninsa seurassa.
Ei tuossa ole mitään ihmeellistä. Minusta. Sinällään keskustelu on turha, koska väittelemällä ei saada ketään loukkaantumaan tuosta asiasta jos ei siitä osaa loukkaantua, ja päinvastoin. Olipa asia mikä hyvänsä, eri ihmiset loukkaantuvat eri asioista ja toiset herkemmin kuin toiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ääneen sanominen. Havaintojen tekoa ei voi estää, mutta kyllä suurin osa kykenee itse päättämään miten reagoi. Koiranahan mies olisi kääntynyt ja yrittänyt nuuskia hänen anustaan. Vain vähän koirana hänen oli pakko haukahtaa. Itse viehätyn ihmisistä, jotka osaavat käyttäytyä.
Kassientyhjentäjillä elukkaviettien vastustaminen on vaikeaa. Ne mölistään ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan ollut parisuhteessa missä tuollainen kommentointi ei aiheuttaisi mitään ongelmia koska luottamus on niin syvä ja historia pitkä että jonkun ohikulkijan ulkonäön noteeraaminen on kuin ohi ajavan auton kommentointi. Retorinen kysymys.
Miksi jäädä tunteeseen viikonlopun pilalle menosta vain siksi, että kumppanina on juntti?
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan kyllä kuulla jos en ole kumppanilleni prioriteetti. Ja sellaiselle ihmiselle joka tuollaisia möläyttelee en ole juurikaan mitään. Next please.
Mun mielestä on tosi tökeröä kommentoida vastaantulevien ihmisten ulkonäköä. Se nätti tyttö ei ollut telkkarissa eikä lehdessä, vaan lenkillä ja se on kummallista, miten joku ei voi olla kommentoimatta ääneen mielipiteitään muiden ulkonäöstä. Aika pakonomaiselta se kuulostaa, jos omalle naiselleenkin pitää selostaa mielipiteet vastaantulijoiden ulkonäöstä. Kyllä mäkin saatan nähdä komean miehen, mutta en mä näe minkäänlaista tarvetta sanoa sitä ääneen.