Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa asuinpaikkaa noin 120km säteellä Hgistä

Vierailija
05.03.2021 |

Suositelkaa minulle uutta asuinpaikkaa. Nyt koronan myötä työpaikkani on tehnyt digiloikan ja yrityksessä tullaan sallimaan etätyöt myös koronarajoitusten loputtua. Olen alkanut miettimään, että onko järkeä asua kalliisti pääkaupunkiseudulla vai pitäisikö muuttaa jonnekin vähän kauemmaksi täältä kehän tuntumasta? Välillä kuitenkin on käytävä toimistolla kokouksissa ja koulutuksissa, niin ajomatka Helsinkiin ei kuitenkaan saisi olla liian pitkä. Olen täältä lukenut, että jotkut paikkakunnat ovat sisäänpäinlämpeneviä ja niissä karsastetaan muualta muuttaneita. Mutta onko olemassa jotain pikkukaupunkia, jossa oikeasti viihdytään ja johon on helppo muualta muuttaneen muukalaisenkin kotoutua ja sopeutua? Olen sinkku, keski-ikäinen ja lapset muuttaneet pois kotoa, joten mikään ei pidättele minua. Suosituksia tai kokemuksia vastaavasta?

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kullanarvoinen vinkki, jonka annan vain, koska itsellä jo paratiisi.

Hämeenlinnaan tulossa parin päivän päästä hakuun sellaisia tontteja, että harvoin näkee. Mäntyinen etelärinne, puhtaan Ahveniston järven ja lenkkipolkujen, uuden koulun ja markettien (Tiiriön) läheisyydestä. Joka paikkaan 5 min. Keskustaan, HPK-halliin, jalkapallokentille, kauppakeskukseen. Tuo Ahvenisto, niin mahtava paikka, kaupunki muutenkin ok!

https://www.hameenlinna.fi/asuminen-ja-ymparisto/tontit-ja-rakentaminen/...

Vierailija
42/93 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi Hyvinkää? Junalla pääsee nopeasti Helsinkiin, ja palveluja on omastakin takaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loviisa. Kauniita vanhoja taloja joista saa tunnelmallisen kodin.

Loviisa ihan kuollut paikka. Jo klo 18 kadut tyhjiä

Vierailija
44/93 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen minäkin miettinyt, hieman muista syistä kuitenkin. Olen pitkäaikaistyötön ja pelkään kaikkien takaiskujen jälkeen joutuvani asutetuksi johonkin kaupungin vuokramurjuun. Sinkkuna tietenkin parikymmenen neliön vuokramurjuun. En haluaisi lähteä kotikaupungistani, mutta on näemmä pakko.

Koska en tule enää työllistymään ja olen jo nyt pienimmillä mahdollisilla tuilla, asuinpaikan huvi- ja muulla tarjonnalla ei ole väliä. Parinkymmenen kilometrin (romu)automatkan säteellä pitäisi kuitenkin olla ainakin kaksi Alkoa, koska vaikka en ole juonut pisaraakaan ainakaan kahdeksaan kuukauteen, päädyn vielä alkoholistiksi. Samassa paikassa ei huvita käydä hakemassa halpaviinilastia viikoittain, koska maine se on huonomaineisellakin. Millä paikkakunnalla olisi rauhallista asua tällaisessa tapauksessa?

Vierailija
45/93 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eesti.

Vierailija
46/93 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alueesta nyt vähän riippuu, että haluaisitko asua aseman vieressä vai menisitkö autolla Helsinkiin? Asemantaustasta, Anttilanmäeltä tai keskustasta kävelee asemalle ja noiden välillä valinta riippuu haluatko kerrostaloon vai omakotitaloon ja jos omakotitalon niin riittääkö rahat.

Motarin vieressä on esimerkiksi Renkomäki ja Karisto, mutta tosi monelta muultakin alueelta pääsee hyvin liikkeelle.

”Huonoja” alueita on tyypillisesti Liipola ja Mukkula, mutta nykyään niissä asuu lähinnä eläkeläisiä ihan siisteissä kerrostaloissa.

Ap kiittää! Olen tämän aamun selaillut Lahden, Hollolan ja Nastolan asuntotarjontaa ja täytyy sanoa, että innostuin kovasti. Onko Hollola millaista aluetta? Entä Lahden Ahtiala tai Metsäkangas, molemmissa olisi siistejä edullisia kerrostaloasuntoja tarjolla. Arvostaisin hyviä ulkoilumaastoja järven läheisyydessä. Auto löytyy niin ei tarvitse olla ihan keskustassa, mutta jos on fillarimatka keskustaan tai kaupoille niin aina parempi! Onkohan Lahden seudulle helppo asettua ja tuntea olonsa tervetulleeksi?

Vierailija
47/93 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi Hyvinkää? Junalla pääsee nopeasti Helsinkiin, ja palveluja on omastakin takaa.

Olen katsonut Hyvinkäänkin tarjontaa. Periaatteessa ihan mielenkiintoinen ja edulliset asunnot, mutta olisi kiva jos asuinpaikan lähellä olisi jotain vesistöä. Hyvinkään plussana R-juna ja uusi kauppakeskus Willa. Ap.

Vierailija
48/93 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollola on oikein hyvä vaihtoehto. Kuntakeskuksessa on kaikki tärkeimmät palvelut eikä Lahteenkaan autolla kuin 10-15 min matka. Silti luontoa, metsää ja järviä ihan vieressä.

Vierailija
49/93 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeenlinna. Näppärästi puolivälissä Helsinkiä ja Tamperetta. Hyvät liikenneyhteydet molempiin.

Vierailija
50/93 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa on järviä melkein joka puolella kaupunkia, paitsi eteläpuolella.

Vierailija
51/93 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa parhaat alueet metsän ja järvien lähellä, ja nämä myös tosi rauhallisia: Karisto, Jalkaranta, Kilpiäinen/Karjusaari, Ahtialan puolen tietyt alueet. Hollolan puoli myös hyvä.

Vierailija
52/93 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kaupunki, itse Strömforsin ruukissa 10 vuotta asuneena muualta tulleena. Helpointa oli verkostoituminen, missään en ole näin nopeasti verkostoitunut. Paljon kulttuuria ja harrastuksia kaupungin kokoon nähden.

Vierailija
53/93 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana kaupunki, itse Strömforsin ruukissa 10 vuotta asuneena muualta tulleena. Helpointa oli verkostoituminen, missään en ole näin nopeasti verkostoitunut. Paljon kulttuuria ja harrastuksia kaupungin kokoon nähden.

Siis mikä kaupunki?

Vierailija
54/93 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollola, ehdottomasti noilla kriteereillä. Jonnekin Tiilijärvien rantamille. Uutta ohitietä pitkin tosi nopea yhteys Helsingin motarille.

Vierailija
55/93 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lahti on parempi kuin moni huonompi.

Vierailija
56/93 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä juodaan raikasta ja puhdasta Päijäänteestä tulevaa vettä.

Vierailija
57/93 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loviisasta lyhyt matka kirjoitti:

Onko lahti kuin Chicago ? Monet tykkää asua siellä.Hollola myös.

Hollola on todellinen persereikä. Täynnä ihmispaskoja, koulukiusaajia ja pesunkestäviä juntteja. Asuin pitkään, en menisi enää edes käymään. Vastenmielinen loukko.

Vierailija
58/93 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hollola, ehdottomasti noilla kriteereillä. Jonnekin Tiilijärvien rantamille. Uutta ohitietä pitkin tosi nopea yhteys Helsingin motarille.

Ohitie hyvä pointti.

Vierailija
59/93 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan kannata edes harkita Hollolaa.

Vierailija
60/93 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loviisasta lyhyt matka kirjoitti:

Onko lahti kuin Chicago ? Monet tykkää asua siellä.Hollola myös.

Hollola on todellinen persereikä. Täynnä ihmispaskoja, koulukiusaajia ja pesunkestäviä juntteja. Asuin pitkään, en menisi enää edes käymään. Vastenmielinen loukko.

Jaa. Olet varmaan asunut eri Hollolassa kuin minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä