Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu uskomattomalta, että on ihmisiä, jotka asuvat miljoonakaupungeissa

Vierailija
05.03.2021 |

Siellä on niin erilaista kuin täällä maalla.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kolmessa. Ihan kivaa puuhaa jonkun aikaa, mutten voisi viettää loppuikääni ilmansaasteiden ja ainaisen kiireen keskellä.

Vierailija
22/37 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisempaa olisi että yli 7 miljardia ihmistä eläisi kuin suomalaiset eikä pakkautuisi sinne missä muutkin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun pienehkössä kunnassa aika kaukana Helsingistä ja minusta vaikuttaa siltä että siellä stadissa ihmiset vaan (jos eivät ole töissä) istuu kahviloissa, ruokapaikoissa, baareissa, terasseilla, vetää fitnessiä salilla jne...; tekevät asioita joista maksavat (käyttävät palveluja) eivätkä itse tee niin paljon kuten minä täällä "maaseudulla": teen klapeja (vähän omaa metsää), käyn kalassa joskus, poikkean satunnaisesti kylän baarissa (ennen koronaa), liikun metsässä, savustan, kokkailen, maalaan, nikkaroin  jne ... Täällä voisi vaikka keittää pontikkaa 

Voi sitä pontikkaa keittää Helsingissäkin ja uskon että sieltä löytyy kyllä hyvin vankkaa osaamista myös siihen. Ei helsinkiläiset ole millään tavalla erilaisia kuin muut suomalaiset, ihan samalla tavalla siellä hakataan halkoja, hiihdetään (jos sattuu lunta olemaan) ja paistetaan nuotiolla makkaraa. Kaupungeissa on enemmän mahdollisuuksia tehdä asioita, harvaa kaupungissa asuvaa kiinnostaa halkojen hakkaaminen joten sinne muuttaa ne ketkä haluaa istua kahviloissa. Ne ketkä haluaa asua maalla, asuu maalla. Molemmissa on puolensa ja pääasia että ihmiset löytää itselleen sopivan asuinpaikan.

Vierailija
24/37 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin korona-aikana tämä miljoonakaupungissa asuminen on tuntunut vähän turhalta, mutta normaalioloissa en edes harkitsisi muuttoa muualle.

T:Lontoossa asuva

Vierailija
25/37 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miljoonakaupungissa on aina jotain tekemistä. En voisi asua maalla. Enkä kyllä edes Suomessa.

Maallakin on aina jotain tekemistä. Kaupunkitekemisen ja maalla tekemisen ero on se, että kaupungissa tekemisen järjestää joku muu, maalla tehdään itse. Mä pystyisin elämään kummassakin, tai missä tahansa. Keksin aina jotain tekemistä. Maalla kyllä olis kivempaa, kun tykkään rauhasta ja fyysisestä työstä. 

Vierailija
26/37 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miljoonakaupungissa on aina jotain tekemistä. En voisi asua maalla. Enkä kyllä edes Suomessa.

Maallakin on aina jotain tekemistä. Kaupunkitekemisen ja maalla tekemisen ero on se, että kaupungissa tekemisen järjestää joku muu, maalla tehdään itse. Mä pystyisin elämään kummassakin, tai missä tahansa. Keksin aina jotain tekemistä. Maalla kyllä olis kivempaa, kun tykkään rauhasta ja fyysisestä työstä. 

Minä tykkään rehdä käsitöitä kotona, käydä kävelyillä, uimassa uimahallissa, joskus ulkona syömässä. Kyllä nämä ihan minun järjestämiä juttujani ovat. Ei kuntosalillakaan omistaja nosta punttia puolestani. Asun Helsingin keskustassa.

Vierailija
27/37 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni suurin ero kaupungin (Helsingin tai isomman) ja maaseudun välillä on, että kaupungissa kaikki on niin keinotekoista ja ihmisen rakentamaa, ja kaikissa aktiviteeteissa on joku tarkka toimintatapa ja vieraita ihmisiä läsnä. Puistot on joku istuttanut ja nurmikko on tarkasti leikattu ja sielläkin on ihmisiä. Suurin osa ihmisen luomista rakenteista on luontoon verrattuna yksinkertaisia ja tylsiä, toki jossain Eirassa on upeita ympäristöjä.

Olen suurimmaksi osaksi asunut kaupungeissa, ja minusta on ihanaa nyt asua maalla metsänreunassa omalla tontilla, jossa on paljon myös luonnonvaraisia kasveja, voi itse kaataa haluamansa puun ja tehdä niitä paljon puhuttuja halkoja (:D), aurinkoisena päivänä voi juoda aamukahvit terassilla vaikka alasti. Mihinkään aikaan vuorokaudesta ei häiritse naapureita jos vaikka imuroi tai kuuntelee kavereiden kanssa musiikkia. Ihanaa kun kohta tulee kevät ja voi kuljeksia tuntitolkulla pihalla ja takametsässä katsomassa, mitä sieltä lähtee kasvamaan.

Vierailija
28/37 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on vielä pakko todeta, että itselleni olisi maanpäällinen helvetti sellainen pakettitaloista, rullanurmikosta, trampoliineista ja tuijista koostuva lähiö. Huhhuh.

Vierailija
29/37 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä itse ymmärrä tätä. Onko tämä nyt sitä "Californicationia"? Ikävää.

Vierailija
30/37 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä uskomattomammalta tuntuisi miljoonakaupunki, jossa *EI* asu ihmisiä.

Vierailija
31/37 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestiko, joku pitää sitä hyvänä asiana, että saa vapaa-aikansa käyttää halkojen hakkaamiseen? Minusta se kuullostaa kidutukselle ja keksin miljoona parempaa tekemistä vähäiselle vapaa-ajalleni.

Vierailija
32/37 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on uskpmattomampaa että on paikkoja, joissa asuu vain yksi tai kaksi ihmistä, ja hekin yleensä Vanhuksia. Sitten kun he kuolevat kylä/pieni kaupunki autioituu.

Vierailija
33/37 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin joskus miljoonakaupungissa, oikeastaan parissakin elämän aikana, ja haaveilen pysyvästä muutosta sellaiseen. Mutta samalla haaveilen kyllä talosta maaseudulla. Joko Italiassa tai Ranskassa tai miksei joku Suomen saaristomökkikin. Molemmissa on hyviä puolia. Maalla on luontoa enemmän ja saa olla ihan rauhassa. Kaupungissa taas on paljon tekemistä ja virikettä mielelle. No on maallakin virikettä mielelle jos vaikka luontoa seuraa, mutta kaupungissa on museot, ravintolat, näkee kaikkea jännää aina. Suomessa ei juuri koskaan törmää mihinkään tosi jännään, miljoonakaupungissa voit törmätä julkkikseen tai johonkin ökypohattaan, kaikkea leffamaista tapahtuu ihan kotiovella ja mahdollisuuksia on enemmän. 

Vierailija
34/37 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Torontossa ja Sydneyssä. Vaikka molemmat ovat miljoonakaupunkeja, olen asunut omakotitalossa. Töihin menin junalla tai paremminkin bussi-juna yhdistelmällä. Molemmissa keskustassa on enimmäkseen toimistoja ja iltaisin toiminta hiljenee. Sitten on suosittuja ravintolakaupunginosia, jossa asutaan tiheämmin ja jonne tullaan muualtakin illalliselle.

Vierailija
35/37 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asunut miljoonakaupungissa, mutta olen asunut 12 tuhannen asukkaan pikkukaupungissa ja nyt helsingissä. Molemmissa aikuisiällä.

Loppujen lopuksi eroa ei ole kovin paljon. Kaveripiiri ei ole laajempi ja helsingissäkin tulee yleensä käytyä niissä samoissa kaupoissa / liikkeissä. Luultavasti miljoonakaupungissakin olisi aika pienet omat piirinsä ja lähiönsä.

Vierailija
36/37 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 2 vuotta Tokiossa. Ei se elämä loppujenlopuksi ole niin erilaista 13 miljoonan tai 500 000 ihmisen kaupungeissa. Tokiossakin oli ikään kuin paljon pieniä "kaupunkeja kaupunkien sisällä". Joskus saattoi eksyä rauhallisen kaupunginosan sivukujalle jossa ketään ei tule vastaan, korkeintaan joku mummo istuu lukemassa lehteä penkillä. Mutta tylsää ei tule ja tekeminen ei lopu.

Vierailija
37/37 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole asunut miljoonakaupungissa, mutta olen asunut 12 tuhannen asukkaan pikkukaupungissa ja nyt helsingissä. Molemmissa aikuisiällä.

Loppujen lopuksi eroa ei ole kovin paljon. Kaveripiiri ei ole laajempi ja helsingissäkin tulee yleensä käytyä niissä samoissa kaupoissa / liikkeissä. Luultavasti miljoonakaupungissakin olisi aika pienet omat piirinsä ja lähiönsä.

Niinhän se on, esim täällä Lontoossa sitä pyörii siellä missä asuu ja siellä missä on töissä, eli mun tapauksessa ykkösvyöhykkeen itä-ja länsilaidat, muualle tulee mentyä satunnaisesti, muttei edes viikottain.

Viime vuoden aikana elinpiiri on kyllä supistunut n10km säteelle kotiovesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän