Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamulenkillä vastaamme tuli nuori nainen. Mies kommentoi "oho, nyt oli nätti"

Vierailija
06.03.2021 |

Sanoi kotona, että ei tietenkään niin nätti kuin sinä, mutta nyt on liian myöhäistä. Miten suhtautuisitte? Viikonloppuni on oikeastaan jo pilalla.

Kommentit (601)

Vierailija
581/601 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

diih kirjoitti:

AP.. Sinulla on ongelmia, ei miehelläsi. Kyllä se on ihan normaalia ihastella tuntemattomien ulkonäköä parisuhteessakin, tuskin kukaan sokea on.

Mutta kuinka juntti pitää olla, että sanoo sen ääneen. Tulee mieleen exäni joka kehui aina muita naisia mutta ei minua koskaan. Itselleni ei olisi tullut mieleenkään alkaa hänelle kommentoimaan muiden miesten komeutta. Onneksi en enää ole noin törpön kanssa!

Mulle se, että mies kommentoi jonkun ulkonäköä positiivisesti, ei ole ongelma. Sitä ei tapahdu koko ajan ja myös minä toisinaan kehun miestä tai naista miehelleni. Puhumme näistä toisillemme, emme huutele niin että kohteesta tuntui epämiellyttävältä, hän ei edes kuule sitä. Jos asiasta / tekemisestä on tarve kehua se kerrotaan kyllä suoraan henkilöllekin. Mua ei haittaa lainkaan, koska mun mies kehuu mua päivittäin ja monta kertaa, ei ole minulta pois toisen kehut.

Mitä täällä palstalla ollut, niin tekopyhää ulista nyt siitä että toisen ulkonäön kommentointi on typerää. Näköjään on sitä vain jos kyseessä on kehu. Täällä haukutaan, mollataan, arvostellaan toisten ulkonäköä joka ikinen päivä. Olen huomannut ihan normi elämässäkin, että naiset selän takana puhuu pahaa jatkuvasti toisista. Sekö on sallittua, mutta puolison kanssa sama keskustelu on katastrofi?

Vierailija
582/601 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän olevani upea nainen ja mieheni on minuun kaikin puolin tyytyväinen. Ei kaada meikäläisen itsetuntoa, jos mies vilkuilee muitakin. Käytöstavat toki pitää omata. Jos haluaisin jonkun tossutettavan, hankkisin koiran.

Osa koirista räkyttää vastaantulijoille eli siinä mielessä ei edes koiran hankinta sinua pelasta. Kyse ei ole siitä miten upea olet vaan siitä kunnioittaako puolisosi sinua. Mitä ihmettä teet sitä tiedolla, että miehesi taas näki jonkun ihanan naisen?

Mielestäni se ei tarkoita sitä, etteikö mies minua kunnioittaisi. Kunnioitusta osoitetaan muilla tavoin. Sen sijaan minä kunnioitan miestäni siten, etten tuomitse häntä siitä, jos käyttää biologialleen ominaisella tavalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/601 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

diih kirjoitti:

AP.. Sinulla on ongelmia, ei miehelläsi. Kyllä se on ihan normaalia ihastella tuntemattomien ulkonäköä parisuhteessakin, tuskin kukaan sokea on.

Mutta kuinka juntti pitää olla, että sanoo sen ääneen. Tulee mieleen exäni joka kehui aina muita naisia mutta ei minua koskaan. Itselleni ei olisi tullut mieleenkään alkaa hänelle kommentoimaan muiden miesten komeutta. Onneksi en enää ole noin törpön kanssa!

Mulle se, että mies kommentoi jonkun ulkonäköä positiivisesti, ei ole ongelma. Sitä ei tapahdu koko ajan ja myös minä toisinaan kehun miestä tai naista miehelleni. Puhumme näistä toisillemme, emme huutele niin että kohteesta tuntui epämiellyttävältä, hän ei edes kuule sitä. Jos asiasta / tekemisestä on tarve kehua se kerrotaan kyllä suoraan henkilöllekin. Mua ei haittaa lainkaan, koska mun mies kehuu mua päivittäin ja monta kertaa, ei ole minulta pois toisen kehut.

Mitä täällä palstalla ollut, niin tekopyhää ulista nyt siitä että toisen ulkonäön kommentointi on typerää. Näköjään on sitä vain jos kyseessä on kehu. Täällä haukutaan, mollataan, arvostellaan toisten ulkonäköä joka ikinen päivä. Olen huomannut ihan normi elämässäkin, että naiset selän takana puhuu pahaa jatkuvasti toisista. Sekö on sallittua, mutta puolison kanssa sama keskustelu on katastrofi?

Juuri näin! Tyhjentävästi sanottu.

Vierailija
584/601 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan suhteenne laadusta mikä tuon kommentin merkitys on. Jos mies lyttää ja mollaa eikä arvosta sinua, jos teillä on huono vuorovaikutus jne niin tuo on tosi tökerösti sanottu.

Sen sijaan jos tietäisit, että mies kunnioittaa sinua yli kaiken ja voisitte puhua kaikesta avoimesti niin voisit ehkä olla jopa samaa mieltä hänen kanssaan. Joka tapauksessa hän sanoisi jotain tullaista vain jos tietäisi ettei se loukkaa sinua.

Vaikuttaa siltä, että suhteenne on ensimmäistä lajia, jos tuo kommentti herättää voimakkaita negatiivisia reaktioita. Ehkä sinulla ei ole olo, että mies kunnioittaa tunteitasi. Tämähän on se varsinainen ongelma ja tuo kommentti ja reaktiosi siihen vain tuo asiaa esille.

Vierailija
585/601 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun voisi oikeasti lukita koska ihan turha yrittää keskustella. Saman tien päivystävä u li lurkki tulee lässyttämään naisten kuolailun ihanuudesta. Parisuhteista lässyttävät ne jotka koskaan edes olleet niissä ja sepitetään muka uskottavia tarinoita "naisena" jossa avoimuus on ihqua ja kaikki kuolailee kaikkia ja lääh lääh. Sitten pari kitkerää poikamiestä taas saapuu nillittämään kuinka naiset ovat säälittäviä ja totta kai mies saa tölviä puolison naamalle mitä vain ja jokaisen perseen kyyläily lenkkipolulla on sallittava, onhan hän M-I-E-S. 

Mikä pelle ketju. 

Tietysti voisi sulkea kun ottaa niin luonnon päälle, eikä tarvitsisi ottaa vastuuta sanoistaan. Itse olen 45-vuotias nainen mutta nimittele toki kitkeräksi poikamieheksi jos se sinun oloasi helpottaa. Toisen ihminen sanominen nätiksi ei ole tölväisy puolison naamalle, no, toki sinulle on ja se kertookin jo paljon se. Aloituksessa ei puhuttu mitään kyyläämisestä, ihan turhaan ohjaat keskustelua provompaan suuntaan.

Toisten ihmisten nimittelykö on sitten ok? Siis se, mitä sinä olet tehnyt jo useamman kommentin voimin.

Joo joo niin niin, peukuta omaa kommenttiasi vieläkin enemmän. Luulette olevanne ovelia mutta kyllähän tuon kuvion näkee tässä ja muissakin provo-ketjuissa. Sen takia muutkin oikeat normaali kirjoittajatkin ovat hävinneet kun porukka huomaa mikä on homman nimi. Joko täällä hyökkää kärppänä kimppuun naisia vihaava kyttäys-äijä tai sitten teitä "naisia" jotka kiivaasti puollatte kaikkea "avoimuutta" ja sekoilua ja myöntelette miesten paskaa käytöstä. Kyllä kyllä, juurikin niin. Sinäkin ilmestyt taas heti puoltamaan ja selittämään(aina samanlaisella tekstillä) ;) 

Ja se että tölväsee puolisolle yht äkkiä OHO WAUTSI MIKÄ NAINEN ei ole mitään neutraalia "ihmisten" "kehumista" 

Niin, että kommentti "Oho, nyt oli nätti", muuttuukin "OHO WAUTSI MIKÄ NAINEN" ?? Onneksi naiset eivät koskaan liioittele..

Itse olen viisikymppinen nainen, eikä mulle ole katastrofi jos mies kuhuu ulkoisesti jotain naista. Tästä ketjustaa saa käsityksen että nää miehet ei muuta tekisikään kuin kehuu toisia naisia. Väärin, sitä tapahtuu toisinaan, hyvin satunnaisesti. Se ei ole se mitä parisuhteessamme tapahtuisi koko ajan tai että. Minä kyllä saan kehuja mieheltäni joka ikinen päivä, ehkä sen takia mun itsetunto kestää tuon toisen naisen satunnaisen kehumisen. Ei se oikeasti ole minulta pois. Minä tiedän missä mennään, olen tiennyt koko parisuhteeni ajan. Tiedän, että mieheni tekee eteeni kaiken mahdollisen omasta vapaasta halustaan. Meidän ei tarvi olla toisen seurassa varpaillaan.

Toki olen tämän kommenttini perusteella Raimo 55 v. eronnut, koska vaimo lähti kun ei kestänyt pervoa miestä.

Vierailija
586/601 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäsensitiivistä mieheltä. tai kosto.

Vierailija
587/601 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

epäsensitiivistä mieheltä. tai kosto.

Veikkaan silkkaa alistamista ja sadismia; nautinto pahoittaa toisen mieli.

Vierailija
588/601 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies tietää ettet tykkää tuollaisista kommenteista niin hänen pitäisi kunnioittaa sinua ja olla esittämättä sellaisia ja miettiä ehkä vähän muutenkin suhtautumistaan sinuun ja muihin naisiin. Jos ei halua kunnioittaa tarpeitasi niin mikäs pakko hänen on juuri sinun kanssasi olla.

Vierailija
589/601 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tai miehelläni ei ole tarve haukkua tai arvostella muita ihmisiä. Jos on oikeasti sattunut jotain niin toki, ja joskus on sattunut typeriäkin asioita kuten holtittomia ohituksia liikenteessä ja tulee arvosteltua toisen ihmisen ajotaitoa ja typeryyttä.

Mutta ei, ei kiitos meidän suhteeseen mitään toisten ihmisten ulkonäön kommentointia suuntaan tai toiseen, miten se olisi millään lailla kiinnostavaa? Mitä minä tai hän teemme tiedolla minkä näköisiä ihmisiä me olemme päivän aikana kohdanneet? Miksi se olisi puheenaihe meille?

Meillä ei ole tarvetta myöskään kehua toisiamme päivittäin mutta sanoja rakas, rakastan käytetään lähes päivittäin. Ehkä se liittyy itseluottamukseen ja luottamukseen mutta näin olemme suhteemme rakentaneet. Mieheni sanoi jo suhteemme alussa ettei hänelle ole enää vaihtoehtoja kun me tapasimme, minä olen hänelle se ainut vaihtoehto. Ei hän ole vannonut ikuista rakkautta mutta hän halusi mennä kanssani naimisiin ja jakaa elämänsä minun kanssani. Pahoittelen, ei meidän suhteeseen muille naisille tai miehille ole tilaa, ja heidän ulkonäkönsä on yhdentekevää. Se vain menee näin kun löytää sen ihmisen, jonka myötä kaikki ja koko elämä loksahtaa paikoilleen.

Vierailija
590/601 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen ehkä aktiivisempi kommentoimaan ihmisten ulkonäköä, oli kyse sitten miehestä tai naisesta, mutta kyllä mieskin sitä tekee. Elokuvaa katsoessa saatetaan puhua, miten joku näyttelijä näyttää tässä roolissa ihan mielettömän hyvältä, mutta siinä toisessa ei. Tai jos livenä kaupassa tai lenkillä tulee vastaan joku joka kiinnittää huomion, siitä saatetaan toiselle mainita. Se on vain keskustelua, ei sen kummempaa. Saisiko kukaan kadunkulkija koskaan hänellä viisaria värähtämään tai pikkuhousujani kostumaan? Enpä usko, koska oma kumppani on kuitenkin haluttavampi kuin kukaan toinen.

Vierailija
591/601 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehet on tommosia. Oma vika kun tyydyt miehen kanssa seurustelemaan. Jokainen mies haaveilee toisesta naisesta tai vähintään kolminkimpasta vaikka ois mikä Beyonce vierellään

Vierailija
592/601 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

diih kirjoitti:

Miten nainen voi suhtautua vihamielisesti omaan sukupuoleen?? Tämä hämmästyttää ja on jopa suurempi ongelma kuin tämän ketjun aihe. Tiedoksi myös miehet puhuvat pahaa selän takana eikä heille kaikille ole ok se, jos vaimo kehuu toisten ulkonäköä, voi tulla jopa turpiin siitä hyvästä. Tämä ei ole sukupuolisidonnainen asia, vaikka omaa sukupuoltaan vihaavat naiset ja naisia vihaavat miehet niin kovasti haluaisivat

Vierailija
593/601 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin kommentoin ihan ääneen kumppanille jos tulee hyvännäköinen mies tai nainen jossain vastaan. Tyyliin, et wau. Mielessään kaikki kuitenkin ajattelee niin. Mies tekee samoin. Onko se jotenkin parempi koittaa katsoa salaa?

En tietenkään niin sano, et se ulkopuolinen kuulee 😀

Usein kehun toisia naisia, joilla jokin piirre mitä itselleni toivon. Vaikka kauniit, pitkät hiukset.

Ei kaikki kyllä ajattele niin. Itse en koe ollenkaan viehätystä muihin kuin kumppaniini, enkä juurikaan ajattele muiden ulkonäköä. Joskus saatan rekisteröidä poikkeavan piirteen tyyliin "onpas erikoisen väriset silmät/mielenkiintoisen muotoinen nenä/hyvin sointuvat vaatteet" jne, mutta ei se herätä minussa muuta tuntemusta. Ymmärrän et moni tekee samaa kuin sinä ja se on ihan ok, mutta on harha luulla, että kaikki tekevät niin. Jos joku kysyy mielipidettä ja pyytää laittamaan ihmiset kauneusjärjestykseen, niin se on minulle oikeasti vaikeaa, koska en tunne yhteenkään sen enempää vetoa tai mieltymystä, joten tekisin listan sen perusteella, kuka on kokonaisuutena lähinnä omaa tyyliäni (tai miespuolisten ollessa kyseessä kenellä on eniten omaa miestäni vastaavia piirteitä).

Vierailija
594/601 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kaikki, sinkut ja pariskunnat jos vaikka kehittäisitte itseänne esimerkiksi hankkimalla mielenkiintoista harrastettavaa, opiskelkaa, lukekaa jne. En voi ymmärtää, että jopa aikuiset pariskunnat kommentoi ja keskustelee ihmisen ulkonäöstä . Todella pinnallista. Voisi käyttää silmiään ja aivojaan johonkin muuhun (jos on kapasiteettia)

Vierailija
595/601 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että on trolli. Nuoret miehet ovat törppöjä, kun ei ole paljoa kokemusta parisuhteesta.

Omakin mieheni oli tuollainen. Sitten aloin sanomaan takaisin; "Mutta onpas siinä hyvännäköinen hartiakas mies. Huomaa, että on treenannut"...

Sen koommin ei ole muita naisia kehunut, ei ainakaan minulle.

Vierailija
596/601 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me miehet katsellaan naisia, kyllä kuule vaikka minkälaisia ajatuksia pyörii päässä!

Vierailija
597/601 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän suhteen lähtökohta on se, että seksiä ei muiden kanssa harrasteta. Silloin on kiusallista ja loukkaavaa kommentoida seksuaalissävytteisesti muita. Eri asia on kehua vaikka jonkun toisen lauluääntä tai hyviä urheilusaavutuksia yms.

Mitä seksuaalissävytteistä oli tässä?

Niin, miehethän ihan viattomin mielin kyttäävät naisten ulkonäköä eikä seksi käy mielessäkään kun kohtaavat kauniin naisen.

Ihan samalla lailla ne naisetkin arvostelevat miehiä ja kiinnittävät huomiota ulkonäköön: Osa katselee lihaksia, tatuointeja, vaatetusta, ihoa jne ja toisille taas ehdoton ei esim. kaljut tai lyhyet miehet. Kerro, mikä tässä on hyväksyttävämpää? Sullakaan ei käy seksi mielessä kun kuumaan mieheen esim. ravintolassa törmäät?

Idea on siinä, ettei asiasta ole mitään tarvetta ilmoittaa kumppanille ja tuottaa hänelle paha mieli kehumalla muita.

Henkisesti terve ihminen ei pahoita mieltään muiden kehumisesta.

Henkisesti terve ihminen ei jää kuuntelemaan kun puoliso koko ajan kehuu muita naisia päin naamaa. Perseily ei ole ikinä hyväksyttyä, ei vaikka kuinka jänkkäisitte. 

"Puoliso koko ajan kehuu muita naisia päin naamaa" ja "perseily" eivät valitettavasti ole mistä aloituksessa kerrottiin, ei vaikka kuinka jänkkäisit.

Mistä sinä tiedät vaikka aloittajan mies harrastaisi useinkin tätä möläyttelyä? Ja kaipa täällä saa puhua aiheesta ihan yleiselläkin tasolla, koska tuollaisia juntteja tosiaan riittää. Itsekin seurustelin hetken yhden kanssa, mutta se suhde loppui, kun tajusin, että hän haluaa aiheuttaa minulle vain pahaa oloa. Taisi olla itsestään epävarma ja yritti saada minutkin lannistettua.

Itseään arvostava nainen ei päädy tälläisiin parisuhteisiin koskaan. Kyllä oikeat möläyttelijät näyttää ne varoitusmerkkinsä jo ennakkoon.

Ettei vain ois ollu niin että ne parjatut kehumiset johti tähän sinunkin ex-suhteeseen, vai millä hän sai sinun huomiosi kun kuitenkin juntiksi osoittautui lopulta?

Vierailija
598/601 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän suhteen lähtökohta on se, että seksiä ei muiden kanssa harrasteta. Silloin on kiusallista ja loukkaavaa kommentoida seksuaalissävytteisesti muita. Eri asia on kehua vaikka jonkun toisen lauluääntä tai hyviä urheilusaavutuksia yms.

Niin, miehethän ihan viattomin mielin kyttäävät naisten ulkonäköä eikä seksi käy mielessäkään kun kohtaavat kauniin naisen.

Ihan samalla lailla ne naisetkin arvostelevat miehiä ja kiinnittävät huomiota ulkonäköön: Osa katselee lihaksia, tatuointeja, vaatetusta, ihoa jne ja toisille taas ehdoton ei esim. kaljut tai lyhyet miehet. Kerro, mikä tässä on hyväksyttävämpää? Sullakaan ei käy seksi mielessä kun kuumaan mieheen esim. ravintolassa törmäät?

Idea on siinä, ettei asiasta ole mitään tarvetta ilmoittaa kumppanille ja tuottaa hänelle paha mieli kehumalla muita.

Henkisesti terve ihminen ei jää kuuntelemaan kun puoliso koko ajan kehuu muita naisia päin naamaa. Perseily ei ole ikinä hyväksyttyä, ei vaikka kuinka jänkkäisitte. 

"Puoliso koko ajan kehuu muita naisia päin naamaa" ja "perseily" eivät valitettavasti ole mistä aloituksessa kerrottiin, ei vaikka kuinka jänkkäisit.

Mistä sinä tiedät vaikka aloittajan mies harrastaisi useinkin tätä möläyttelyä? Ja kaipa täällä saa puhua aiheesta ihan yleiselläkin tasolla, koska tuollaisia juntteja tosiaan riittää. Itsekin seurustelin hetken yhden kanssa, mutta se suhde loppui, kun tajusin, että hän haluaa aiheuttaa minulle vain pahaa oloa. Taisi olla itsestään epävarma ja yritti saada minutkin lannistettua.

Itseään arvostava nainen ei päädy tälläisiin parisuhteisiin koskaan. Kyllä oikeat möläyttelijät näyttää ne varoitusmerkkinsä jo ennakkoon.

Ettei vain ois ollu niin että ne parjatut kehumiset johti tähän sinunkin ex-suhteeseen, vai millä hän sai sinun huomiosi kun kuitenkin juntiksi osoittautui lopulta?

Sinä olet varmaan niitä jotka ihmettelee miten joku voi joutua väkivaltaiseen suhteeseen. Meinaat että kyllä väkivaltainen vetää jo ensitreffeillä turpaan?

Vierailija
599/601 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet varmaan niitä jotka ihmettelee miten joku voi joutua väkivaltaiseen suhteeseen. Meinaat että kyllä väkivaltainen vetää jo ensitreffeillä turpaan?

Kyllä ja en. Sinusta en tiedä mutta itselläni on tapana tutustua hyvin ennen parisuhdetta ja jos jotain viitteitä on toisen huonosta käytöksestä, mustasukkaisuudesta tai vaikka siitä miten hän haluaa kontrolloida minun sanomisiani niin kyllä se tutustuminen jää siihen.

Ei ole niin hukassa, että antaisin koskaan kenenkään alistaa itseäni tai tyytyisin huonoon suhteeseen. Kyllä toisen ihmisen kontrollinhalu näkyy nopeastikin, eikä sen alle kenenkään kannata jäädä.

Vierailija
600/601 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni avauksen pointti on, että ihmiset ovat liian ulkonäkökeskeisiä.

Liian moni mies arvostaa vain ulkonäköä naisessa, siksi saavat elää yksin. Tosin löytyy typeriä naisia jotka lähtee tähän mukaan, elämä on sitten nälkiintymistä, meikkaamista, näyttelemistä ja minuus katoaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan