Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten jotkut ihmiset kehtaa ajaa vielä 2000 luvun alun romuilla?

Vierailija
05.03.2021 |

20 vuotta vanhoja rotiskoja.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin uudemman auton, mutta joudun tyytymään 2007 vuosimallin "rotiskoon" joka tosin on aivan toimiva. Tuntuu jotenkin väärältä että siihen ei ole varaa, vaikka teen kohtuu arvostettua työtä, josta hankin noin 4500€/kk, niin ei millään ole. Ajankin vielä aika paljon,joten senkin puolesta uudempi menopeli olisi perusteltu hankinta. Tosin nyt korona aikana ajot on vähentyneet.

Autoilusta on vaan tehty niin kallista! Huolimatta useista polttoaine vaihtoehdoista, ei ole mitään merkittävästi toista edullisempaa vaihtoehtoa. Ja varsinkin uuden auton ostaminen on aika kallista. Välillä laskin että autolainan lyhennys ja auton kulut tulisivat lähes yhtä kalliiksi vuodessa kuin tämänhetkinen asuntolaina, ja asunto pitää arvonsa, auto ei.

Olen jonkun verrankin pohtinut mitä nykyihminen saisi vaatia tai olettaa palkkansa avulla saavan, ja tulen aina siihen tulokseen, että kyllä edes kohtalaisen paljon opiskellut hyvinvointivaltion asukas olisi oikeutettu omistamaan hyvä auto. Vähän myönnän katkeroituvani kun ei siihen ole mahdollisuutta.

Vierailija
22/83 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap aloitti aiemmin 2000 luvun alun "romuja" kehuskelevan ketjun. Whats the point?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkoikin nolottaa, kesäisin ajan 1973 Volvolla, talviautona Lada Niva 1989.

Turha nolostella! Sullahan on parhaiten sopivat autot Suomen oloihin👍

Vierailija
24/83 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin parkkipaikka on aina täynnä paalaamoon valmiita romuja. Persaukisten kokoontumisajot.

Lidl on syrjäytyneiden, työttömien, elämänhallintansa kadottaneiden, maahantuuttaajien, kulmahousujen ja muiden yhteiskunnan tuilla elelevien kauppa.

Vierailija
25/83 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap aloitti aiemmin 2000 luvun alun "romuja" kehuskelevan ketjun. Whats the point?

Mikäs sinua siinä hiertää?

Vierailija
26/83 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aattele, mä ajan 60-luvun klassikkoautolla...

Romu sekin on sun mielestä 😂

Täällä yksi samanlainen autoilija.

Vierailija
27/83 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut kehtaa elvistellä osamaksulla ostetuilla autoilla? Velkaa enemmän kuin autolla arvoa.

Vierailija
28/83 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän se mua hävettääkin. Vaikka auto on siisti, niin näkeehän siitä, että on 2000-luvun alun malli.

Hävettää myös miesystävää (jolla tietysti vielä itsellään on aika hieno nykyaikainen ladattava hybridi) ja lapsia, saavat kohta kortin ja kaikkien kavereiden vanhemmilla on uuden mallinen auto. He joutuvat ajamaan äidin vanhalla Toyotalla.

Mutta kun se on niin taloudellista ajoa, ei vaan tässä tilanteessa ole varaa laittaa kymppitonnia kiinni autoon, se on kuin heittäisi rahat kaivoon.

Vierailija
29/83 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limollani on edessä viisi kertaa enemmän kilometrejä kuin sinun uudella kirpullasi.

Tykkään myös leijumisesta pehmneästi ja äänettömästi. Pysyy hampaat suussa, ei tarvitse korvatulppia ja pääsen levänneenä kotiin.

Vierailija
30/83 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sun pointtina tässä ällistellä sitä, että kun kaikilla ihmisillä ei ole varaa uudempaan autoon vai mikä tämän typerän aloituksen tarkoitus? Kaikilla siis ei tosiaankaan ole varaa alle 20 vuotta vanhaan autoon. Luulisi tämän olevan päivänselvää aikuiselle ihmiselle

Eipä se ole aina edes rahasta kiinni. Itse ajan kahden tonnin romulla ihan vain siksi koska haluan.

Ei todellakaan ole rahasta kiinni, miksi tuhlasin rahojani autoon. Se on vain kulkuneuvo, ja sen arvo on vain se.

Vierailija
31/83 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä häpeällä elävä vanhempi trolli on näköjään jo aamusta aktiivisena. Älä yritä tuota häpeäsaastaasi levittää muihin, jookos? Ihmiset ajelee, millä ajelee, eikä se muille kuulu.

Vierailija
32/83 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Jokainen saa ajaa sillä kotterolla, millä tykkää.

Vierailija
33/83 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä teinejä nyt nolottaa kaikki. Älä huoli, aikuisena et nakkaa enää paskaakaan muiden mielipiteistä. Se on ihanaa!

Voisin lyödä vetoa, että ap ei ole teini, vaan joku muita jatkuvasti arvosteleva Hyacith Bucket.

Vierailija
34/83 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saab 900 1997, miksi vaihtaisin huonompaan.

Vierailija
35/83 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sun pointtina tässä ällistellä sitä, että kun kaikilla ihmisillä ei ole varaa uudempaan autoon vai mikä tämän typerän aloituksen tarkoitus? Kaikilla siis ei tosiaankaan ole varaa alle 20 vuotta vanhaan autoon. Luulisi tämän olevan päivänselvää aikuiselle ihmiselle

Eipä se ole aina edes rahasta kiinni. Itse ajan kahden tonnin romulla ihan vain siksi koska haluan.

Ei todellakaan ole rahasta kiinni, miksi tuhlasin rahojani autoon. Se on vain kulkuneuvo, ja sen arvo on vain se.

No kun ap:n mielestä varmaan pitää teeakennellä vähän hienompaa ja varakkaampaa kuin onkaan. Koko elämä perustuu feikkaamiselle ja bluffille.

Muita paheksumalla ja haukkumalla koetetaan hivuttaa itseään ylemmäs, kun jossain syvällä se oma itsetunto on aivan olemattoman huono. Ugh, olen puhunut.

Vierailija
36/83 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan Suomessa, joten pakkorako ellei ole miljonääri.

Olen miljonääri ja ajan 2000-luvun alkuvuosien lähes 400000 km ajetulla pösööllä.

Vierailija
37/83 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin 2005 upouuden E-mallin dieselfarkku-MB:n pienillä lisäherkuilla ja olisin sikapettynyt jos EN ajaisi sillä vielä. Loistava auto, kulkee tiellä kuin juna raiteilla. 290 000 km mittarissa ja eikä näiden vuosien aikana ole ikinä jättänyt tielle eikä siitä muutenkaan ole ollut minkäänlaista murhetta niin että olisi ollut joku jumalattoman iso ja kallis vika. Pari kertaa miettinyt josko vaihtaisin pois mut en oo sit vaihtanut ja oon päättänyt ajaa sen loppuun ite. Kehtaaminen muutenkin on viimeinen syy jonka vuoksi vaihtaisin autoa.

Vierailija
38/83 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvo V70 1997 430000km hyvin menee parempi vielä kuin suurin osa nykyautoista.

Vierailija
39/83 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pari vuotta sitten vuoden 2009 Avensiksen ja laitatin sen niin kuntoon, että ajan sillä vielä pitkän pitkän aikaa, kun hoitaa asiallisesti. Sitten kun se joskus lahoaa, niin voi harkita uuden ostoa, jos edes tarvitsee autoa silloin. En ikimaailmassa laittaisi kymmeniä tuhansia autoon, ehkä huonoin sijoitus mitä voi olla.

Vierailija
40/83 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä teinejä nyt nolottaa kaikki. Älä huoli, aikuisena et nakkaa enää paskaakaan muiden mielipiteistä. Se on ihanaa!

Näin o! Itse kurvaan 1988 mallin micralla ja ei hävetä pätkääkään! Ja mikä järkevintä, niin auton voi vielä huoltaa itse - ei minkäänlaisia korjauskuluja poislukien osien hinta. Ja tämmösiä on kaikki nurkat täynnä eli ilmaiseksi olen paljon saanut kunhan olen vienyt pois. Viimeksi koko auton. Siinä on osia vuosiksi. Sit tämä syö n. 4 l/100 km. matka-ajossa. Mikään nykyautokaan ei tosiasiassa pääse lähellekään tuota. Ja puhun tosi-asiassa. En paperitiedosita. Sen verran ole kulutuskeskusteluja käynyt "pukuhuoneessa".

Vakuutus täähän ei maksa juuri mitään. Bonareiden kanssa muutaman kympin. Ei ole kuin tyhjäkäyntipäästömittaus. Se menee japsiautossa aina läpi, jos kone mitenkään vain on kunnossa. Ikinä ei ole siitä hylätty. Ei siis mitään lambdoja ja säätöjä sun EGR:ä jotka juuttuu ja jumiutuu sun muuta... Ja nissanina laatuauto eli yli 10 vuotta on minulla ollut ja koko aikana en paljon osia ole tarvinnut. Esim. jarrut ja levyt on vielä ne alkuperäiset. Vain startin ja alavesiletkun olen vaihtanut tänä aikana. ja on sitten taivahan tosi! Ja kun jarrupalois ja hihnois on asbestia, niin ei ne kulu. Renkaatkaan eli samoilla "palloilla" ajan edelleen kun mitä ostaessa oli ja mukana tuli. Ja pintaa on vielä vuosiksi. Juu- ei tartte uskoa mutta näin on. En meinaa vaihtaa autoa vaikka tulisi titaanien taistelu siitä... Eli mun puolesta kuka ajaa milläkin mutta noihin uusiin autoihin en koske EN!

Ainoa haitta, että öljyä syä vähän (kuten nissanit yleensä tuon ikäisellä motilla) ja kyyti ei sitten lähellekään ole nykauton tasoinen mutta sen verran saa olla maallista kärsimystä. Kylläminä sen kestän. Ajo km. tulee joku 5-6 tkm vuodessa kun ei tällä missään kaukana käydä. Töis hinkkaan ja kaupas käyn. Harvemmin lähdenmihinkään yli 50 km kauemmaksi suuntaansa ja ei onneksi tarttekaan, kun kaikki tarvittava on tuon sisällä normi oloissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi