miten jotkut ihmiset kehtaa ajaa vielä 2000 luvun alun romuilla?
Kommentit (83)
Tottakai kehtaan! t: Riki Sorsan veli
Vierailija kirjoitti:
Mulla on bensamersu vm.1999. Ostin sen uutena ja nyt ajettu 165tkm. Ei ole tarvinnut laittaa rahaa korjauksiin, kun olen huollattanut hyvin.
On varmasti paremmassa kunnossa kuin joku paljon uudempi kinneri.
Sama meillä, mutta nelivetoinen Audi ja muutettiin se bioetanolilla kulkevaksi, niin ei saastuta yhtään.
Tehkää perässä.
Aiemmin ajoin 2000-luvun alkupuoleln autolla, mutta en enään. Nyt ajan 90-luvun loppupuolen autolla, koska sellainen tuli sopivasti vastaan edellisen dieselin mennessä kannattamattomana vaihtoon.
Pitäisi olla multimiljonääri että raaskisi ostaa uuden auton. Yksi miljoona ei riittäisi, koska sillä ei pärjäisi koki ikäänsä työttömänä ja uuden auton hinnalla eläisi helposti ainakin kaksi vuotta.
Halpaa ajoa kun ei tarvii/kannata maksaa kaskoa.
..ja uusi auto olisi kyllä vaihtoehto jos rahalle saisi jotain vastinetta, mutta kun ei niillä pääse sen nopeammin paikasta a paikkaan b, kuin yli 20v vanhalla. Tosin turvallisuuden ja mukavuuden nimissä saatan sijoittaa tonnin - kahden moderniin autoon, josta löytyy ajonvakautus ja ilmastointi. Asennan siihen sitten ehkä myös kiinalaisen webastokopion talvia varten, niitä saa satasella ebaysta.
Huutokaupat.com -sivustolla käydään juuri nyt kisaa vuoden 1965 -mallisesta Toyota Coronasta. Klassikko. Hintä tällä hetkellä vajaa tonni. Myyjä kehuu, että auto ei ole enään kiihtymisvaiheessa vaan jo leviämisvaiheessa. Jotkut ne kehtaa. https://huutokaupat.com/2521189/toyota-corona-15-1965-tama-corona-ei-ol…
Vierailija kirjoitti:
Eikä autoa tarvitse koskaan pestä. Huvittavaa että pelkillä autopesulan maksuilla ja ylimääräisillä vakuutusmaksuilla kattaa vähän ajavana jo polttoainekulut. :D
Vierailija kirjoitti:
Huutokaupat.com -sivustolla käydään juuri nyt kisaa vuoden 1965 -mallisesta Toyota Coronasta. Klassikko. Hintä tällä hetkellä vajaa tonni. Myyjä kehuu, että auto ei ole enään kiihtymisvaiheessa vaan jo leviämisvaiheessa. Jotkut ne kehtaa. https://huutokaupat.com/2521189/toyota-corona-15-1965-tama-corona-ei-ol…
Vitsi ei ole omakeksimä vaan makelta kuultu, mutta ihan hauska joka tapauksessa.
Helposti, enkä ikinä vaihda uudempaan tai ota autolainaa. Koita kestää laama 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun primeraa pätkähti just tuore leima. 60e makso just viimeisin huolto. Ei ruostetta ja nyt kieltää tuore vaha pinnassa. Ei pätkääkään harmita ettei oo uutta kallista vikapesää pihassa🙂 nää vanhat on palon toiminta varmempia.
Ihan samoin niistä 2000-luvun alun autoista sanottiin silloin parikymmentä vuotta sitten 😁
Sinänsä hauskaa, että 80 luvun autojen polttoaineenruiskutuksesta sanottiin, että niitä ei pystytä itse/nyrkkipajalla korjaamaan. Toisin kuin kaasuttimia. No ne polttoaineen ruiskutukset taitaa kuitenkin olla aika luotettavia. Nykyautojen luotettavuudesta sisänsä en tiedä.
Ford Transit 2009 ,ajettu 8000 ja risat . Rakastan autoani enkä vaihtaisi uuteen mersuun jos tarjoaisit. Millä itse ajat ? rehellisesti? Epäilen että sinulla on mopo parhaaassa tapauskessa.
Miten jotkut kehtaa ajaa Mersulla ja vielä uudella?
Ajan 27-vuotiaalla autolla. Huollan autoani ja peukalot EI ole keskellä kämmentä. Autolla ajettu yli 0,5miljoona km. Ei ole vielä hitsailtukaan mistään - mitään 😃 < teknikko.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli hyvä pointti.
Ajelen pienellä 2007 vuosimallin ranskiksella. Viime kesänä runttasin etukulman omaa tyhmyyttäni yhteen pylvääseen (oli tiukka mutka parkkihallissa). No mitäs tuosta, matka jatkuu.
Koslan seuraava sijoituspaikka on romuttamo, siihen saakka ajelen sillä tyytyväisenä.
Ajan nykyisin vain 2000-3000 km vuosittain ja auto on kohta 20v vanha 70000 ajettu premium länsiauto, ei mikään halpa rimpula. Suurimman osan ajasta se seisoo omassa lämpöisessä tallissa ja en keskustassa asuvana tarvitse sitä usein ajoon. Mutta kun tarvitsen, ajan itse sillä enkä jaksa leikkiä kotimaassa vuokraamisen tai kimppa-autojen kanssa.
Nykyisen auton kulut kaikkineen vuodessa on täysin merkityksettömät minulle, vielä senkin jälkeen kun jos verot ja polttoainen hinta nousee vaikka 10 kertaiseksi.
Noilla kilometreillä mitkä ajan ei ilmastonmuutoksen kannalta on merkityksellisempää se että en vaihda autoa usein koska uuden auton valmistamisen päästöt olisivat isommat kun vanhalla useamman vaihtovälin yli ajaminen.
Ja miksi ihmeessä vaihtaisin sen uuteen vaikka rahaa on ostaa uusia tesloja heti useita käteisellä. Auto ei ole minulle statusta varten, vaan se on vain silloin tällöin tarvittava käyttötarvike. Käyttötaravike uusitaan sitten kun se ei enää hoida tehtäväänsä, eikä vain uutuuden viehätyksen vuoksi.
Vaihdan ehkä tämän vuosikymmenen kuluessa hybridiin tai sähköautoon, mutta sen aika ei ole vielä ihan lähivuosina. Tuttu mekaanikko vuosikymmenten ajalta kyllä kertoo milloin vanhan korjaaminen ei kannata ja edellä mainittujen uusien mallien lastentaudit on ohi ja nopea kehitys tasaantuu, niin ettei osta lemonia.
Ne joiden on ajettava paljon asia on heidän kohdaltaan toisin, mutta minun tapauksessa hyvä vanhempi auto on riittävä väline.
Kun valitsee oikein niin vanhoissa ei välttämättä rahallinen arvo laske. Saabit, Volvot ja Mercedekset pitää arvonsa hyvin. Jos ostaisin vanhan Mercedeksen ottaisin sen vuosilta 1986-1995. W124 korisena ja 6-sylinterisellä dieselkoneella tietysti.
Se on ilmastoteko ajatteleppa miten matalaksi hiilijalanjälki jää kun käyttää tuotteen loppuun ja loppukin menee takas kiertoon
Ilmastoteko isolla I:llä
Sähköautopiipertäjät energiasyöppöjä haittavero heille
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoikin nolottaa, kesäisin ajan 1973 Volvolla, talviautona Lada Niva 1989.
Kateeksi käy tuo Lada Niva, olisi mun unelma-auto. Katselin juuri käytettyjä mutta 1980-lukulaisetkin ovat niin hinnoissaan että ei pysty.
Mikä AP sinua siinä niin hävettää, jos on vanhempi auto? Mietitkö muutenkin paljon, mitä muut ihmiset sinusta ehkä ajattelevat? Millaiseksi arvioisit itsetuntosi?
jospa pelottaa että aletaan leuhkana pitämään jos krusailee alle 5 vuuen ikäsellä autolla
😕