Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anne ei ole käynyt missään vuoteen, ei edes kaupassa

Kommentit (371)

Vierailija
21/371 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin vaan, että on mies, kenet kuitenkin uskaltaa päästää kauppaan? Jos koronan pelko on noin kova, luulisi pelkäävän miehen tuovan pöpöjä.

Ja kuvaajan on ilmeisesti päästänyt paikalle ja esiintyy ilman maskia? Eikö siltä kuvaajalta voi saada koronaa?

Vierailija
22/371 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisemmin äiti saa tartunnan kotihoidon työntekijöiltä kuin lähes eristyksessä eläneeltä tyttäreltään. En siis Annena jättäisi tapaamatta äitiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/371 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko enemmänkin masennus kuin korona.

Vierailija
24/371 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ole ihan kaikki muumit laaksossa. Jos kerran elää täysin karanteenissa niin miksei voi tavata äitiään?

No oisko vaikka siksi, että voihan ne mies ja lapsetkin kantaa koronan kotiin?

Mulla vähän sama tilanne. En uskalla tavata iäkkäitä läheisiä, vaikka itse olen lähes täysin eristyksissä. Mies ei kuitenkaan voi olla.

Vierailija
25/371 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voishan iäkästä äitiään tavata ulkona, parvekkeelta riippuen missä hän asuu.

Vierailija
26/371 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ole ihan kaikki muumit laaksossa. Jos kerran elää täysin karanteenissa niin miksei voi tavata äitiään?

No oisko vaikka siksi, että voihan ne mies ja lapsetkin kantaa koronan kotiin?

Mulla vähän sama tilanne. En uskalla tavata iäkkäitä läheisiä, vaikka itse olen lähes täysin eristyksissä. Mies ei kuitenkaan voi olla.

Mutta ravaahan Annen äidilläkin kotihoidon työntekijöitä, jotka voivat viedä äidille koronan. Tunnen muutamia kotihoidon hoitajia ja vapaa-ajallaan he elävät ihan normaalisti. Käyvät normaalisti kaupoissa ja kauppakeskuksissa, lapset päiväkodissa ja/tai koulussa, puolisot töissä jne. Pari tuttua hoitajaa käyvät vapaa-ajallaan ihan entiseen tapaan baareissa ja ravintoloissa. Ei kotihoidon tyntekijät mitenkään erityisen "steriilisti" elä. Lisäksi kiertävät monen vanhuksen luona. 

Vierailija
27/371 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on pahempi: Ottaa mitättömän pieni riski sairastumisesta ja kuolemisesta, jos liikkuu toisinaan ihmisten ilmoilla ja jopa tapaa ihmisiä turvaväleistä sun muista huolehtien, vai menettää 100% varmuudella kokonainen vuosi elämästään? 

Vierailija
28/371 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taitaa olla hieman mt- tapaus kyseessä, kaikesta huomaa.

Vierailija
29/371 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin masennus estää ajattelemasta realistisesti, ja hänellä on todellinen syy välttää ylimääräisiä ihmiskontakteja. Merkillistä mielenterveyshäiriöiseksi leimaamista jos joku joutuu eristäytymään koronan takia, ettei vain oma syyllisyydentunto siellä taustalla koputtelisi. 

Vierailija
30/371 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin vaan, että on mies, kenet kuitenkin uskaltaa päästää kauppaan? Jos koronan pelko on noin kova, luulisi pelkäävän miehen tuovan pöpöjä.

Ja kuvaajan on ilmeisesti päästänyt paikalle ja esiintyy ilman maskia? Eikö siltä kuvaajalta voi saada koronaa?

"Ilta-Sanomat noudatti tätä artikkelia tehtäessä koronaturvallisuusohjeita. Kuvattaessa on noudatettu turvavälejä ja kuvaajalla on ollut koko tilanteen ajan FFP2-maski kasvoillaan. Toimittaja teki haastattelut puhelimitse."

Vierailija
31/371 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin masennus estää ajattelemasta realistisesti, ja hänellä on todellinen syy välttää ylimääräisiä ihmiskontakteja. Merkillistä mielenterveyshäiriöiseksi leimaamista jos joku joutuu eristäytymään koronan takia, ettei vain oma syyllisyydentunto siellä taustalla koputtelisi. 

Annella on varmasti syytä varovaisuuteen, mutta rajansa kaikella. Ellei Ilta-Sanomat vääristele asioita, Anne on selvästi mennyt liiallisuuksiin ja antautunut liiaksi pelon ja epätoivon valtaan. 

Vierailija
32/371 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen koronariski on mitättömän pieni tuolla elämäntavalla ja paikkakunnalla. Voisi hyvin käydä kaupassa, ulkoilla, tavata äitiään jne... masentunut ja yksinäinen. Ei edes hanki kunnon kännykkää jotta näkisi ystävien viestit. Edes mun 79 v äiti ja 82 v isä ei ole noin digiavuttomia

Vierailija
33/371 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kylläkin todettu ihan lääkärien osalta, että astmaatikot ja keuhkoahtaumatautia sairastavat ovat päässeet vähillä oireilla ja se johtuu todennäköisesti heidän lääkityksestään.

Tunnen pari joilla nämä ja elävät varoen lähes normaalia elämää.

Vierailija
34/371 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jona päivä parkuu koronaa niin kyllä ei syy ole Koronan vaan jossain muussa

Vierailija
35/371 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vanhempi lukittautui vuosi sitten kerrostaloasuntoonsa koronapelon vuoksi. Käy sen verran pihalla, että vie roskat ja käy kerran viikossa kaupassa autolla. Fyysinen ja psyykkinen toimintakyky on romahtanut. Päivät täyttyvät koronauutisten lukemisesta. Ei siinä auta läheisten yritykset saada koronapelkoista pihalle ulkoilemaan. Kun on päättänyt lukittautua neljän seinän sisälle, niin on päättänyt. Olen valmistautunut siihen, että vuoden sisällä saadaan järjestellä hautajaisia, koska alamäki on ollut niin jyrkkä.

Vierailija
36/371 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika ei nyt kyllä ole astmassa tai keuhkoahtaumassa. Voisiko hänelle järjestää terapiaa/keskusteluapua vaikka etänä? Luulen että jonkun olisi hyvä puuttua noihin ylimitoitettuhin pelkoihin ja pakkomielteisiin.

Kuriositeettina on myös ihmeteltävä pelkääkö joku aikuinen ihminen oikeasti noin paljon kuolemaa 😮

Vierailija
37/371 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole nahnyt vanhempiani kahteen vuoteen ja siltikin tassa pidetaan yhteytta paivittain vaikka olen toisella puolella maapalloa. Aina loytyy keinot pitaa yhteytta jos vain viitsii. Kaikki on itsestaan kiinni.

Vierailija
38/371 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaisuuteen on perusteltu syy mutta siihen ettei kotioloissakaan ”voi” tehdä mitään kuten istuttaa kesäkukkia, ei enää ole rationaalista.

Vierailija
39/371 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on pahempi: Ottaa mitättömän pieni riski sairastumisesta ja kuolemisesta, jos liikkuu toisinaan ihmisten ilmoilla ja jopa tapaa ihmisiä turvaväleistä sun muista huolehtien, vai menettää 100% varmuudella kokonainen vuosi elämästään? 

Sellainen ei tuota mitään iloa jos joutuu pelkäämään henkensä puolesta, eikä kaupan kassan näkeminen ole hengissäselviämisen edellytys. Omakotitalo ja kaiken lisäksi perheellinen, että mitkäköhän sitten ihmiset oikeasti kuvittelee että pitäisi olla. 

Vierailija
40/371 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi millään ymmärtää, miksei Länsi-Savossa asuva ihminen uskaltanut edes viime kesänä kertaakaan ruokakauppaan koronan pelossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi